IRL...

Så idag hade jag en shysst start på da´n.
Jag hade varit smart nock o förberett med både kläder o packning kvällen innan, så att jag försov mig sabbade inte helt min tidsplanering.
Och som tur är försov Mats sig med hahaha!

(När det kommer till röster och hur man föreställt sig dem - jag hänvisar till Mats blogg, så har jag helt släppt det där. Jag minns när jag jobbade inom vården då man ringde larmcentralen hur vissa kunde låta som värsta whiskeyrösten som tillhörde en man och när man träffade dem på firmafester så var det små nätta kvinnor i trettioårsåldern men som rökt på tok för mycket haha!)

Vi möttes inne på E.H. och Mats han var vilse i pannkakan av alla fika-alternativ så han var clever nog och bad om samma som jag hade på brickan, dock ändrade han sig så fort han fick syn på den grova bullen - för nyttigt att starta dagen så för honom tror jag :P

Fast vi åt inga mängder utan drack mest våran juice och kaffe - btw introducerade jag Mats till latte med extra smak haha! :D

Tog en snabbvisit på toa och sedan gick vi en lång runda och snackade om allt mellan himmel och jord.

Det var skönt att prata på och kul att lyssna, my new listeningbuddy! :D

På väg tillbaks på rundan gjorde kaffet sig påminnt och vi smet inom E.H. igen varpå kassören undrade om jag glömt ngt och mitt svar blev: "Nöden har ingen lag!"
Han stod o funderade ett par sekunder sedan log han brett haha!
Mats passade även på att köra en runda med barnvagnen och Alex såg mäkta förvånad ut när han såg mig gå vid sidan om haha!
Alex diggade nog Mats rätt mö, han både stirrade, log, klämde o kände på honom helt hänförd och fascinerad haha!

Vi gick lite till och jag fick även sällskap till busshållplatsen.
Efter att ha bommat ett par av världens svagaste ciggaretter ;) så bommade jag även busspengar av Mats - tack än en gång!

Det var alltsomallt ett trevligt möte som jag hoppas blir av fler ggr! :)

Så tog vi farväl och jag och Alex hoppade på bussen.

Vi drog vidare mot mormor och jag passade på att smita inom vårdcentralen och be om recept innan vi styrde stegen mot hennes hem.
Jag fick beskedet att receptet skulle vara klart till imorrn och tänkte jaja, Alex klarar väll sig en dag till?

Så stack vi bort till mormor och mös en bra stund.
Alex blev dock kinkigare o kinkigare och svaret på det fick jag sen - det var p.g.a. mjölkallergin som han var rastlös och surig.
Men vi hade tur, för T ringde o sa att dem hört av sig från vårdcentralen om att receptet redan var klart.
Så vi stack raka vägen dit igen o plockade upp det.

Sen, för att vara på den säkra sidan(tänkte mest ang. öppet-tiderna) så åkte vi in till stan och rätt in på apoteket.
Och där var kö må ni tro!
Jag knäppte upp jackan och satte mig. Det gjorde jag rätt i...
På köpet fick jag även apotekets seeeegaste tant men efter ett bra tag var vi i alla fall klara och vi åkte hem, med mjölk o allt! :)

Väl hemma stod det faktiskt mat på bordet (!) - fiskpinnar o mos, men hey - mat ändå ;)
Kul med sånt :D

Kom på en grej, idag har jag inte tagit EN ENDASTE BILD! Katastrof!
Därför tänkte jag prova på en grej - imorrn ska jag ta en bild i timmen o se vad det blir av det ;)

Sov gott och Peace!

Kommentarer
Postat av: Mats

Klart det blir! Även om nöden haft en lag hade vi nog kissat ändå - och tagit vårt straff, haha!

2008-02-20 @ 19:20:59
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: sabina

Har Alex fått någon allergimedicin mot mjölk..?
Det där med att ta en bild i timmen var en fräck idé, det måste jag också prova! ;)
Tack btw för helgen, hade riktigt skoj. :) Puss

2008-02-20 @ 19:56:48
URL: http://staravenue.blogg.se
Postat av: E

Körde inte apoteket med TreSteg? :) Det innebär att alla kunder ska bli PÅBÖRJADE inom 5 minuter... Sen om man har många recept får man (oftast) vänta och bli expedierad av en som sitter i utökad service.. Har man typ bara ett så får man sin medicin på en gång. Knäppt men sant :) Allt för att få ner kötiderna...

2008-02-20 @ 23:25:35
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

ett kort i timmen?
låter som en perfekt idé!
ska jag med testa nån dag=)

2008-02-21 @ 08:19:48
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

Tack gumman :-) Dina andas in och ut övningar funkar ;-)
Love you.Ses snart.Puss

2008-02-21 @ 12:09:31
URL: http://ninafallstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0