Long time no see.

And I´m back, efter en lååång och tuff helg.
Man kan säga att grunderna skakades och till slut bröts ner till obefintlighet och sedan påbörjades en ny uppbyggnad, i annan form och version.
Förhoppningsvis är grunden stark nog att stå emot alla väder nu? Det sägs att det som inte dödar det härdar? Vet ej om det stämmer ännu.

Hursom helst.

Idag var det då måndag och som vanligt brukar måndagar bli hektiska i.o.m. att det är babysim då.
Och idag var inget undantag :P

Det var tänkt att det skulle intagas frulle här hemma med Nina och Tina idag men den ökända maginfluensan kom ivägen för Tina, hästen Petite kom ivägen för Ninas tidsplan och jag... ja jag var nog mest allmänt slut sedan helgen faktiskt.

Så det blev en one-on-one frukost med mig och Alex och den var hur mysig som helst.
Vi åt gröt tänka sig, jag är INTE glad för gröt annars men det gick hur fint som helst och det kladdades för glatta livet från Alexs sida.

Sedan packade jag en MEGAväska inför dagen och sen var det bara till att säga hejdå till djuren därhemma och kila vidare på våran dagsplanering.

Nästa på schemat var en kort visit hos mormor.
Men vi träffade på farfar på vägen och vi hann även med lite snack.
Efter beöket hos mormor bar det av till Barnmorskan där Alex skulle vägas om mätas.
Vilken tur att Alex passade på att lasta av sig en kilo i blöjan preciiis innan... Visste knappt vart jag skulle börja och det kändes mäkta lockande att bara lägga honom i mormors dusch haha!

Nåväl, det gick fint hos bm och vi pinnade på till busshållplatsen för att sedan åka in mot stan.
Ett snabbt avhopp för att hämta ut lite cash och sen raka vägen till babysimmet.

Nu är det så här:
att jag blev av med min baddräckt näst sist vi var och badade, jag antar att jag var glömsk nog att låta den stå i duscharna?
Oh well.
Jag letade för fulla muggar i en låda där upphittade saker ligger förra gången men fann inte min baddräckt till min förtret och hyrde slutligen en utav badet.
Så idag gick jag ju raka vägen fram till kassan och bad om att få hyra en baddräckt idag med.
Kvinnan i receptionen börjar rada upp en massa baddräckter... och bland dem ligger MIN baddräckt!!!
WTF!!!

Hallå där! Det är ju MIN baddräckt! utropar jag förvånat.
Damen låtsas som om hon inget hört,trots att t.o.m. andra vid kassan vänder sig åt vårt håll efter min kommentar och hon börjar rekommendera en massa andra baddräckter!!
Ser det ut som om det står idiot i pannan på mig??
Jag blir minst sagt förbannad och ger mig icke.
Jag tar min baddräckt och påpekar ännu en gång att det fortfarande är MIN baddräckt varpå hon till slut svarar i lugn ton:
Jaaasåå? är det deeet? ja men ta den då.

Så med andra ord så hyr badet ut ANDRAS BEGAGNADE baddräckter!!!
För det första är det inte shysst, för det andra så tjänar dem pengar på t.ex. MIN baddräckt!

Ja hursom helst tog jag den, knyckte på hövvet och gick in samtdigt som jag muttrade ngt mellan tänderna.

Och babysimmet gick finfint, vi dök en massa och jag ser fram emot att fortsätta vidare på nästa kurs :)

Kämpade mig på och av två bussar som var SMOCKADE med fjortisar som just slutat plugget och det var såå skönt att bara sitta i lite tystnade vid matbordet väl hemma.

Det börjar kännas som en riktig familjesammanhållning när man väll äter kvällsmat, då sitter vi alla kring bordet.
Det jollras och äts, kladdas och vi snackar om hur vår dag varit.

Nu är jag bara såå knäckt för dagen och sjukt gottesugen ;)

Peace out folks!

Helgens och måndagens bravader:


 - Alex kämpar med ett smörgåsrån
 - Han har även upptäckt att mitt hår är perfa att hålla i sig i.
 - påskliljorna har blommat

 - En allmänt glad skitunge :D


 - och så nu till kvällens slutgiltiga. Tidigare läsare kanske minns att jag och T blev stora anhängare till Vårgårdas julmust med Nougatsmak. Men T hittade den här flarran på Lidl. Den är GRÖN och smakar som CHOKLAD/SKUMBANAN???? huh liksom?
Munnen blir rent förvirrad av en klunk.

Kommentarer
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

läbbig läsk!

2008-02-11 @ 18:46:24
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

Såå söt han är på sista bilden :-) Den också då.Han är alltid söt :-)
Haha..Vilken dag gumman..Nog dåligt med baddräkten..Sheeeit..Vad är det med folk?
Läsken..Uhh..Måste hålla med Sara..WTF!Kan det verkligen vara gott?Uppdatera mig gärna ;-)
Puss

2008-02-11 @ 18:55:15
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Tina

Ser att ni har hittar cholkad/banan läsken... den är bara såååå god...!! :-) finns på Willys oxå...! Kram

2008-02-11 @ 19:07:55
Postat av: Mats

Uj, man har lite glömt hur mycket extra jobb det är att bara ta sig från A till B med småbarn. Och sen tillbaks igen då. Dricka chokladskumbananer? Jaha!

2008-02-11 @ 19:12:06
Postat av: Mats

Jag är bara snäll mot dom som förtjänar det. Eller, det är i alla fall så jag vill vara...

2008-02-11 @ 19:31:54
Postat av: sabina

Också inhandlat den läsken för länge sedan men kunde aldrig betämma mig för om jag tyckte den var god eller inte. Det slutade med att intresset var måttligt och halva flaskan blev uthälld då den blev avslagen.. Hm. Kanske inte tyckte den var så god då? Haha.. ;)

2008-02-11 @ 19:47:50
URL: http://staravenue.blogg.se
Postat av: Sofi

skönt å höra!!

2008-02-11 @ 20:08:16
Postat av: Mats

Är det vänliga veckan nu!? I så fall vill jag passa på och säga att du är min bästa vän :)

2008-02-11 @ 20:49:18
Postat av: Nina

Hum..Okej..Tror inte att jag ger mig på den ;-)
Haha..Jaa det tycker jag...Det är på tiden att hon börjar blogga.Vem har inte blogg idag liksom :-D

2008-02-11 @ 21:11:26
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Nilla

Ja och den som säger att hon går ju bara hemma med barn har ju ingen aning om hur tight schemat kan var..jag hade nog strypt käring i simhallen begärt att få gå in grattis..eller nått..kämpa på..Ha det bra

2008-02-11 @ 21:27:12
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Nina

Mhm..Tycker att vi allt får göra det snart..Hon har ju lika mycket att berätta för omgivningen som vi har ;-)

2008-02-12 @ 18:00:13
URL: http://ninafallstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0