Späckat värre!

Ja så som alla andra måndagar sen innan så är jag tillbaks till rutinen om hektiska måndagar.
Jag snoozade mig igenom en hel timma imorse tills jag tillslut tvingade upp mig själv, klädde på mig o Alex och packade en minst sagt tung väska inför hela dagen plus badgrejer eftersom måndagar är ju simdagar :)

En hektisk frulle blev det på Espresso House med Saya då getingarnas krig startat nu! Jisses!
Och jagad av getingar skulle jag förbli under dagens gång med.
Men jag var modig nog att skydda Alex mot alla elaka svartgula demoner som anföll! huh!

In på Kullagatan och fastade självklart, som alltid (att jag aldrig lär mig) på Gina Tricot och köpte en sjukt billig och finfin skinnjacka. Jag kände att det var nog dags att byta ut min sletna men ack så härliga nio år gammla skinnjacka.
So be it.
Underkläder och öronhängen slank med upp på disken vid kassan och vips så var sjuhundraspänn brända, vi kvinnor - vi kan det där med att bränna serious money in no time. Tänk om man kunde få ha det som jobb, att shoppa! oh yes :P

Vi stannade till på Waynes för en paus och förfriskningar.
Sedan bar det av mot knutpunkten för att sedan för min och Alex del åka in till IKEA.

Där möttes vi upp av mr.B och jag shoppade imponerande snabb vad som skulle inhandlas och han blev nog glatt förvånad när jag var klar inom en kvart på alla kvinnors paradis - IKEA :P

Vidare till Elgiganten för hans del och sedan Babyland för min del.

Om jag tyckte att jag brände pengar innan så var detta ingeting jämfört med dem 2500 jag fick snällt punga ut för en bilbarnstol för Alex, det sköna är att det inte lär behöva svida så illa i plånkan på en dryga fyra år till nu.

Vidare till Emma och Nina där det dracks kaffe, röktes så det stod härliga till och skvallrades om ditten o datten.

Här vill jag även passa på att inflika med dagens två a-la-AHA-upplevelser:
1. Jag har världens bästa vänner och skattar mig otroligt lyckosam. Jag ver nog inte hur jag någonsin ska kunna tacka mina sötnosar som tar så väl hand om både mig och min son och bryr sig som ingen annan någonsin gjort.

2. Förr i tiden tog allting mycket längre tid men man stressade aldrig. Idag har teknikens under undanröjt en massa andra sysslor som kunde ta hela dagen och ändå lyckas vi inte kunna TA VARA PÅ TIDEN och inte stressa. Det är som om desto mer tid vi får i våra händer desto mer stressar vi och missbrukar möjligheten till LUGN O RO...

Vidare till babysimmet och simmade rundor där.
Matade Alex på bussen.
Möttes upp av T utanför hemmet, lämnade av lillkillen och åkte raka vägen in till stan igen där jag mötte Rachel.
Vi åt och snackade om både det ena och det andra.
Stack inom henne och kikade på hennes URGULLIGA och minst sagt PYTTELILLA kise som bara charmade mig fullt ut.
Sedan hem.
Ja och nu sitter jag här, utmattad och halvt utsvulten då jag insett att det enda jag fått i mig idag är Kaffe, en bulle och en tredjedels pasta carbonara.

Dagens sura var att komma hem till stök och en saknad paj som jag såg fram emot att njuta av så fort jag kommit hem... bara för att inse att T käkat upp den och bara glott på tv...

Palla gott folk, palla.

Så nu ska jag peppa mig till att göra ngt kul att käka och sen bara softa :)

Peace!

Kommentarer
Postat av: bina

oj, vilken händelserik dag! surt det där med pajen, haha - det e sånt störigt liksom. :P

tack för dina ord iallafall, man känner sig ju något all over the place, ska bli skönt att komma hem. puss

2008-08-26 @ 16:49:19
Postat av: Nina

Tack sweetheart :)

Ses snart. Puss

2008-08-26 @ 17:48:55
URL: http://ninafallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0