Yesterday...

Vi följde vår dagsplanering rätt bra, fast den ändrades lite vid slutet.

Började dagen med att göra oss i ordning o packa ihop alla nödvändigheter inför dagen.
Konkandes på både ryggsäck och en rejäl påse samt en kattbur innehållandes en förskräckt liten kise satte vi oss slutligen i bilen och körde.

Vi lämnade av Whiskey och jag grillade veterinären en stund med tusen förhörsfrågor hehe!
Hade man frågat någon gammal klasskamrat så hade de bara instämt i stil med: "Jepp, that´s Alma alright!"
Jag är frågornas mästare hahaha!

Drog sedan ner till Espressohouse för att äta frukost och blev själv förhörd till tusen av T hela vägen från parkeringen till caféet, det rör sig om meter men han både klämma in frågor om menyn och detaljer om innehåll samt ingredienser i diverse alternativ! Jisses!

Men han mjuknade snabbt och gav stället faktiskt tummen upp.
Han tillade flertal ggr att stället minsann var "shysst" haha!

Här bjussar jag på pics men han inte med fler allteftersom dagen blev mer o mer hektisk för varje minut.
Jag tycker dock att vi lyckades undvika all stress som kom i vår väg tack vare en riktigt god planering men även flexibilitet ;)

 - en nyvaken Alex i bilen
 - två glada grabbar på Espressohouse
 - en supersuddig bild på mig och Alex vid frukosten
 - en vinklad bild på KAFFE! :P

Efter frukosten åkte vi vidare till sjukhuset och anmälde oss i receptionen för provtagning och jag fick en bibba med papper som skulle fyllas i under tiden.
Jag upphör aldrig att förvånas över vissa frågeställningar som myndigheterna ställer. Det är oförskämt och fräckt och ännu värre om man är dum nog som besvarar skiten!
I detta fallet fann jag en fråga mitt i alla förfrågningar om personuppgifter följande:
Familjesituation: adoptivbarn
Detta var alltså en fråga man skulle kryssa i om man hade adoptivbarn... Vill någon förklara för mig vad detta har med Alexanders utredning om hans allergi att göra?????
Ett annat exempel jag stötte på var då jag och T skulle fylla i Faderskapsintyg, där blev jag fråga frågor i stil med om jag var säker på att jag och T bodde ihop, om Alex var planderad, om vi bott ihop innan han kom till världen och när han blev till, vårt förhållande, hur länge vi kännt varandra -  VAD I HELA FRIDENS NAMN HAR DET ATT GÖRA MED ATT T ÄR ALEXS PAPPA????
Morr!

Hursomhelst.
Det skumma var att mjölkallergitesten gav INGA resultat... enligt testet är han inte allergisk mot mjölk...
Under tiden som sköterskan drog o slet i min sons arm varpå jag bestämt plockade bort marans näve och höll i Alexs arm själv, snällt men bestämt frågade T om man kunde testa Alex för kattallergi med i.o.m. att vi har katter.
Neeeejdååå, det behövdes inte.
Väl inne på läkarens kontor konstaterade han att klart att han ska testas för det!
Fick göra om hela proceduren igen.. inga utslag.

Så nu skulle vi experimentera därhemma med att prova ge lillkillen mjölk om en sisådär tre veckor o se hur han reagerar... sucka.

Efter testet gick vi ner till apoteket för att hämta ut alla nya recept som skrivits på salvor som Alex skulle smörjas med på olika ställen på kroppen i syfte med att vidarebehandla hans utslag.

Lite över niohundra spänn fattigare kom vi ut därifrån med en MEGAkasse!
Herremin!
Vi har sen tidigare ett grönt kort för hela familjen men ännu en gång gör myndigheter en fuling, vissa recept räknas inte med på det gröna kortet... Blä för sånt!

Satte lillkillen i bilbarnstolen och hoppades nu starkt på att han skulle sova en liten stund iaf.
Men icke.
Åkte till IcaMaxi och trots alla köttskandaler köppte vi faktistk köttvaror tänka sig! haha!

Innan vi skulle vidare köpte vi varsin korv på pölsemannen... jag var trög nog som köpte en pustakorv, tog ett minibett... och tappade rösten så stark den var!

Den langades vidare till T och jag mumsade i min en VANLIG korv i stället haha!

När vi sedan satt oss i bilen beslöt vi att jag skulle hoppa av vid babysimmet, trots att jag skulle bli en timma tidig och T skulle köra hem, lämna varorna, hämta sin mamma o sedan åka till badet.

Sagt o gjort. Hoppas innerligt att han skulle somna nu, men icke.

Simmet gick finfint och Alex dök en massa.
Nu återstod bara att hämta hem Whiskey o sedan skulle vi hem var planen, möra som vi var.
Men då hade svärisarna bestämt sig för att bjussa på kvällsmat.

Så vi åkte dit, med katt o allt - som för övrigt var duktigt groggy och en övertrött Alex.
Väl hemma... kraschade jag!
Nattade Alex som slocknade nästan direkt och slöade en stund i soffan.
till slut höll sig nästan inte ögonlocken sig öpnna ens en gång så jag intog sängen och somnade med en liten ynklig sak med tratt på huvudet intill min mage.

Peace!
sluta ha ett önskeben där din ryggrad borde vara


Kommentarer
Postat av: Mats

Det var långt skrivet, liksom dagen igår :) Förstår att hela familjen med katt och allt blev lite trötta.

2008-01-29 @ 12:35:27
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

jisses vilket långt inlägg!!

2008-01-29 @ 13:32:54
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: E

Hoppas lillkillen blir bättre snart!

2008-01-30 @ 17:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0