Jag hatar alla män utom Mats!

jag skall härmed förvarna dig som läsare att detta blir ett avkräkningsinlägg, så har du ingen lust med att läsa tråkigt gnäll så rekommenderar jag ej detta inlägg.

Hrm okej here it goes.
Jag har jobbat fruktansvärt mycket på sistonde och bantningen är tuff som satan OCH hans moster (;))!
Jag är ständigt hungrig och magen kurrar. T passar på att steka bacon och mumsa god mat intill mig, folk på jobb tjatar om kakor hit o kakor dit - mest bara för att jäklas på skämt. Men nu är fallet så att jag är oftast ett monster om inte jag får äta eller sova som jag ska.
Och jag känner stark för varje gång jag tackar stolt nej till allt omkring.
Det är som om jag slåss med ett magmonster inombords och jag vinner slag för slag.
Tror ni vågen pekat neråt för det??? NEJ! WTF liksom!

Jag har sagt att jag ger detta en chans och har gett mig fan på´t men jag kommer aldrig att göra om det!

Hursomhelst.
Idag jobbade jag en mycket jobbigt dubbelpass som mest bestått av slagsmål med nerbajsade dementa - det är fanken som om dem gaddar ihop sig när det väl gäller jäkelskap.
Jag slet som ett djur från i stort sett 07.00-20.30.
Jag var kort sagt helt mothafuckin´slut när jag kom hem.

Och vad möttes jag av? ja kära läsare, det ska jag tala om för er...

Ett massivt berg av disk (bestående av nästan bara T´s grejer eftersom jag inte ens äter mat, ett rejält berg av tvätt som stått kvar sen Gudvetnär, det pinsamma på det hela är att T´s päron o polare faktiskt är på besök - att människan inte skäms! Det gjorde jag i varje fall.

Jag tog mig slött in till badrummet där jag hade tänkt mig duscha... men möts av mög även där.
Tvätt överallt, en sur mopp, äckliga soptunnor som skulle ha rengjorts sen ett tag tillbaks (och tänk på rötmånaden och vad den gjort med den härliga doften av purkna sopor) och en mycket grisig toalett - varför kan inte män kissa som man ska???


Så det var bara till att kavla upp ärmarna - för det hade jag inte alls fått nog av, och börja städa.

Superwoman gjorde ett trött besök och lyckades faktiskt både skrubba rent hela badrummet, slänga in en tvätt och duscha på en kvart!

Sedan lunkade jag ut till köket...
Där kavlade jag upp ärmarna än en gång och tog den enorma diskhögen.
Jag ska hjälpa er på traven i att föreställa er mängden av disk: tänk er precis ALLT porslin, glas och muggar i hela ert kök.
Jepps, ni läste rätt...

Män är GRISAR, o det håller jag fast vid - Gud nåde den som vågar säga emot en fyra-dagars-hungrig-Alma! MHM!

Så imorgonbittit vet jag preciiis vad som måste göras - playstationet MÅSTE bort! därmed basta!

Så, nu var det slutgnällt för mig for now.

Peace folks!

Kommentarer
Postat av: Tina

Håller med till viss del... Gör så... all smuts som e hans... gå in o lägg det på hans sida av sängen... det hjälper jag lovar....!!! ;-) Ja vi ska flytta om vi hittar något vi vill ha...

Kram

2008-06-14 @ 23:24:30
Postat av: mats

Haha - det finns inget som går upp mot att städa o diska när man är förannad! Men jag fötjänar inte den rubriken, eller vafan - tack i alla fall <3

2008-06-15 @ 08:28:03
Postat av: mats

min r-tangent är lite tög!

2008-06-15 @ 08:29:13
Postat av: Sara [H E M M A F R U N]

ja ps:et ska nog bort nu hör jag.. och det som tina skriver verkar bra också.. lämna allt hans skit på hans sida...

puss!

2008-06-15 @ 11:16:37
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Milla

:) Klockren rubrik, antar att mats gillar den :) Han är en vänlig människa!

2008-06-15 @ 11:45:17
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Nina

OMG.. Håller med Tina & Sara. Men samtidigt tror jag inte att det biter på honom. Om han kan leva med allt det där du skrev om, tror jag att han kan leva med en hög av tvätt brevid sängen. Men du ska absolut pröva det! You go girl! Men Pontus hade INTE fått det lätt om jag kommit hem till det där!

Jag ringer ikväll. Puss

2008-06-15 @ 12:18:42
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/
Postat av: Tina

Nej inte brevid sängen I sängen.... :-) eller ja överallt runt o i sängen på hans sida.... ;-)

2008-06-15 @ 13:08:27
Postat av: Annika

du har mail :)

2008-06-15 @ 16:12:51
Postat av: Catharina

nu kommenterar jag inte alls ditt blogginlägg utan tänkte säga något som soppdieten.. kollade på deras hemsida och jag tror inte det skulle göra något alls om du tog tex två äpplen istället för en måltid (det är lika mkt kcal) eller en banan... tänker på dig i din hunger! kram:)

2008-06-15 @ 21:06:25
URL: http://liljahazard.blogg.se/
Postat av: Sofie

Alltså.. Läser T din blogg? I så fall är det ett under att ni är ihop än =) Men jag fattar att du blir arg. Släng playstationet åt helvete. Jag visade Ante din lapp du skrev när du gömde det förra gången, och varnade om vad som skulle komma att hända om han köper ett, som han hemskt gärna vill, haha! Men vad händer om du skiter i all städning? Vad gör han när alla kläder är skitiga och allt posrlin använt?

2008-06-16 @ 19:01:33
URL: http://bassini.blogg.se/
Postat av: Yasse

Låter inte alls kul detta :(

Hur har det gått nu då? Dumpat playstationet eller?

Grejen är den att killar vet att tjejer till slut får nog och städar, så derasd ursäkt att typ alltid, "jag bryr mig inte, så om du gör det kan ju du städa". De bryr sig, men de låtsas att de inte gör de, eftersom som sagt, de vet att vi till slut viker och fixar biffen.. baaajs... haha



2008-06-17 @ 22:34:13
URL: http://korsbarsblommor.blogg.se/
Postat av: yasse igen

föressten, vem är mats?

2008-06-17 @ 22:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0