Karaoke, Drinkar och Flams!

Så slog klockan fyra och jag kilade ner till Tina som just hade fått på sig sina kläder, tur är väl det för jag hade inte låtit henne ändra utstyrsel igen hihi! :P

Sedan körde hennes Fredrik oss till Nina där vi snackade lite, kämpade med en Gudsförgäten nål, en hopplöstråd, en knepig Ninautstyrsel och åt god middag.



Sedan blandade Nina till den första drinksorten och försökte reda ut hur mixern funkade, huruvida den skulle klara is o.s.v. medans jag och Tina tog skydd haha!



Drinken blev succé i varje fall.
Detta följt av Singstar där jag kom underfund med att trots min musikala utbildning saknar jag all taktkänsla och är tondöv - jag hade skitkul!



Tina meckade ihop nästa drinksort som också var jättegod.



Efter den fick vi skjuts vidare till Sara där jag meckade ihop min drinksort som mest smakade Martini.



Där satt vi och flamsade och tjattrade för hela slanten.



Och Elsa var Center of attention såklart och bjöd på underhållning som bestod av att antingen visa sina leksaker eller pipa under bordet (för er som inte vet så är Elsa Saras hund haha! Det hade nog låtit mäkta konstigt i en utomståendes öron).



Stan nästa och vi stannade för att jag skulle äta... ngt som surrade i min skalle allt mer under kvällen och vid något tillfälle svor jag dyrt och heligt för Tina att jag skulle låta bli godis hädanefter - yes Tina jag minns :D

Sen svängde vi inom Stinsen där vakten var snabb på att fråga om JAG VAR GRAVID!!! tack för den liksom.
Och den kommentaren fastnade i bakhuvudet på mig och jag frågade honom om jag verkligen såg gravid ut varpå han nickade som svar och jag ger tillbaks: Det gör du med!

Tog en shot och blev fan rånad på köpet - min shot som var en 4 gick på över femtiolappen (!) medans Saras öl gick runt 45 kr. WTF!

Toabesök där vi kom underfund med att killar och tillräckligt mycket sprit = blir äckliga svin.

Cardinal nästa och där vaknade de gnälliga morsorna i mig och Tina då vi gnällde på att det var kallt och att jag hade glömt mina öronproppar i handväskan som var i garderoben haha!

Tog en cider och denna gång blev Sara rånad - runt 70 spänn för en jädra flarra som går på 14.50 på systemet! Jisses! ja nu vet vi hur ställena får det att gå runt o lite till!
Det får en att ägna en extra tanke på mitt och Ninas förslag tidigare under kvällen - nämligen att starta en däckfirma haha! Åtta mille hade suttit finfint!

Hursomhelst.

Vi kilade upp o ner för våningarna som skållade råttor och jag fjöntade mig mest i takt till åttiotalsmusiken som inte gick att missa.

 - kvällens bild haha!

Vi blev förföljda av en o annan desperat dansare och stackars Tina fick skumma lymlars blickar ständigt över sig - she was on fire! haha!

Toavisit igen, denna gången på världens mest trånga utrymme varpå en brud som står i kön och är duktigt förfriskad utropar mitt namn i förtjusning.
Jag höjer förvånat på ögonbrynen och det visar sig vara en gammal skolkamrat som kommer på den geuina idén att Petri (gymnasiet jag gick på)-tjejer kan ju kissa ihopa, tog tag i min arm och släpade in mig på toa.

Men det var ett tag sen jag kunde kissa bredvis/med en främling och det gick bara inte!
Har jag blivit lastgammal eller vad är det frågan om??

Under kvällens gång konstaterar vi töser i varje fall att utelivet är himla överskattat och att vi hade så mycket roligare hemma så hädanefter är det hemmafester som gäller ;)
Det blir nog både billigare och roligare så, plus att man slipper trängas i toalettköer :P

Jag, Tina och Sara gav till slut upp vid tvåtiden och tog farväl av en partyglad Nina, festprinsessan själv - som visserligen ändå drog inte långt efter oss :P

Vi bestämde oss för att ta buss och väntade tillsammans med Sara på att hennes taxi skulle komma och sedan åkte jag och Tina besegrade och trötta av matthet och förfrusna tår - tror ni inte att jag och Tina (förlåt Tina att jag föreslog dem skorna) drar på oss vårskor och väl hemma hos Nina så SNÖAR det!

Gissa om vi frös! :P

Väl hemma tog jag en dusch, åt gott och drack litervis med vatten och somnade gott sen :)

En hellyckad kväll med skönt o trevligt sällskap!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Mats

Oj, jag sträckläste och glömde kaffet... jag varnade ju dig att det skulle vara KALLT :)

2008-02-03 @ 12:28:17
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Mats

Tack. Det är du också!

2008-02-03 @ 12:34:20
Postat av: Nina

Hahaha..Taaack för igår gumman.Hade så kul..Tjejmiddag snart..Utelivet är lätt överskattat,men det är fan kul ändå att skaka loss emellanåt ;-)
hörs sen..puss

2008-02-03 @ 13:02:07
URL: http://ninafallstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0