Midsommarafton - dagen då Alma åt!

Yes så kom midsommarafton.
Jag, T, Anders och Tina möttes upp hemma hos oss och efter ett hastigt o stressat adjö av lyan begav vi oss till Ts brorsas frus sons fest! PUH!

 - Tina och Anders som flummar ;)

Festen hölls inte alls långt ifrån oss men vi hade med oss både lekhage o säng o matstol åt Alex, för att inte tala om hans leksaker, mat, ombyte, babylarm osv.

Där fanns ytterligare ett par med en liten Philip på 6mån. som gjorde Alex lite sällskap - dock stal Alex showen minst sagt under kvällen ;)

 - charmören själv :D

Vi var ett glatt gäng på ca tio pers plus två småttingar.

 - snapsen gick ner trots brist på snapsvisor :P

Jag klunkade glatt i mig en halv cider men lade snabbt undan flaskan då jag märkte att all bantning även bidragit till noll tolerans av sprit - under kvällens gång kan jag minnas Tinas uppmaningar om både snapsar o mer dricka och att jag ständigt tackade nej, det är ovanligt för en som tidigare kallats för "svampen".

Det blev en sittning med det traditionella i matväg som hör till midsommarn.
Det krävdes inte mycket för att jag skulle bli mätt.
Det skålades o minglades.
Det blev internationellt ett tag t.o.m. :P

Sedan gick tiden medans vi gassade i solen, rökte o snackade skit - livet var härligt.

 - soligt o gött

Och så blev det dags för lillkillen o vila - tror ni inte att resterande folk trillar in allt eftersom just då?
Hursom så somnade Alex ändå hyfsat snabbt - han var väll förmodligen trött efter allt sitt spexande kring TVÅ
blondiner :P

Folket som trillade in... tja, not my cup of tea om vi säger så. Det var trevligt men hiiimla stelt o tråkigt folk. Fisförnämnt folk som iaf mjuknade upp under kvällens gång - tur det :P

Det blev ännu en sittning - denna hoppade vi andra över eftersom vi fortf. var proppmätta sedan innan.
Men strax dök det upp ngt som inte ens våra mätta magar tackade nej till - kladdkaka o grädde.
Strax efteråt drabbades både jag o Tina av magknip som hette duga, tror nog det var grädden som ingen av oss båda snålade med. :P

Men under kvällens gång blev det bättre då det blev mat igen - grillat denna gång, dock rekommenderar jag ej grillning under fylla, köttet blir inte direkt... genomstekt hihihi! :P

 - jag och Tina passar på att plocka fram kameran ;)
 - Pops smiter och grabbarna tramsar i bakgrunden
 - lite mera trams
 - och slutligen, lite till! :P
 - vad vore midsommar utan grillning i regnet ;)
 - påminner lite om en barrack med hungrigt folk haha!
 - jag kavlade upp ärmarna, började hacka grönt o hotade med samma behandling om inte grabbarna skärpte sig :D
 - sallad, babylarm, tomater och kniven i högsta hugg, supermom gör en smygentré? :P


Lite mingel till, mera snack o en himla massa folk som ständigt gick in i Alexs rum där han sov så till slut bestämde jag mig för att sätta upp ett liten lapp:

"Bebis!
Ssssh!"

Det värsta var när ngn trodde att det var ett skämt och att en "Tony" låg därinne och de bestämde sig för att väcka honom!
HUA!
Men Alex sov vidare.
Varpå folk började på allvar fråga mig om vi gett Alex sömnmedel (!) varpå jag stött svarade tillbaks: NEJ, RUTINER HETER DET!

Och efter en del irriterande bimboskratt och en mycket jobbig typ som ständigt undarde om babylarmet jag bar med mig var en MILKSHAKE (- say what liksom?) och jordgubbar med glass tackade jag för mig och styrde stegen till Alexs rum och slocknade någorlunda snart därpå.

 - Milkshakesnubben sprang dessutom runt med en blommig strumpa under kvällen för den som undrar :P
 - gottgottigottgott!

Alltsom allt ångrade både jag o T plus Tina o Anders att vi inte bara firade vi fyra hemma hos oss men hey, gjort är gjort liksom ;)

Däremot går kvällens ros till T som faktiskt blev superdad!
Han gjorde allt man bad om med ett leende, hade gentlemannafasoner för sig och var allmänt mysig - vad säger man? Plötsligt händer det haha!
Hoppas ni andra hade en skön midsommar, jag är lite missnöjd med förkylningen jag vaknade upp med men nöjd att faktiskt fått äta gott ;)

Kommentarer
Postat av: mats

haha - plötsligt händer det!

2008-06-21 @ 15:31:30
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

gjort e gjort, så brukar man säga.. känner igen det =)



puss!

2008-06-21 @ 20:27:58
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Milla

hihi okej :)

2008-06-22 @ 20:49:42
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mmm, sa ju det.. Tror inte den metoden biter på honom men en halvtimmes spel om dagen borde kanske hjälpa? Då har han ju tid med allt annat, som tex disk osv ;)

Puss

2008-06-23 @ 07:23:10
Postat av: Nina

Aaa du fattade säkert att det va jag som skrev innan.. ;)

2008-06-23 @ 07:23:58
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/
Postat av: J.eynie

Hej!

Det var mig du såg idag :) Tjejen som gick med en kille vid området Miatorp. Tänkte bara kika förbi å hälsa! Tyckte jag kände igen dig.



/ Jenny

2008-06-25 @ 22:42:10
URL: http://jeynie.blogg.se/
Postat av: J.eynie

:) Nej, det gjorde jag inte. Jag kom gåendes in mot en "återvändsgränd" ungefär. Tyckte jag såg din sambo först (av korten jag sett här på din blogg) och sen kom du hoppandes upp på din cykel. Det var typ vid ingången/utgången efter bussh.platsen albrogatan.

2008-06-27 @ 11:02:37
URL: http://jeynie.blogg.se/
Postat av: Catharina

vad är detta? ingen har uppdaterat sen midsommar typ:S (din ser ut att ha varit rolig btw:D) ses ikväll! hoppas jag hittar dit...

2008-06-28 @ 12:03:06
URL: http://liljahazard.blogg.se/
Postat av: Jana

Men hoppsan!



Jag har inte varit här på ett tag och bloggen har sannerligen blivit stylad - snyggt! Sicken midsommar.

2008-06-28 @ 21:22:16
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0