Vart börjar man..?

Jo från början.
Det har varit en fullspäckad dag idag och jag kan ej lova att jag får med allt ;)

Började dagen med att åka ner mot söder för att träffa Sabina.
Ännu en gång blev jag tillfrågad om jag skulle ha en vuxenbiljett, denna gång blev busschauffören rent av förvånad.
Ännu en tvivlan om min ålder påpekades då expediten bad om leg då jag inhandlade både cigg och kaffe i väntan på Sabina.
När jag sedan möter upp henne bestämmer jag mig för att slänga min sista slurk kaffe... i motvind..
Varpå hon tittar mot mig och utbrister: "Men har du spillt på dig?" och jag svarar som ett levande frågetecken: "Har jag?" och tittar ner mot min jacka... det var inte ens en sån där liten rand, utan jag var indränkt i kaffe! - smidig start på dagen Alma! Doh!

Vi kämpade oss hela vägen fram till E.H. i den otroliga blåsten.
Beställde var sin frukostmeny och möttes strax därefter upp av Saya och hennes vännina en kort stund.
Saya var snäll nog att påpeka tiden och om inte jag skulle klippa mig idag, jag kikar på klockan som följd och inser att jag ska klippas om åtta minuter! Jisses!
Vi stressar bort mot busshållplatsen och här misstänker jag att jag begick ännu ett misstag för dagen.

Vi anländer hos min frisörska Jessica och hon både pysslar om och klipper samtidigt som vi babblar om hårmisstag :P

När jag väl är klar gräver jag i fickorna efter mitt bank-kort... som jag inte hittar... alls...!
Sånt är juh bara så pinsamt!
Ber om att få låna pengar av Sabina så länge och rotar vidare panikartat genom alla mina grejer men inget kort finnes.
Jag misstänker att jag blev av med det vid busshållplatsen.

Jag spärrar kortet och hämtar ut pengar på banken.

Och sedan shoppar jag... mycket.. :P

Men skoj var det! :D

Det hinns med både allvarligt snack och MASSA flum - inklusive värsta skrattanfallen och mina följande klokrena kommentarer i en FRUKTANSVÄRT och PLÅGSAMT lång kö inne på OJ!, nämligen:

(introduktion: det står en herre på ca 80 år och väntar framför oss) 
Jag: Alltså, han var femton år när han ställde sig i denna kön...
Sabina: BAH! *asgarv

Jag: (medans herrn lägger upp ett paket mjölk) och t.o.m. mjölken är FIL nu!
Sabina: BAAAAHH! :D

Medans vi plockar ner varorna ner i kassar passar kassörskan att vara fräck nog att kommentera:
-Jaså, är det dags igen? medans hon scannar in ett paket bindor och tittar på den stackars kvinnliga kunden.
Tack för den liksom.
 - soluppgång på ena sidan av vägen mot stan...

 - och en envis liten måne hankar fram på andra sidan...

 - jo, Binas känsla "a la det är något vårigt i luften" blev bekräftat av ett - vad jag tycker är ett klassiskt - VÅRTECKEN!

 - en morgonfräsch Sabina...

 - och en morgontrött Alma...


Väl hemma stressar jag som ett djur med att plocka undan och förbereda.
Sätter igång ugnen och kilar rundor i hemmet och donar.
Känner plötsligt en stickande rökdoft...
Får panik och hjärtat sitter med ens i halsgropen - Gode Gud, säg inte att det brinner någonstans????

Nejdå, bara en massa FLOTT som börjat ryka som tusan i ugnen och det fullkomligt stinker.

Runt halv sex knackas det försiktigt på dörrn och in stiger Nina och Tina.
De underhölls av charmören Alex medans jag pulade vidare i köket.
Jag nattar honom och sedan dukar vi upp i vardagsrummet, inte en chans att vi käkar i köket nu när det luktar såå.

Det blir kyckling-grillspett med majskolvar, spenatpasta och pestosås.
Gudomligt gott :)

Under tiden kikar vi på White Chicks och snackar gamla minnen och massa snask! :D

Försöker fixa ihop en kanna av en wannabedrink som blev god med utan is :P

Sedan vispar jag ihop en kladdkakesmet och dukar fram glassen ;)

Jag kan säga att det inte var mycket mer vi mäktade med sen...
Huh!

Men kul hade jag och tjejigt blev det! :D


Tusen tack Nina och Tina för en supertrevlig kväll!
 - och finns det ngt tjejigare än små rosa hjärtan? :P

Och tack Sabina för en för och eftermiddag full med hjärtligt skratt!
Ibland behöver man skratta åt ingeting. Man mår så himla bra då :)

Peace!
PS: Ber om ursäkt för följande bilder om det är någon som är missnöjd med dem ;)

 - Nina passar på att knycka Alex...
 - och senare under kvällen tvingar jag på henne min nyinköpta hatt!
 - Tina sitter snällt och oskyldigt i soffan ;)
 - Grouphug! Jag vill inte höra något klagande på bilderna, för jag var modig nog att sätta in denna bilden trotts dubbelhakan och att jag ser dubbelt så stor ut än småtöserna ;)
Skyller på att ni är små istället :P

 

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Folk tar kommentarer på för stort allvar. Orka bli grinig över dem.

2008-01-26 @ 02:03:50
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Mats

Rolig dag :) Kommer att tänka på att vårt nya kylskåp har en ismaskin inbyggd. Onödig lyx tänkte jag då...

2008-01-26 @ 08:05:18
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Nina

Tusen tack själv gumman för en super trevlig kväll.Hade så kul.Drinken gick nog rätt upp i huvudet..Hahaha..
"vad hände?" *mummel,mummel* BAH!
Va skönt för mitt huvud kan jag säga när jag kom hem och fick lägga mig..
Call you later..Puss

2008-01-26 @ 09:07:22
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Tina

Tack för en super trevlig kväll....!! Kunde inte gå nära min katt igår när jag kom hem hon jaga mig o fräste.. pyskokatt...! Hade väl någon lukt från dina katter på kläderna... Hon va helt galen....! :-D
Kram

2008-01-26 @ 10:42:49
Postat av: Nina

Du,jag kan inte annat än att hålla med..Haha..
Läääängtar sååå!
Fasen va vi ska röja då!
Puss

2008-01-26 @ 11:40:21
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Mats

Jag hade också hoppats få vara inne, men vi släppte ut hästarna ett par timmar. Efter att ha tagit in dem ser jag ut som en 6-åring efter 3 timmar i sandlådan när det regnar (du kommer att få se...).
Sen är det bara jag som inte gillar att leva i en svinstia här, så nu ska jag dammsuga :)

2008-01-26 @ 12:16:08
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: annika

oj vilken dag, låter rätt rolig :) och fina bilder,

2008-01-26 @ 12:23:17
URL: http://photonbywe.blogg.se
Postat av: Mats

Det var inte bara rufs i håret, det var gyttja över halva mig och dyblöta kläder!!!

2008-01-26 @ 14:11:01
Postat av: Mats

Jag har kamera i min mobil men jag vet knappt hur man använder den (som tur är, haha). Och ännu mindre hur man får bilderna från kameran till datorn.

Så är det när man är född ett par generationer för tidigt...

2008-01-26 @ 14:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0