Kvällsmat-tips!

Jag åt en god, mäktig och himla mättande måltid nyss och kände att detta vill jag dela med mig av ;)

So here it goes:
Jag hackade fem st champinjoner och en halv zuchinni, slängde sedan i det i ett stekjärn på högsta värmen.
Tärnade bacon och slängde på´t med.
Under tiden plockade jag fram en kastrull som jag hackade två vitlökar och slängde i.
Hällde på matolja - OLIV så klart ;)
Sänkte värmen på stekjärnet till ungefär halva och hällde över ca 2dl grädde.
Sedan plockade jag fram risotto och slängde i kastrullen - viktigt att vitlöken bara bryns liiiite, bränns det så blir riset beskt, good to know.
brynte risotton i ett par minuter och hällde sedan över ca en halvliter vatten och en buljongtärning.
Rörde om lite då och då, både i stekjärnet och riset.
Efter ca tio min skivade jag lite ost och lade över stekjärnet och dess innehåll som puttrade långsamt.
Tio min till och det var klart.
Vattnet hade kokat bort från riset men det hade ändå liite tuggmotstånd, perfekt!

Och voilá! det blev två rejäla portioner.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Mats

Okej det låter gott men VAD blev det :?) Jag som inte är så matlagningskunnig kan liksom inte se resultatet framför mig haha

2008-02-22 @ 21:05:55
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

och så ingen bild på mästerverket :-P
låter iafg suveränt gott!

2008-02-23 @ 10:00:15
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Mats

Påminn mig att jag ska svara på din kommentar! Jag vill inte göra det här!

2008-02-23 @ 12:13:49
Postat av: Mats

Tack :) Det känns som om jag vill veta mer...

2008-02-24 @ 10:14:14
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0