Idag lärde jag mig...

att supermom dyker upp även när Alma själv är sjuk (nu lät jag allt bra schizo) och idag dök hon upp.
Satt i alla eeeeviga telefonköer till både sjukvårdsrådgivningen och barnakuten.
På båda ställena tyckte dem att jag skulle komma in.
Sagt o gjort. Jag kollade upp busstider och insåg till min oturliga förbannelse att just det - det är juh SÖNDAG idag.
Helgtrafik suger big time.

Så jag beställde faktiskt taxi.
Kom fram och sedan gick det för en gångs skull undan!
Hann både kolla Alex, få recept utskrivet och hinna inom apoteket o hämta ut Ventolin.
Luftrörsvidgande.

Taxi hem och nu har han fått i sig på medusiiin och käk.

Men nu tog supermom semestern och jag sitter med en ankommande huvudvärk... vet ni vad grädden på moset är?
Att jag en söndag var inne på apoteket men glömde LIKFÖRBASKAT panodil! Attans också!

Oh well...



Visst förstår mina vänner att det kan bli så med barn och jag skrev inte inlägget för att hötta finger åt någon... Kände mig bara såå usel.. så nere.. så... mänsklig...

Jag är den som ALLTID klarat mig och gärna visat lite extra att jag är visst stor o stark och tuff....

Det är nog snarare jag som blir som fyråring...
Enough said.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Mats

Vilken otur att du är mänsklig...
men då behöver du ju inte hålla på och byta i telefonkiosker!

2008-01-20 @ 14:49:50
Postat av: Mats

Haha, du får börja ett nytt liv... som människa!

Jag har hört att man kan skratta bort huvudvärk, men jag kan inga roliga historier :P
Men OK, jag bjuder på det, du kan få skratta år mig en timme :)

2008-01-20 @ 15:51:39
Postat av: Annsingen

mmm det lät jättegott...

2008-01-20 @ 19:28:23
URL: http://lillanslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0