rättelse nr 2:

nu ska jag dra upp lite djupare/privatare saker:

Just som saker o ting börjar kännas på ok-planet igen så dyker något annat hemskt skit upp igen och separationen ligger nära till hands...

Men även trävrt om kan ske - som idag.
Jag skällde ut T efter noter då han hade glömt inköpslistan och frågade mig vad som behövdes (hänvisning till tidigare inlägg) så kom han hem runt nio med två stora pappkassar...
Huh?
Jo han hade kört hem på sin rast, hämtat inköpslistan, handlat allt och lite till och kört hem igen för o lämna av varorna...
Snacka om förvånad jag blev...
Alltså, just som saker o ting är skit.. så dyker någon positiv egenskap upp och separationen blir jobbig att tänka på igen...
Vafaen! Hur ska vi ha det???

Skit också vad trist sånt här är.
Att grubbla.
Att ständigt känna sig osäker på den man delar liv o barn med.
Att aldrig våga lita... att aldrig våga öppna sitt hjärta...
och just som man öppnar sig lite grann åker ett stygn av smärta raka vägen in som ett hån... som en käftsmäll...

Och vice versa...
Just som man blivit sårad så där så det är långt förbi ens gräns och man bestämmer sig för att sluta sig till en liiiten liiiten boll och aldrig mer öppna sitt innersta för någon! så... händer det... något som påminner en om att man bara är mänsklig och dödlig..
Att man är någon som hungrar efter värme, som törstar efter kärlek...
Jag är en slav under mina känslors kaos.
Tänk om man inte haft ett hjärta... vad skönt...

Det sägs att det är bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig älskat alls.... men jag vet inte det...

Kommentarer
Postat av: Mats

Det är inte lätt att vara människa och det är sannerligen inte lättare att vara två. Det är sant som du säger om pojkar och så men det har inte bara med könet att göra. Vi mognar alla.

Man måste kompromissa med både det ena och det andra och enligt min erfarenhet så skall man inte kasta yxan i sjön för tidigt.

Som man brukar säga. Skriv gärna brev när du är förbannad men vänta att skicka det tills nästa dag.
Fungerar tyvärr inte med internet...

Men du förstår säkert vad jag menar.
Kram

2008-01-07 @ 23:36:51
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Mats igen

Jag håller med till 1000%, ärlighet är faktiskt det enda som behövs - men det ska väl då vara också att våga vara ärlig inte bara att svara ärligt på frågor...

2008-01-08 @ 15:46:45
Postat av: Mats

Ja, nu vet jag vad ni tänker: Ska jag fortsätta att kommentera detta inlägg i all evighet? Ja, tills det kommer ett nytt.

"Det sägs att det är bättre att ha älskat och förlorat än att aldrig älskat alls..."

Alma: Har du inte förväxlat detta med bågskytte?

2008-01-09 @ 12:21:41
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

tack så mtk=9
hur kommer det sig att du bytat design din lila var ju så fin?

2008-01-09 @ 13:47:54
URL: http://mrsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0