Hoppla!

Ja idag kan jag inte säga att jag gjort ovanligt mycket, supermom hade skämts över detta inlägget men jag ska vara ärlig: Jag är helt slutkörd!

Det har varit en lååång och tuff natt då Alex fått små röda prickar över hela kroppen och varit kinkig.
Inte såå tufft, men bortskämda som vi är med honom och brukar få sova igenom hela natten med ett uppehåll då det är blöjbyte och nattkäk som gäller. Så det kändes då man gick opp idag.

Tog en lång promenad genom skogsdelen bort mot mormor.
Hämtade ut paket och begav oss sen in mot stan.
Åkte upp till BB och kikade på Zossis & Kristians söta tös och grattade.
Tillbaks till mormor och fördrev tiden i en halvtimma då vi väntade att klockan skulle bli 14.40 - det var tiden vi fick till barnmorskan för att kolla Alex röda prickar.

Han passade på att kräka ner mig samtidigt som det brummade i brallan, najs liksom...
Detta självfallet två min innan vi skulle ut genom dörren.

Bytte och sedan bar det av.

Osäkert på vad det är, vi spekulerade mellan: allergi - att jag då skulle hoppa över sköjmedel, reaktion på fem-månadersvaccinet som han nyligen fått (som man kan just få röda prickar av som bieffekt) eller magsjuka.

Jag tror allergi i kombo med vaccin.

Kom hem och kraschade i soffan en stund.
Nu ligger jag inne med värsta skallebank o pallar ingenting... förutom lite scrapbooking kanske :P

Nej gott folk, jag kastar in handduken nu. Blä för idag!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Mats

Hoppas det ändå till slut blev en bra dag.

2008-01-11 @ 21:39:25
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0