Party party

Eftersom bloggen var knepig inatt så skrev jag den som ett textdokument.
Och klistrar in den nu :)


Så spexade jag till mig, smuttade på min gröööna drink och softade en stund.

 - ni får ha överseende med badrumsbakgrunden, enda stället jag får va ifred med TRE grabbar i huset :P
 - min gröna drink bestående av Explorer, Melonessens och Ramlösan Päron/Citronmeliss

Ringde och dubbelkollade så jag fått rätt för mig gällande lokal och det hade jag.


Så närmade sig klockan 18.00 och jag började plocka ihop både present och mina förfriskningar.

Tog bussen dit och var där på nolltid.


Jag traskade bort till lokalen och såg till min fasa att lokalen var full av vuuuuxna och stämningen var hel-lugn.

Känner jag Godis rätt så skulle det varit blinkade ljus och techno låångt ut i natten...

Undrade ett tag om jag kommit fel, men samlade mod och öppnade dörren och kikade försiktigt in.


Och där stod Johnny, Godis sambo och välkomnade in mig samtidigt som han ropade efter Godis.


Hon dök snart upp ur bakgrunden som bestod av ett hav av släktingar och kramade mig hej.


Jag slängde på mitt bästa leende och strävade efter att inte utstråla fejkflin heh!

Hälsade överartigt och fint på precis alla och råkade rent av skaka hand med Johnnys bror igen! :S


Men stämningen lättade allteftersom fler yngligar trillade in och jag fick syn på ett bekant ansikte - Johanna, Ninas Johanna ;)


Kvällen flöt på, vi bjöds på fin middag (eftersom jag trott att detta skulle bli en livligare kväll så att säga så hade jag juh redan ätit mig mätt strax innan jag stack iväg, men godsakerna slank ner i alla fall utan trubbel :D) Godis pappa höll ett så fint tal om barndomsminnen han hade av sin kära dotter att jag faktiskt fällde en o annan tår och önskade mig en far som hennes.

Inte ett öga var torrt när han var klar och han såg på henne med stolthet i blicken!


Vi fick kika på en filmsnutt av Godis och Johnny från deras Thailandsresa och dera dykningsäventyr och efteråt så ordnade hon upp en liten show.

Nu minns jag tyvärr inte vad detta kallades specifikt men Godis har nämligen hållt på med följande rätt länge och såg rätt proffsig ut i mina ögon:

Hon tog nämligen två långa kedjor vars ändar brann och snurrade runt på dem på alla dess möjliga vis! Helfräckt!

Jag var impad, så som resten av kvällens inbjudna.


Sedan var det dessert som bestod av Philadelfiatårta med varma hallon och över var det vit och mörk choklad utstrött

Mumma!


Det bjöds friskt på både vin, öl och annan spiritus.

Godis släkt visade sig även vara en helskönt umgänge!


Och glad var jag över att sitta med just Johanna, hennes Börn och söta Lina som vi snackade flitigt ihopa! :D


Alltsomallt, ännu en lyckad och MINST SAGT intressant kväll.

Grädden på moset var då jag även lyckades snålskjutsa hemåt i en utav taxibilarna som ändå skulle åt mitt håll!

Så nu är sminket bort-tvättat, jag har mat i magen och sängen kallar.

Göttmos som Godis släkt a.k.a. Göteborgsgänet hade uttryckt det! :D


 - Godis öppnar paketer
 - Godis och hennes mamma pillar med låtlistan (Godis mamma dansade btw techno senare under kvällen, Coolt hihi!)
 - Jag och Lina
 - bordsdukning

Imorrn ska jag och Alex bara mysa med mormor och promenixa lite ;)

Vad ska NI göra imorrn?

Vad brukar ni göra på söndagar? Några rutiner/traditioner?


Peace!


Kommentarer
Postat av: Mats

Vilken trevlig fest, haha. Kul med bilder. Oojjojj, bloggen knepig i natt, haha, är du säker på att det var bloggen :P

2008-02-17 @ 10:47:38
Postat av: Anonym

Ahhh du träffade min Johanna :) Va trevligt.Och Lina också ser jag.Va bra att du hade en rolig kväll gumman.
Lääängtar sååå till vi ska partajja..Puss

2008-02-17 @ 12:18:33
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

jag vet.. har varit dålig på att blogga.. skyller på att det är helg.. då finns det ork från martin att umgås med mig..

idag lbri det mest mys.. bakar bullar, ser på film o bara är... ganska skönt!

frulle snart?
puss!

2008-02-17 @ 13:07:52
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

OMG.."blink,blink" är det måhända lite skvaller? ;-)
Uppdaterar du mig på tors?
Puss

2008-02-17 @ 17:37:52
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej låter som du hade en bra lördag...söndagar nej inga direkt rutiner livrädd för det grå ekorrhjulet vaknar och sen får man se...ha bra kväll

2008-02-17 @ 18:40:23
URL: http://fnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0