Surpriiiiise!!!

Ja nu kan jag äääntligen lägga ner hemlighetsmakerierna :D
Men jag är en sjuhelsickes lögnare lärde jag mig idag haha!

Började dagen himla tidigt, oförskämt tidigt if you ask me, vid sju - jag som jämt får sova till tio :)

Men idag blev det så pass tidigt för jag skulle hämta nycklar till hyresgästernas festlokal.
Jag skulle nämligen hålla i en överraskningsfest för T idag!!!
Ännu en anledning till det tidiga tiden var också att jag fram till igårkväll hade tänkt köa idag till KISS-biljetter på ticnet men hittade biljetter på nätet till Köpenhamn istället som ju dessutom är närmre att ta sig till än Stockholm, så det löste sig rätt bra. Men jag tänker inte rope hej :P

Jag och Alex masade oss upp och min stressfria inställning hjälpte till en början iaf.
Åt frulle, klädde på oss och sen stack vi iväg, kollade på lokalen, skrev på papper och sen fick jag nycklarna.
Raka spåret mot mormor därefter.
Där varvade vi ner lite och mös.
Sen skulle vi juh på barnmorskebesök, men hon var minsann på semester, jag har svagt för mig att hon nämnt det men att jag heeelt missat att stryka det i kalendern oturligt nog.

Oh well.

Stack bort till ÖoB och Willys o handlade en massa gott inför kvällen.
Sen in till lokalen och pyntade och pysslade.
Jag, mormor och Alex passade även på att äta lunch där. Men sen var Alex mäkta trött på att sitta i vagnen så vi begav oss sedan hemåt där han fick vila lite.

Sjukt, hur stressad jag än var så började jag tvätta kläder, diska o.s.v. - en dålig stressvana?

T kom hem tidigare än väntat - ajdå liksom.
Men jag skyllde på att jag skulle kasta sopor men märkte snabbt att han ändå inte skulle märka hur länge jag skulle vara väck för han spelade TV-spel vid det laget haha!

Så jag kilade iväg till lokalen igen och gjorde i ordning världens snabbaste och enklast tårta, tyvärr tänkte jag inte på att ta en bild på just tårtan.

Jag hade ett par färdiga tårtbottnar som jag skar till en rektangel.
Jag fyllde dem med vaniljvisp och hallonsylt och sedan tänkte den med vispgrädde på sidorna.
Sedan rörde jag ihop grön karamellfärg och kokos och stördde över.
På med lite vit glasyr och vips så hade vi en fotbollsplan till tårta! Fräck tyckte jag :D

Snabbt hem igen till ett inget anande T och en lurig mormor :D

Badade Alex, matades Alex, busade med Alex som btw fortsatt med sitt "mammamammamamma" - fast nu säger han det till allt... tror inte han säger det bara till mig utan både till T, mormor, leksaker, mat osv haha!

Nattade Alex, duschade och gjorde vid mig.
Sedan var det pizzahemkörning som gällde.
Kl. 17.50 berättade jag för T att det var något strul med papperna inför balkonginglasningen och att jag bara skulle springa förbi deras kontor och skriva under papperna igen, annars skulle vi få vänta en månad till ljög jag.
Drog även med att lokalen var deras kontor, han svalde det med hull och hår och jag kände ett uns av dåligt samvete blandat med ett stygn av en liten djävul som satt på min axel och garvade. :D


Sprang bort och släppte in alla sen sprang jag hem igen.
Förklarade för T att de ville ha hans underskrift med, som förra gången och att vi kunde ju sticka inom o skriva på innan vi skulle till min överraskning. Den gick han också med på.

Så sa vi hejdå till mormor som skulle passa Alex och gick mot lokalen.
På vägen passade jag på att gnälla om hur dålig stil det var av hyresvärden att slarva bort papper och att det var minsann inte första gången och T instämde nu med irriterad på läget :P

Han frågade lite ledande frågor emellan, om vi skulle åka buss - jaa svarade jag :P
Var det långt bort vi skulle - mmmm svarade jag
osv.

Jag ringde en signal till Lelle som var på plats och lade på, kusten var klar, det var knäpp tyst i lokalen när vi begav oss mot dörren till "kontoret".
Där sticker T in näsan och möts av polarna!
Deras kyliga svar var: "Tjena Thomme!"
T bara gapade varpå vi alla asgarvar i kör och jag drar en läääättnades suck!

Det tog T ca en timma att smälta att vi inte skulle iväg igen och han var jätteglad över festen :D
Första gången jag lyckats grundlura honom så pass :D

Tårtan gick åt som smör i solen och resten av allt gott likaså, det får jag pröjsa för nu för jag ligger inne med värsta sockerruset och magknipet nu haha!

Han fick dessutom en massa som bara gjorde honom glaaaad! - nämligen öl, whiskey och godis hahaha!

Allt som allt, en hellyckad kväll.
Tyckte det var megadålig stil av alla som avbokade antingen fem minuter INNAN festen, Precis under festen och TVÅ timmar EFTER festen början! BOOOH!

Men det rätt bra så, inget stök och jag såg hur T riktigt mös, han hann ta igen gamla godingar med vänner och jag vet att han längtat efter en utekväll med grabbarna men dt har ej blivit av.

Nu är han förmodligen på väg in mot stan för att festa vidare :D

Nej gott folk, nu ska jag göra en kopp te och läsa Kiss - behind the mask, jag får passa på nu hehe! :P

Peace!

 - tyvärr den enda "festbilde" jag bjuder på hitintills för resten är på T´s mobil :D
Fler kommer imorrn.

 - dagens... ja du... dagens skummaste? :P

 - dagens skratt!

Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Mats

Haha, kul att verkligen lyckas med överraskningar som denna! Godnatt!

2008-02-27 @ 23:35:16
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Bea

Det är så kul med överraskningsfester!! Vad roligt att det lyckades! Jag gjorde en till min pappa när han fyllde 50. Skitkul!

2008-02-28 @ 10:02:42
Postat av: Nina

Va roligt att det blev så bra gumman :-)
Du är duktig på överraskningar.
Skönt att det är över och att du kan relaxa lite nu..
Till helgen ska vi har riktigt kul iallafall
Puss

2008-02-28 @ 12:00:06
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Nilla

Häftigt vilken tur att du lyckades lura T...Känns ju kul när man lyckas....må så gott...

2008-02-28 @ 12:39:49
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Tina

Va kul att du lyckades överaska honom... Hade aldrig gått med Fredrik o jag hade aldrig kunnat hålla mig... hade försagt mig...!!
Kram

2008-02-28 @ 15:46:21
URL: http://terrortina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0