Oh my gosh!

Jisses vilken dag - vilken pengaslukande dag därmed!

Jag vaknade tiiidigt tiiiidigt idag i hopp om att dra mot nya Maxi som ju gjort massa reklam om deras prisfest yadda yadda inför nyöppningen - som var idag då alltså.

Men jag hade sovit skit denna natten med - yes gott folk, jag sover FORTFARANDE i soffan i ren protest, mhm!

Så jag beslöt mig i varje fall att sluta ögonen o vila lite till.
Vaknade tio.
Jag drog på mig kläder o bad T passa Alex medans jag skulle till Maxi o storhandla.
Men väl framme i denna gigantiska nya wannbeeIKEA gick jag förbi en massiv kö som sträckte sig ända in till halva MAXI - utan överdrift.
Jag insåg till min förtret att detta VAR kön till KASSORNA!

Hell NO! tänkte jag och ställde genast tillbaks varor och begav mig ut från helveteshålan omedelbums!
Tur var väl det för i förbivägen fick jag höra att folk hade köat sen 5 i morse! galningar! och att dem kom ut förbi kassorna först nu - dvs ca halv elvatiden!

Så det blev raka vägen hem igen, slängde i mig lite av min gudomliga lasagne ;)
Och sen var det tandläkarbesök som väntade.
Jag hade mormor med som skulle passa Alex under tiden.

In till tandläkarn och kom ut två papp fattigare och en underläpp bedövad senare.

Åkte hem, tvättade, städade o donade.
Sen kom mormor förbi igen o passade Alex - medans jag gav mig in i lekens allvar o stack till MAXI igen - är man masocist så är man haha!
Det var kris hemma så när som på ett halft ensamt smörpaket i kylen. Inte mycket till val då liksom.

Jag gick in med hopp o mod o letade varor för kung o fosterland.
Träffade bekanta o förtvivlade ansikten.
Ställde mig i kön o väntade i över 40 minuter (!) och kom ut 1,500kr fattigare - tänka sig att en liten jädra tand kan kosta mer än en hel kundvagn! GALET!
Vad som mer var galet var juh gamarna inne i butiken hah!

Jag hade dock lyckansostatur för väl ute lyfte jag på luren o slog nummret till taxihelsingborg men träffade Janne o Ingela som snällt både skjutsade hem mig o varor samt BAR UPP allt åt mig - himla goa! Veckans ros till dem liksom ;)

Jag ödslade inte en sekund med att sätta mig o vila när jag kommit innanför halldörren utan kavlade bara upp ärmarna och började på mitt massiva hopkok.

Jag har gjort dt en gång förr - innan vi fick Alex. Jag ställde mig och lagade till all mat och frös in portionsvis.

Jag hade även handlat hem massa nyttit gott - frukter o bär.
En stark grej var att jag faktiskt plockade på mig en Nutella och utstod en halvtimmas köande bland godisavdelningen, vet ni vad resultatet blev?
Jag ställde tillbaks Nutellan ( ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR denna gudomliga kräm) och köpte inte ett endaste skit godis! hah! :P

Istället njöt jag av en hård dags arbetes lön:



Peace!

Kommentarer
Postat av: mats

duktigt, du får lite beröm även om man liksom förväntar sig att du ska vara bra, kramar till dig också!

2008-05-28 @ 23:13:51
Postat av: Sara [H E M M A F R U N]

vad duktig du varit! så jäkla gott med bär är det:-D

ses snart?

kramar

2008-05-29 @ 09:53:28
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Elli

Såg riktigt gott och somrigt ut det där!

2008-05-30 @ 00:21:19
URL: http://snigel.blogg.se/
Postat av: Elli

Det var väldigt bra skrivet! Intressant läsning oxå ;) Det fick mig oxå att börja fundera på allt man varit med om :)

2008-05-30 @ 12:27:23
URL: http://snigel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0