Idag hade husmor semester..!

Ja idag var husmor i mig som bortblåst!

Nina kom över för fika o skitsnack idag och jag föreslog att vi skulle fixa ihop lite våfflor i.o.m. att jag ändå hade ett våffeljärn och det var ju såå länge sen man mumsade på frasiga våfflor!
Jag hade kika på recept på nätet och skulle just vispa ihop smeten medans Nina och Alex kollade på Days of our lives... jisses...! Hrm!
Hursomhelst, jag slängde på lite smet i det varma järnet och stängde locket.
Med ens ser jag hur sörjan rinner utanför Big Time och snart är det en stor bubblig pöl av alltihop!
Milda Mathilda!

Jag öppnar upp locket och ser till min fasa att det här ser juh allt annat än rätt ut!
Jag blir inte klok på vad som felas och sätter mig o kollar receptet igen.
Begriper till en början fortfarande inte vad som gått snett och börjar dubbelkolla ingredienser.. stannar till... och garvar åt mig själv - jag hade missat o slänga i ÄGG! Hahaha!
Starkt jobbat!

Vispar ner ett par ägg och börjar rengöra järnet inför ett nytt försök.
Visste knappt vart jag skulle börja, det var som tuggummi.
Så jag börjar helt enkelt att diska av det... och kopplar i den igen.... Då går en propp! SMIDIGT va!
Hahahhaa!

Min följande kommentar löd i stil med: "Öööh... ojdå... vi får nog hoppa över det här med järnet..."

Medans T meckar i proppskåpet...
Skam den som ger sig dock så pannan åkte fram ist. och T tog över!
Illa när T tar över!

Utöver kökskatastrofen och att T nästan kärnade smör istället för att bara nöja sig med att vispa ihop grädde (haha!) så blev det hur lyckat som helst!

Mös med massa te och cigg och malde med Nina.

Allt som allt en riktigt bra dag då vi kom varann ännu närmre :)

image554

Nu ska jag slagga i soffan ett slag, peace!!

Kommentarer
Postat av: Mats

Ibland är dina berättelser bara så härliga. Bra att ta till när man behöver piggas upp.

2008-01-23 @ 18:42:57
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Nina

Haha..Våffel försöket va bäst!Haha..Proppen går.Ute från köket hör man: Öhh,alltsååå vad hände??
BAH!
Snart kan vi inte komma varandra närmare ;-)
If you know what i mean..
Lav...Puss

2008-01-23 @ 18:49:21
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Nina

Haha..What?? Lebpar? Svar på "snart kan vi inte komma närmare varandra?"
Haha..Ser hur jag skrev till dig innan.Kan missuppfattas..Hihi..
Pussen

2008-01-23 @ 20:30:50
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

åhh våfflor!!

2008-01-23 @ 21:11:18
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Anonym

Nej det är nog dåligt med filosofer nu för tiden. Eller så blir dom inte kända förrän dom är döda? Känns inte som en meningsfull karriär för en kräfta eller ens en tvilling...

Ta inte allt jag säger allvarligt. Jag har inget emot häxor :P Kan bero på min vana med kvasten i stallet :)

2008-01-23 @ 21:40:06
Postat av: Mats

Jag vill inte vara anonym :) Godnatt.

2008-01-23 @ 23:38:30
Postat av: Mingla

haha fan vad trashig jag känner mig efter den kommentaren :D men du har helt rätt :D

2008-01-24 @ 16:03:08
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: Nina

Hahaha..Jo det har du fan rätt i..Vi är ju grymma på hångel ;-)
Ses imon..I loooove yooou tooo

2008-01-24 @ 17:52:59
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Sofi

Uppehåll i bloggen idag?

2008-01-24 @ 19:03:08
Postat av: Nina

aww,men tack söt! Du är ju för go :-)
Pussen

2008-01-24 @ 20:01:08
URL: http://ninafallstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0