F*ck it...

Idag har jag fått en riktig skit-start på da´n.
Sovit som en stock och det var motvilligt att ens öppna ögonen, men Alex hade juh vaknat och det var bara att ta tjuren vid hornen och alex vid blöjan hehe!

Öppnar sovrumsdörren och möts av en hall som minst sagt INTE såg ut som jag och T lämnade den igår.
Katterna hade släpat ner ALLA MINA kläder ur hyllorna och dem låg nu överallt och lite till.
Brevhögen hade dem även tagit itu med så det jag möttes av i hallen var fullkomlig kaos!
Kläder och brev precis överrallt. Snacka om att dem har haft o göra inatt!

In till Alex som var lika glad som alltid över en ny dag heh!
Som grädde på moset på min redan så motstridiga start fick jag byta en bajsblöja på en MEGAENERGISK unge som gäääärna hjälper till - har ni testat det??? det är vid det laget jag redan kände att jag fått nog för dagen och lade upp två möjliga alternativ framför mig som var dem enda som skulle kunna rädda situationen: Nämligen få ett par extra händer eller gå och lägga mig igen och call it a day.

Men så blev inte fallet.

När jag sedan sätter Alex i vardagsrummet framför barnprogram och börjar öppna posten möts jag av en syn som fick mig ett se rött!
Nämligen ett brev om en räkning sen 2005 (!) som företaget nu påstår sig inte är betalt, men tji fick dem för jag ringde och avreagerade min surhetsmorgonstart på dem och poängterade även att jag minsann har kvar VARENDA gammal räkning OCH kvitto. Tuff luck, gå och blås någon annan på stålar.
GRRR!

Det som lyfte dagen liiiite var däremot nästa brevs innehåll:
 - våra kissbiljetter.

Och nu, med en otroligt pigg och en energiknippe till Alex ska vi fixa frulle, sen bär det av till mormor för att permanenta hennes hår. Wish me luck, i sure can need it!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Sara [H E M M A F R U N]

tänker på dig...

2008-02-29 @ 09:15:31
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Mats

I am sure you'll create your own luck!

2008-02-29 @ 14:43:00
URL: http://matspalats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0