Ursäkta, vad?

Efter en lååång och tuff dag kom T hem och det blev skiftbyte.
När Alex väl var nattad begav jag mig till busshållplatsen för att åka till Sabina och få komma ifrån en stund.
Det satt fint, hade byggt upp en huvudvärk som hette duga och den friska luften gjorde susen.
Väl på bussen räckte jag fram en tjuga men fick 11 kronor tillbaks?

Jag fick nämligen en halv biljett.. Hum ... oki...?

Möttes halvvägs och vi stack inom Konsum och handlade glass, glassen som jag bad en söt kille som jobbade där plocka ner åt oss hahaha! Bina skämdes big time och jag bara log a la fjortis-style haha!

Kul när man skämtar till det så där extra löjligt :P

Grabbade även tag i en RootBeer (som jag oturligt nog glömde och ligger fortfarande kvar i Binas kyl, attans vad sugen jag blev på den nu då!) och sedan styrde vi stegen mot kassan.

Jag la glassen och läsken på bandet och väntade på min tur.
Kassörskan drog glassen förbi scannern, hon drog läsken vid scannern... och väntade?

Ja, hon satt verkligen o väntade på något.

Jag tittade förvirrat på henne (det skall tilläggas att jag och Bina fortsatt på "fjortis-spåret" och fnissat om både det ena o det andra vilket kanske kan förklara följande) - Kassörskan bad om legg!!!

What?

Ja, det var juh en rootBEER! Hahaha!
Jag blev genast nervös, varför vet jag inte men förklarade hackigt att den var juh alkoholfri och stakade mig.
Kassörskan vänder sig till den snygge medarbetaren som nyss hjälpt oss med glassen och hon frågade undrande om den FAKTISKT var alkoholfri!
WTF??

Fick i a f min rootbeer och vi fnissade hela vägen ut!

Vadan detta? - såg jag extra ungdomlig ut eller?
Nog inte många som hade kunnat ana i det läget att jag faktiskt är 23 och t.o.m. har ett barn därhemma haha!

Tänk om vi skulle gått ut på någon nattklubb, de hade kanske misstänkt falsk-leg?

Jaja, hade en himla mysig kväll och det var hur trevligt som helst!

Nu ska jag hoppa i säng, more to come tomorrow.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

dröm sött:D

2008-01-17 @ 01:09:43
URL: http://FLORENNZ.blogg.se
Postat av: Mats

Du måste ha fått en föryngringskick i går.
Vilken tur att jag var upptagen i går kväll, haha

2008-01-17 @ 07:36:45
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: nilla

Hej på dej
se det positiva när alla andra polare ser gamla ut kommer du se bra/ung ut ...ha de bra

2008-01-17 @ 07:43:15
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

glöm inte att jag dyker upp i kväll hos dig=)

puss!

2008-01-17 @ 09:26:02
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

Hahaha..Ja ibland undrar man hur gammal man egentligen ser ut att vara..
You are noooot aloooone..Jag ser också ung ut ;-)
Kommer till dig i nästa vecka love..Puss

2008-01-17 @ 11:57:10
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Mats

En fjortis kan jag väl klara av, men två... har en här hemma också!

2008-01-17 @ 14:45:02
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0