She´s back..!

Did you miss me?
Efter en själslig resa med en jädra massa städande (nästan som att få städa rent inombords med) så är jag tillbaks.
Fit for fight? :P
Med systerliga råd och saknaden utav en viss syster som nu äntligen är tillbaks i nacken så börjar saker o ting ta form.
Harmoni råder mestadels härhemma och det börjar allt arta sig :D

Nu för er som väntat är nu väntan över,
jag har lovat att öppna min dörr för er so here it goes, välkomna hem till min enkla boning. - MTV CRIBS, släng er i väggen hahaha!

Våran hall, jag har en projektidé där rubriken blir "Hall of Fame" mer säger jag inte ;)


Vårt kära lilla, och då menar jag LILLA badrum.

Här går temat i svartvitt, det hela började med ett fräckt duschdraperi från Bolagret och sedan tog det fart.
Jag gillar vårt badrum i sin storlek för att man tvingas till att möblera praktiskt.
Jag gillar inte vårt badrum i sin storlek för jag SAKNAR vårt badkar så hemskt mycket!

Trumvirvel här tack, vad kan nu tänkas gömma sig bakom denna dörr då?



Voila, sovrummet - this is were the action is haha!

  - kan ni gissa vilken sida som är min?
 - mirror mirror...
 - senast lästa, jag rekommenderar starkt Maud Mangolds böcker.
 - ett släktträd!
Temat här är då lila ifall du nu skulle råka vara färgblind hihi!

Nämnde jag att jag gillar lila? :P
Och älskar drakar och allt som går i orientalisk stil ;)

Vidare in till vårt vardagsrum, där den mesta av tiden spenderas i omgångar.



Här är temat än så länge enkelt och så ska det förbli är tanken.
Mest för att vardagsrummet är knuten i en lya anser jag och därför är det viktigt att hålla det objektivt så att säga.
Det är inget privat rum direkt och ska därför kunna tilltala gästen så som den boende.

En nu inglasad balkong :D



Här skall temat vara orientaliskt till sista strån och så är det bara! :P

Och vad kan tänkas gömma sig här då?

Det som många misstar för toaletten, ack så ledsen jag skulle bli om ngn nyttjade detta rum till naturens behov haha!
Garderoooben ;)

Efter förra helgens loppis kan jag faktiskt gå in här och faktiskt se mig omkring haha!
Helt otroligt :P
Dessa blusar står mig närmast, det är rumänska folkdräkter.

Den längst bort är en ungersk folkdräkt däremot. :D


Vidare till barnkammaren.

Här är Alexanders rum.
Temat är luftigt och ändå lekfullt med färgklickar.

Jag är glad nu i efterhand att jag valde en ljustapet som inte tar all uppmärksamhet, då får Alex större fokus på leksakerna bl.a. ;)

Även pianot har sin plats här, det händer att jag spelar på den men önskar jag tog mig mer tid för det.


Nåväl, nu mina vänner - ska ni få stiga på det det nymålade och förbättrade rummet, nämligen KÖKET!
 - före  - efter
Jag anser köket vara hemmets hjärta.
 - moderna och gammeldagsa inslag gör susen ;)
Här delar vår familj sin tid under middagar och tar oss tid till att prata ut och lyssna och även avnjuta av gott sällskap o mat ;)

Så gott folk, thats all.
Tack för besöket och välkommen åter :D
PEACE!
It´s good to be back ;)

Kommentarer
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

riktigt läckra färger i köket honey!!

2008-03-23 @ 20:16:46
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

Gillade färgen i köket,vilken skillnad..

2008-03-23 @ 21:14:41
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: mats

Haha, bra jobbat!

2008-03-23 @ 21:27:09
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Tina

Gillar köket... super snyggt...! o resten av lägenheten oxå för den delen....!!
Kram

2008-03-23 @ 22:18:36
Postat av: sabina

Tack själv, det var mys ;D Och som sagt, riktigt fint med det gröna i köket! :)

2008-03-24 @ 01:46:10
URL: http://staravenue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0