Heartbroken

Det är med ren äcklad magkänsla som jag bloggar nu.
Det är T ni ska tacka för att jag bestämt mig för att uppdatera bloggen just  nu o ni lär förstå i slutet av´detta låååånga följande inlägg.

Ons. 30/7 - T och jag har ett smärre gräl om hushållet och han släpper den stora bomben om önskan om att flytta isär.
Jag grubblar länge o väl om vad allt handlar om och magkänslan leder mig ack så rätt.
Jag gråter så mycket att jag i slutändan står med huvudet i toan och kräks som aldrig förr.
Ringer T o ber honom komma hem för att ta hand om Alex ifall han skulle vakna o gråta för jag är inte kapabel till annat.

Tors. 31/7 - Nattens grubbel och framförallt magkänslan får mig att ana att Tina - den så kallade vänninan som varit hemma hos oss massor på sistonde har ngt med detta att göra.jag har lovat Tina sedan tidigare att hjälpa henne med en klänning, trots omständigheterna sväljer jag den onda magkänslan och är lojal som vän och hjälper henne.
Jag håller god min om allt inför min intet ont anande mormor som syr snällt in hennes klänning.

Jag förvarnar henne - snäll som jag är som en vän att jag misstänker att T har känslor för henne.
Hon låter mest förvånad o säger inte så mycket (ngt jag fick reda på i efterhand är att just under den stunden som jag ringer o berättar så KUNGÖR  T SIN FÖRÄLSKELSE eller vad den nu är för henne.)
Samma kväll får jag bekräftat av T att han har känslor för henne. Thanks alot liksom.
Och inte ett knyst från Tina om detta inte...
Jag bönar och ber T att fundera på vad han sysslar med och ger honom en veckas tid att tänka ut vad han vill i livet men bestämmer att vi ska umgås nästa dag för jag vill ha mitt sagt om detta med.

Mot kvällen ringer T o avbokar.
Jag får i slutändan böna o be om en enda sketen timme där JAG får mitt sagt åtminstonde, det är han skyldig mig säger jag.
Vi har ett långt nattsnack o saker o ting ljusnar mycket lite men jag lever på hoppet som jag hungrar efter.
Gråter mig till en orolig sömn.

Fre. 1/8 - jag väcker T flertal ggr och ber om min timme. Han avfärdar med att han är trött och somnar om, om och om igen.

Jag ger upp hoppet och får skriva ner allt på tre sammanfattade A4-sidor.

Jag gör ett desperat försök till att iaf få reda på var Tina står i det hela - jag messar henne från Ts mobil och tänker att det får jag stå för sen och att jag inte har mycket mer att förlora ändå.
Och jag får svar från Tina att hon har känslor tillbaks hon med...

Det jag INTE vet är ju att T och Tina redan haft denna disskution på msn tidigare ju, den mannen och mansslukaren ödlar ingen tid må jag säga.

När han väl vaknat, strax innan jag skall gå ut för att få prata ut lite läser han igenom sidorna och det enda jag får tillbaks som svar: "fint skrivet"

Eh jaha?

Jag lämnar av Alex till Ts intet ont anande föräldrar, eftersom T inte ens vågat berätta läget för dem.

Åker iväg o äter lunch med Nina och undertiden blir jag både påkommen om morgonmesset och en mycket skrajsen (med all rätt hmpf!) Tina ringer o vill ses, undrar om jag kommer ensam och om jag ska döda henne.

Jag möter Tina, får höra att detta pågått i två veckor - d.v.s. ända sen hon satte sin sorry ass i VÅR soffa i VÅRT hem och medans jag jobbat arslet av mig.
Hon har nästlat sig in i mitt liv som en vän och passar på att ta för sig av Thomas.

Hon har mage att avsluta med ett "man kan inte rå för sina känslor"...

Jag måste tillägga att under all denna tid har skött mig ypperligt exemplariskt, hållt mig oroväckande lugnt och talat klokt och diplomatiskt med de båda dårarna.

Jag ber slutligen Tina låta bli att kontakta T under denna veckan som han skall ha på sig att reda ut saker o ting i både sitt stora och lilla huvud hrm...

Behöver jag ens tillägga att det allra första hon gjorde var att ringa T så fort vi sagt hejdå?
Hennes tafatta ursäkt till det är att hon faktiskt looovat T att höra av sig, vad sägs om att förvarna mig om det? suck.

Jag får prata ut med Sabina och Niklas därefter.

De flesta är nog chockade över mitt lugn antar jag.
Vi åker o hämtar Alex och även där får jag avslöja nyheten för Ts föräldrar.
De blir chockade, såklart. Allt var ju så bra mellan oss.
Det känns som om en matta ryckts under mina fötter vid det här laget och jag är mest bara domnad av chock.

Natten avslutas med ett samtal från Tina som undrar när hon kan komma på kalaset som hålls för Alexs nästa dag - detta trots att T redan sagt nej.

Hon försöker reta gallfeber på mig och strö salt i såren. - hon lyckas en kort stund men sedan dyker Saya upp, blir uppdaterad, vi snackar lite till och sedan är natten sen.

Jag svimmar efter att Sara gått hem o kvicknar till i ren skräck på köksgolvet.
Vågar knappast ringa T sen sist för det tar han bara som ett desperat rop.
Ännu en natt fyllt av ångest, grubbel och gråt.
Vid detta laget når jag till en insikt att man ska ta vara på vad man har, inte gräla om småsaker, krama varandra mer och tacka varje dag man får o för sin hälsa.

