Wild Night

Igår blev en minst sagt blandad kväll med speciella inslag.
Det ska tilläggas att jag kom hem halv sex i morse! Otroligt!
Och känner just nu att jag inte vill se en ciggarett så länge jag lever.
Det är lite nostalgi att känna så, jag har inte varit så här sleten p.g.a. en utekväll sen den vilda tidens era för min del.
Jag har dansat bort ett X antal kalorier :P

Jag åkte in till stan kring sextiden, raka spåret till Sabina.
Det var tänkt det skulle bli en lugn kväll med bio från början men sedan blev det bestämt att vi skulle på Företagsrock, strax efter påpekade Sabina något om en techno/trancefest i stan med som lät himla lockande mest för att det hölls på ett ställe jag inte varit på sen urminnes tider - Cantina.

Vi drack lite fördrinkar och hann ifatt lite minnen.
Vi bytte om ett par gånger hihi! Sen skyndade vi bort till Tivoli där Företagsrocken hölls.
Det var tre band som tävlade och mellan varven passade jag och Bina på att mingla och ta några bloss.
Vi var nog dem enda som INTE tillhörde något företag och faktiskt var arbetslösa hahaha!

Vi lyckades på något vis dra på oss ett gäng mot slutet av företagsrocken och det slutade med att Jag, Sabina, Petra, Fredrik och Fredrik nu styrde stegen mot Grand Hotel.
Väl där visade det sig att Petra, vår då nyvunna vän, var stammis.
Så snart satt vi vid pianobaren och sjöng och mös med lite försfriskningar.

Medans jag och Petra sjöng för fulla halsar och Sabina bekantade sig med den ena Fredrik så passade hans vän Fredrik på att ragga på i stort sett allt som rörde sig.
När han sedan fick för sig att lägga in en stöt på mig blev gensvaret ngt i stil med: Tar du inte bort din hand från mig så blir du av med den.
Och efter viss enträgenhet fattade han nog till slut vinken.

En timma senare var det Cantina som gällde.
Det var precis som förr, vi hade oförskämt kul och ägde även dansgolvet ;)

Efter att ha dansat i två timmar i sträck började tröttheten ta ut sin rätt och vi trappade ner tempot en aning.
Någon halvtimma senare hade jag och Sabina fått tillräckligt med sturpfuktare och motion så det både räckte och blev över.

Så vi slog oss ner ett par minuter utanför festlokalen och rökte igen. Det blev MYCKET röka denna kväll, därav lungorna idag. BLÄ USCH O TVI.

Hursom.

Väl ute, träffar vi på en ny till vårt nu försvinna gäng - Poffe.
Hur trevlig kille som helst.
Det snackades massvis, både på djupare plan och på flamsplan.
Allt detta medans vi garvade vid korvkiosken och blev stötta på av en envis typ som till slut gav upp nog p.g.a. av vårt flamsande hehe!

Trötta och glad traskade vi vidare mot Sabina.
Väl där blev det te och ännu fler cigg och massa snack.

kl. 05.40 satte sig en fruktansvärt sleten men nöjd Alma i en taxi och strax därpå sussade hon gott i sin säng.

Ja gott folk, ännu en lyckad kväll ;)

Nu ska jag mecka vidare med ett par projekt.
Det känns som söndag men det är fredag, vad illa haha!

Peace!


Kommentarer
Postat av: Tina

ser ut att ha varit en trevlig kväll...!!
ses imorgon...
Kram

2008-03-07 @ 22:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0