Pensionärsjakt, getingkrig och kalas...


Jag hoppas att budskapet redan i sig gick fram enbart med hjälp utav rubriken, nämligen att detta varit en minst sagt späckad dag.
Den har tagit på krafterna må jag säga och värmen gör en liksom bara ännu mera slö.
Men jag är alltsomallt helnöjd med dagen eftersom vår lille kille nu är ett år! wohoo!

Idag rymde en utav våra patienter så halva min dag gick åt att plågas i solen med en redan svidande bränna bultandes under skinnet på en då vi var ute på pensionärsjakt.
En kvart innan jag slutade mitt pass dök iaf polisen upp med tantan som tur är.

En adrenalinkick var alla stunder då jag helt utan förvarning spratt runt som en tok då getingar lyckades ta sig in på jobbet och jagade mig och jag sprang för mitt liv - bokstavligt talat.

Hem, duscha sedan är det bara att ta sig i kragen igen för idag höll vi släktkalas för Alex eftersom han idag blir ett år.

Massa roliga paket fick han och i slutändan satt nog vi vuxna mest och lekte med grejerna medans lillkillen mest nöjde sig med att få springa runt i lyan hos farmor o farfar.
Jag lyckades även tillsammans med mormor att skapa en lejontårta, det ni! ;)
 - Alex flörtar med faster Ingela - nu har han en hel del o roa sig med ;)
Ja tänk att ett år kan gå så fort och ändå hann man med sååå mycket!
 - kvällsmys - lejontårtan, som bestod av banan o nutella. Den gick åt må ni tro ;)
 - paaarty party
 - före...
 - och efter tårtan ;)
 - vissa var trötta (läs: Bitterfittan hade haft ett o annat att uttala ang dessa typiska stereotypa stilar som att slänga sig i soffan medans kvinnorna sliter med disken hrm...)
 - och andra var mer på hugget! :D

Sletna och överjäkligt varma kom vi till slut hem iaf.

Nu flämtar vi mest bara tröttsamt och degar.

Peace out i värmen

Kommentarer
Postat av: Sara [H E M M A F R U N]

pussa alex från mig=)

2008-07-27 @ 23:42:00
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

Jag försökte ringa dig 2 ggr igår för att gratta gossen men inget svar:( Hoppas att ni fick en fin dag. Puss

2008-07-28 @ 11:06:28
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0