sammanfattning:

Ja här kommer då en luddig sammanfattning av kvällens gång sen igår och fram till nutid :)

Kakorna gick käpprätt åt skogen då marängerna sjönk och blev en kletig och salig röra.
Jitterbuggarna smulade sig något så kopiöst och dumlekakorna blev STENhårda - men himla goda.
Dumlekakorna och chokladmuffinsen fick följa med resten skickade jag T iväg för att inhanlda - och han handlade till hela Afrikas befolkning kändes det som, där gick INGEN nöd på kakdelen i varje fall!

Så kom vi till släktkalaset.
Jag, T, Alex, T´s bror och hans fru satt och softade över ett glas vin respektive öl innan alla skulle komma.
Jag hjälpte till med att skära upp lite potatis, knyckte en bit rå potatis som jag gnagade på samtidigt som jag och T svägerska disskuterade om något varpå hon ryser till rejält över att jag åt rå potatis hahaha!

Snart dök alla upp, det hälsades och sen var det dags, folk slogs om Alexs uppmärksamhet strax följt av att han började grina illa.
Efter lite tröst tjabbades det fortfarande om honom men han satt snällt nu och stod ut en stund :)
Paketer öppnades och sorlet börjat så smått.

Vi satte oss sedan för att äta.

Vi åt en intressant räkcocktail med grön chili och mango, fruktansvärt gott! Detta garnerat med vitlöksbröd - dock var det ngt i denna räkcocktailen jag inte tålde då jag snart märkte kliande och surrande i både mun, kinder och hals.

Sedan blev vi serverade kyckling inlindad i bacon och ungsbakad potatis och lite grönt till.

Därefter märktes ljudnivån stiga alltmer i takt med att alkoholen flödade.
Jag och T hade just nattat Alex, inte lätt med tanke på ljudnivån men till sist slocknade han.
Denna gången hade jag turen att sitta bra så jag hade minst sagt en underhållande kväll och det fattades bara popcorn till showerna som utspelade sig sedan.

Kvällens slut blandades med sentimentalt gråt och babbel, en MASSA skvaller - det var nästan så man hade behövt ett block och penna för att hålla reda på allt :P
Allt detta sedan följt av sentimentalt skratt för att sedan gå över i bråk, ja allt var helt i sin ordning och mycket underhållande :D

Jag hade även en del djupa samtal och kommit underfund med en del och en del skall fortsätta bearbetas. En sak är säker - under tjejkvällen kommer det att finnas MASSVIS att pratas om och filosoferas över.

Jag och Alex kom hem medans T åkte tillbaks till festen.
Jag var sjukt sleten p.g.a. den höga ljudnivån, det kändes hur tyst som helst i lägenheten sen. Knäpptyst.

 - en massa flabb och mys
 - Alex kämpade på med sitt knäcke som nog hamnade mest på golvet :P
 - den envisa och tappra lilla ljuset som brann från början till kvällens slut!
 - Ts svägerska med den ööökända T´s syster, som tidigare nämnts i bloggen hrm...
 - T´s pappa, bror, syster och hennes gubbe.
 - ett okänt par som vimlade runt på festen, ingen som riktigt vet vad dessa var för ena, skumma typer i varje fall.
 - megagoda efterrätten beståendes av hallon, vitchokladmousse garnerat med riven choklad.
 - Pops
 - T´s snälla syster med sin gubbe igen :)


Och så idag, ja idag har jag varit väldigt sparsam med energin.
Det har softats, begrundats, städats och sedan åkte jag till Väla med Saya för en girltalk.

 - Alex slappar under en måltid
 - så här kan man också ligga om man vill

Två anisktsmasker, en fika och en olivburk senare var jag hemma.

 - min goda brownie

Nu ska jag bara bada Alex sedan är det nattning som gäller.
Och då tänker jag sitta och kika på top model, slänga på en ansiktsmask, käka oliver - och tvinga T närvara och utstå samma öde MOAHAHAHA! :P

Peace gott folk, ha en skön söndagskväll.


Kommentarer
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

ses i morgon honey=)

2008-02-24 @ 18:20:33
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Mats

Oops, bloggen bytte plötsligt skepnad. Eller har jag fel på ögonen, haha.
Stackars T, alltså oliver och ansiktsmask må vara OK, men Top Model... där går väl gränsen :)
Fast ändå. Ansiktsmask är kanske värre. Är det med gurka också haha!

2008-02-24 @ 18:20:42
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Hannah

Vill du vinna att jag gör GRATIS REKLAM för din blogg i en vecka? :)

Kommentera isåfall hur många inlägg du vill, och hur många kommentarer du vill och hoppas på att just DU blir kommentar 3000! :)

lycka till :)

2008-02-24 @ 18:40:49
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: Bea

Ansiktsmask?? Har ett svaaaaagt minne nånstans om vad det är för något. :-D
Måste vara 5 år sedan jag gjorde en sist. :-)

2008-02-24 @ 20:27:57
Postat av: Nina

Haha..Nästa gång hjärtat,nästa gång :-)
Jag vill veta allt ;-)
Rings imorgon..
Love..

2008-02-24 @ 20:57:07
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Mats

Oj, här hamnade man mitt i pågpende arbete haha.
Bäst att inte döma det än då... Kram

2008-02-24 @ 21:06:22
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Nilla

Halloj på dej...
Låter ju som en bra fest alla ingredienser...själv har jag slappat hela helgen på landet läst böcker rökt cigg druckit kaffe...må så gott

2008-02-24 @ 21:19:12
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

tänkte bara säga att designen ahr blivit jätte snygg
men texten till kommentarerna är svart s åden går ej att läsa...

ses i morgon..puss!!

2008-02-24 @ 21:22:48
URL: http://hemmafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0