Och alla var där

Puh, vart börjar man liksom?
Drar nog igenom det hela snabbt ;)

Jag höll Hippiefödelsedagsfest igår.
Allt som allt vart det hel-lyckat o en av den roligaste festen jag hållt tycker jag ;)
Alla dök upp, god mat o MYCKET skratt! Precis som det ska vara, dock blev jag fruktansvärt trött av allt spring och allt som skulle donas plus att ha hand om Alex, det blev lite för mycket för mig vid slutet så någon utgång blev det inte för min del men skoj hade jag :D

Vid fyra trillade folk in i festlokalen och jag måste säga att folk nog blev uppskrämda av mitt hot om att på ett peacemärke i pannan om inte man var hippieklädd för de flesta var det :D

SJÄLVKLART hat jag bildbevis att bjuda på ;)

Det åts, dracks och snackades för fulla muggar.
Folk hade dessutom fått var sin uppgift under sina tallrikar som de skulle följa och det blev en finfin isbrytare!
Den som inte var där missade sannerligen något, vilken syn liksom!
Folk skålade, reste sig, galde som tuppar, skällde som hundar, pep som möss, jamade som katter, snackade fotboll i munnen på varandra, ropa ut utryck som: "make love not war "eller "peace love and understanding" men kvällens favorit i repris blev Ts systers uppgift: hon skulle ropa "Groovy!" som blev "Gråååvvy!" hahaha!

Hysteriskt kul blev det även vid en lek och det blev som en skolklasskaos.
Jag vill även passa på att tacka för ALLA fina presenter som jag fick!
Jättefina blommor så som jag önskat mig, höganäskrus, ett spapresentkort, parfym, kläder, assesoarer, nagelkit, kokböcker, vinare, cykelkorg, tårtspade (det ska gudarna veta behövdes haha!), "bitterfittan" (klockrent internskämt!) ja tusen tack än en gång!
Har dock ej lagt upp bilder på presenterna ännu men nu bjuds det på kvällens skratt:

 - ni må tro jag fick en o en annan blick när jag cyklade iväg till lokalen haha!
 - det dukade bordet, lägg märke till den lilla knatten som kryper runt i höger hörn ;)
 - grillmesiters
 - den fräcka kladdkakskrukan blev succé!
 - söta mormor busar med Alex
 - Ts fräsiga morsa
 - Alex stal showen ;)
 - alohagänget haha! Checka Tinas missnöjda min hihi!
 - Ts bror och hans fru, dem ser tagna ut ur sjuttiotalet ju, bravo!
 - the true Hippiefamily!
 - First love
 - Nu börjar det seriöst likna ngt, den här bilden hade lika gärna kunnat vara taget på woodstock haha!
 - Aloha gänget har fått tillökning, nämligen åttiotalsbruden hihi!
 - först dottern sen lägger Alex in en stöt på mamman haha! :P
 - ja här har vi då straffet för brist på hippieutstyrsel
 - en hippie trillar in i mellan
 - voila!
 - mja, nära på straffpeacemärke på dej med Bea :P
 - Mr B och Jenny (hans ursäkt till hippie var några hål i byxan hrm)
 - rökpaus
 - mingel
 - och sedan gick det utför haha!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vilken rolig fest!!!!

2008-06-29 @ 20:39:24
URL: http://zofi.blogg.se/
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

åhhhh ser ut att ha riktigt roligt!

2008-06-29 @ 20:45:25
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

Haha.. Det va kanon gumman.. Vilken fest och jag hade så kul.. Puss

2008-06-29 @ 21:15:49
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/
Postat av: mats

Verkar varit toppen! Jo körsbär finns här gott om - hoppas fåglarna lämnar några kvar!

2008-06-29 @ 21:41:23
Postat av: Bea

Tack för att jag fick komma! det var jätteroligt! Nu när det ska bli varmt får du komma och hälsa på mig och ta ett dopp i poolen! Och fika lite såklart! Kramen!

2008-06-30 @ 10:00:44
URL: http://endlesslove.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack för senast.... :-) Tycker jag ser lite sur ut på alla bilder... :-D hahaha... kram

2008-06-30 @ 10:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0