How bizzare...

Jag sitter vid ljuset av min laptop...
Med T halvliggandes på soffan, i bara boxer och sitter o kränger chips medans han kollar på fotboll.

I ett kort ögonblick trodde jag seriöst att hjärnan min fått flipp och bara skojjat med mig och att hela denna hemska uppbrott var ett minne blott.

Men så är inte fallet.

Igårnatt ringde T. Och gav en hyfsat bra förklaring till det mesta som hänt på sistonde, bad mycket om ursäkt för sitt beteende på sistonde och lovade avsevärda förbättringar.

För Alexs skull så nappade jag på ursäkterna och lovord om ljusare tider.
Och så idag så kom T och hans föräldrar.
Alex är nu hemma hos dem och jag kom hem till ett fullständigt kaos. Milt uttryckt.

Ännu en gång, verkar som om det är hans markanta egenskap, så hade T missräknat storleken av att "bara" plocka ner sitt och ha ner en massa möbler.
Jag möttes av tomma möbler och överfulla golv av diverse skit kantat av en massa packlådor.
Hujedamej liksom.

Stereon på full hals och hårdrock varvat med Britney Spears och en och annan snyftlåt som jag för övrigt starkt misstänker T för ett försök av att få mig att bli blödig.

Hursom så satte jag muntert igång (tack vare en kvällsövertrötthetsgarv med Bina) med att plocka undan hans del.

Så som ingenting rörde mig i ryggen. Inte ett dyft.
Som jag även nämnde för Bina så känns det som om kroppen går på autopilot när T är i närheten, för jag orkar inte bearbeta mera just nu.

T är nog den som är i en större emotionell berg o dalbana då han tyckte det var jobbigt och nostalgiskt att gå igenom våra grejer och faktiskt packa ner sin del.
Men endast timmar senare såg han fram emot att flytta och bo själv.

Jag minns att jag tänkte för mig själv: "jaha, vad har jag att vänta denna dagen" och kände mig lite lättad över att denna dagen inte varit värre på T-fronten.
Men så fick jag bakslag på jobbfronten istället.

Vår himla shyssta (NOT!) vikarieförmedlare hade tydligen helt enkelt STRUKIT en hel del av mina timmar, muttrandes ngt om att nej dååå skulle jag ju inte jobba så vi stryker hennes redan jobbade timmar!!!

WTF???

Olagligt eller vad liksom!

Tokig blev jag, och ännu tokigare blev jag när jag fick reda på att kärringen är lägligt nog på semester till EXAKT dagen efter MIN SISTA DAG PÅ JOBB.

Men HellNo att jag ger mig så lätt, icke!

Jag ska vara shysst nog att jobba mitt skift imorrn men sedan skall jag ARBETSVÄGRA resten om inte ngt görs.
Good luck with that one liksom, mhm!

Härligt härligt...

Nej, sov gott! Peace!

Kommentarer
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Nu får det räcka med knas för din del tycker jag!

Jävla tanta som ställer till det på jobbet.

2008-08-09 @ 02:42:39
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: Anonym

du, JAG ÄLSKAR DIG! just nu flummarr du sim fan i min trädgår.. skit i det. ovh nu välte du ett glas men grejjer i.. ouuuuspps.. pUSUSUUSUSSS!!! live ypu ::::

2008-08-09 @ 23:01:13
Postat av: Anonym

dte vaar ema btw D: pooss

2008-08-09 @ 23:01:39
Postat av: Emma Wiberg

oj, jävlar vilken kommentar från min sida, hrm. Tack för en underbar kväll, jag hade askul! :D kan du inte lägga in lite pics?

2008-08-10 @ 21:50:18
URL: http://wibergemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0