Dagen från hell!

Jisses vilket kaos det lyckades storma upp sig till på de följande timmar runt ett tiden och framåt!
Var hyfsat stressad och det var en sån där dag bara, en sån dag då man knappt hinner med något och tiden bara rinner iväg mellan fingrarna på en...

T hade tagit kompledigt, sina sista komptimmar dessutom, för att kunna vara med vid babysimmet idag då vi skulle göra en övning där man skickar barnet till varandra under vattnet.

Vi stressade vidare mot bussen så fort T kommit hem och vi hunnit packa ner allt som behövdes.
Det var redan tajt med tiden och när vi såg på busstidstabellen så skulle inte bussen komma förrän om tjugo min - vi hade juh självklart just missat en buss. Offcourse!

Vi började gå mot Ramlösa station i hopp om att kunna haffa en annan buss in mot stan som förhoppningsvis skulle åka tidigare...
Men sån tur hade vi inte.
Medans vi stod där på stationen insåg jag till sist att vi INTE skulle hinna...
Så efter en stunds övervägande föreslog jag taxi.

Sagt och gjort.

Hann precis i tid till babysimmet...
Bara för att få reda på att den övningen skulle vi först göra NÄSTA vecka! Stööör!

När vi vart klara och nyduchade o.s.v. stod vi vid busshållplatsen och disskuterade huruvida vi skulle hem eller käka ute.
Då kom jag på att det enda jag ätit under dagen var två Oreocookies - vid det här laget var klockan ca 15.30!

T ville gärna käka på Max och jag är inte glad för hamburgare om inte jag gör dem själv... men jag tänkte efter och det enda jag ville ha i så fall var en jordgubbsmilkshake och pommes.
Klart som faen så hade deras glassmaskin lagt av!!

Putt, arg, hungrig och besviken såg jag surt mot kassörskan och sa att jag inte skulle ha ngt alls då! i ren protest.. som om hon bryr sig liksom haha!

Medan T satt och åt frågade han ständigt om inte jag skulle ha ngt eller åtminstonde ta en tugga... Men när jag väl bestämt mig så...

När väl frågade för 120:de gången röt jag till: NEJ!!!

Han tittade på mig som en liten hund och pep om ursäkt.
Då insåg jag att nu var arga Alma framme så jag bad själv om ursäkt.

Åkte hursomhelst hem efteråt och det första jag gjorde väl innanför dörren var att slänga in en färdigrätt i micron.
Så nu, mätt och belåten är jag mycket trevligare :P

Känner mig dock som en 90årig dam...
Det blir nogg läggdags oförskämt tidigt idag känner jag.
Längtar till imorrn - då blir det frulle på EspressoHouse med Saya.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Mats

Att du har temperament har jag vetat sedan dag ett. Jag "älskar" dig ändå, tralala :)

2008-01-14 @ 19:27:27
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

du måste äta!
fasen vad jag ska föda dig i morgon bitti haha ;_)
puss honey

2008-01-14 @ 21:15:01
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Mats

Tack...eheh, du skrev ditt namn!!

2008-01-14 @ 23:50:37
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Mats

Såg inte dina frågor förrän nu.

Det första inlägget jag läste hos dig var när du var förbannad på män...

också idag då på, var det Max, grinig och sur och envis som synden igen, haha.

Nu ska gubbar sova, godnatt!

2008-01-14 @ 23:56:58
Postat av: Mats

OK bara för att du känner dig som en 90-årig dam då...

2008-01-15 @ 15:39:44
Postat av: Mats

Jag vill slå vad, jag vill slå vad! :)))

2008-01-16 @ 07:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0