Min dag...

började med sedvanlig frulle på osedvanligt och nytt ställe - nämligen Waynes.
Jag har tidigare inte vågat då in o äta där för det verkade stroppigt men Saya tog med mig dit en gång tidigare och jag överlevde :D

Så för ngt tag sedan efter vår seeeedvanliga frukost och en runda på stan stannade vi in om och köpte varsin megastor chailatte (som stod oss upp i halsen efter halva haha!) och såg ngn beställa en bagel med oliver vid sidan om och det verkade som om min kulinariska guru och jag tänkte likadant för det bestämdes att här skulle vi käka nästa gång.
Och nästa gång blev i morse.

Det blev den där bagelsen vi hade fått ögon på och den var godare än förväntat t.o.m.

Någonstans mellan det att jag stod utanför caféet väntandes på Saya och vid ett tillfälle då en tant nästan körde på mig då hon körde upp på trottoaren i ett mesigt försök till att parkera så slog det mig...


Vid något tillfälle däremellan dök det upp en vad som verkade som en ensamstående eller hemmapappa utanför stället, drog i dörrhantaget bara för att inse att det fortfarande var stängt i fem minuter till.

Jag tipsade om Beleza lite flyktigt varpå han artigt frågade var det befann sig och jag gav vägbeskrivning.
Han var riktigt trevlig och såg bra ut. Ja, man får faktiskt tycka det och jag står för det :P

Hursomhelst möttes jag av Saya som hade perfekt timing i.o.m. att Waynes just öppnade då.

Vi steg på och jag styrde stegen mot den bakre delen av den stora salen och parkerade både vagn och Alex.

När jag sedan vände mig om och gick tillbaks mot Saya stötte jag på den ensamma pappan som just också hade stigit på med sin son.

Han log och jag såg lite undrande ut varpå han svarade utan att jag ställt en fråga att Beleza hade råkat ut för en inslagen ruta.
Jaha svarade jag och log.
Vi kallpratade flyktigt och han tycktes försöka öppna en liten smärre pratstund men jag fortsatte bort mot Saya igen då kön började röra på sig och växa men tänkte inte mycket mer på den ensamma pappan mer än att han just var himla artig, goodlooking och jag funderade som hastigast på vilken parfym han har (nu låter det som om jag är smått förälskad i den ensamma pappan, men så är inte fallet - jag bara förundrades över en sån syn, det är inte ofta man träffar på ensamma pappor som dessutom är lika artiga som ensamma mammor och för övrigt har jag en ovana av att klura på parfymer.)

Vi tog våra bagels och drickor och satte oss.

Det var hur mysigt som helst att sitta där med Saya och snicksnacka om det mesta och vad vi gjort på sistonde.
Älskar våra pratstunder!

Vid något tillfälle vände jag blicken bakåt och såg då denna ensamma pappan igen.
Jag observerade att han faktiskt satt själv, med sin son i famnen och torkade av hans fingrar.
Han satt helt själv... Jag började fundera och inbjöd även Saya i mina tankar:

Förmodligen gick han ju hemma som jag gör och tar hand om sin son, så som jag.
Men han är helt själv.
Ingen fikakompis, ingen att tala ut med om kids-stuff eller om förhållande, ingen att kräka av sig till eller att lyssna på...
Vad trist liksom..

Jag kan medge att jag nog hade suttit hemma o glott än att gå ut o fika själv... Strongt tycker jag.
Att vara ensam pappa och fika själv.
Men det är nog jättetufft att vara just kille i detta läget?

Jag menar, det finns nog inte många pappagrupper, inte vad jag har sett i.a.f. och jag är juh ute titt som tätt på diverse olika fikaställen...



Oh well, över till annat.
Min dag har bara rullat på.
Jag kom hem, lade Alex, diskade, lagade mat, satte på kaffe, mormor kom på besök och vi skvallrade lite, tog upp Alex, matade Alex med lax och broccoli - vilket han gladeligen åt (det du M!) :P

Rätt som det var knackar det på dörr´n.
Jag kikade i titthålet och såg en man... skeptiskt öppnade jag.
-Ny spis? frågar han.
Jag står som ett levande frågetecken en stund men kopplar sen.

Vi fick en ny spis mitt i vardan! gött!

Fortsatte med hushållssysslorna så som tvätta, vika tvätt, diskade vidare, plockade undan o.s.v.


Senare mot kvällen lyssnade jag och T på hans nya demo och sedan stack vi ner en runda inom Tina där vi plockade upp en tv och fick även ett par pyjamasar till lillkillen - thank you! :D
Im looking forward till parkvällen ;)

Nej gott folk, nu ska jag nog överge datan en liten stund.

Peace!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0