Lör. 2/8 - det hålls kalas för Alex med alla våra vänner.
Jag håller god min och läget är inte såå spänt men det känns av.
Jag berättar för T om Tinas nattliga samtal och talar till döva öron - ingenting jag säger i dagsläget tas emot från T.
När folk gått blöder jag näsblod och är allmänt trött och vimsig.
Jag vet att jag ätit mycket lite de senaste dagarna och rökt på tok för mycket.
Jobbar kommer hem...
T stannar över natten och jag gråter ut på hans bröst.

Sön. 3/8 - jobbar morgon och kan inte koncentrera mig för fem över, ringer o messar för fullt till T.
kommer hem och talar om för T att jag inte kan ge honom hela veckan på sig som jag tidigare bett om, kräver svar.
Han har inget svar.
Jag går med på att ge honom till nästa dag, motvilligt.

Gråter mig till sömns och luktar på hans kudde.

Mån. 4/8 - jobbar, ringer o ber om svar.
Till slut ber han om en kvart till (!) - what liksom?
Trekvart senare får jag svaret att han vill flytta, att det inte har ett dugg med Tina att göra o får även reda på att hon smsat honom i stort sett varje dag, tänker på honom, saknar honom bla bla bla.
Vem bryr sig att jag saknar MIN FAMILJ, MIN TRYGGHET, MITT ALLT?

Gråter mig till sömns.

Tis. 5/8 - träffar tjejerna, lunchar, pratar och uppdaterar. Kräker av mig och grubblar.
Det känns ok nu. Jag tar tag i mina spillror och sakta vaknar ett mod i mig.
Jag har vid detta laget även gett mig, messar Tina att jag inte bryr mig längre (klart jag gör det men ORKAR inte bry mig mer) att hon får lycka till med T och att jag säger upp kontaken.
Hon beklagar sig om sin jooobbiga vecka - stackarn liksom... Osar ironin och sarkasmen genom datan nu?

Jag shoppar kläder och ser att jag minskat hela fyra klädstorlekar på några få dagar.
Äter knappt.
Är hos läkarn och får reda på ett misstänkt hjärtfel. Får akut-tid hos en kardiolog.

Gråter mig INTE till sömns denna natt. Stort steg för mig.

Ons. 6/8 - Springer arselt av mig på ett löpband hos kardiologen, får inga resultat givna ännu dock.
Delar upp hemmets saker mellan T o mig.
T duschar, rakar sig, parfymerar sig o gör sig fin...
T åker ut på dejt med Tina.
Jag åker hem till Ts bror o fru o pratar av mig.

Pratar av mig lite till.

Ringer T för att fråga hur vi gör imorgon i.o.m. att jag jobbar tidigt och har erbjudit honom att sova på soffan för att slippa gå upp allt för tidigt.
Jag får ett "jag vet inte" som svar o börjar bli van.
Han kan inte sova hos sin vän då han också är på dejt.
Det blir tyst en stund o han säger att han kommer imorrnbitti.
Jag ryter att jag blir skitarg om han sover hos Tina, får ett kort och arrogant svar tillbaka o säger att han "kommer hem nån gång inatt då!"...

Jag är så rasande, ledsen, förkrossad, besviken över denne omogne helomvände man som inte ens kan förstå varför folk skulle vara arga på hans beteende.

Åh suck...

Stort tack till: Sabina, Nina, Saya, Emma, Linda, Mormor, Mr.B för stöttning och får stå ut med pladder varje dag.
Ni är guld värda.
Ts familj är underbara som även dem ställer upp.

Peace out, nu ska jag ringa T igen o vara lite mer pedagogisk o smått sansad.


Kommentarer
Postat av: bina

åh, gumman..! jag lider så med dig.. kom alltid ihåg att det bara är att ringa när som helst! tänker på dig.. du är enormt stark, underskatta aldrig det! <3 puss

2008-08-06 @ 21:59:50
Postat av: Nina

Gumman, som jag alltid sagt. Du vet var jag finns anytime! Du behöver aldrig känna dig dum för att du pratar om det. Vi lyssnar och finns där för dig!

Älskar dig.. Puss

2008-08-06 @ 22:12:50
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

FY FAN.



Nu sitter jag med tårar i ögonen. Jag är inte rätt person att yttra mig (för jag känner er inte) men fy fan vilket svin. Eller fy fan vilken sugga.



Min förra kille var likadan. En plötslig helomvändning från ingenstans när man bara hade varit ihop i 4 år liksom.



TÄNKER DE INTE PÅ VAD SOM ÄR VÄRT NÅGONTING? VAD SOM ÄR VIKTIGT HÄR I LIVET? ÄKTA KÄRLEK? TRYGGHET?



Och din så kallade väninna borde få ett rejält kok stryk. Ta andras karlar. Fy fan.



Jag önskar dig allt gott. Du är värd någonting MYCKET BÄTTRE. Tur att din son har en sådan klok mamma åtminstone. Och tack för att du orkade informera oss läsare.



Kram.

2008-08-06 @ 23:16:49
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: Emma Wiberg

Älskar dina blogg-inlägg! :D you go girl! Två svin har hittat varandra, wohoo vad skoj.. nat. Men på lördag, då jävlar! :*

2008-08-06 @ 23:36:03
URL: http://wibergemma.blogg.se/
Postat av: Tina

Tänker på dej.... finns om du vill prata...!! Kram

2008-08-07 @ 09:42:40
Postat av: mats

Jag har allt läst jag med.

2008-08-07 @ 14:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0