A moment of peace.

Så kom lördagen. Som även den kantades av flyttkaos då T varit så "klok" med att istället för att packa ner allt sitt från lägenheten allra först bestämde sig för att asa ner allt annat från vinden också...
Ni kan bara ana hur lyan såg ut med dubbla uppsättningar av möbler och annat skit.
Huh!

Jag jobbade ett långt pass och fick stressa med att göra vid mig inför kvällen.
Jag kilade även in om f.d. svärisarna för att pussa på Alex som jag för övrigt knappt sett på två dygn p.g.a. flyttkaoset som förlängt hans barnvaktstid hos sin farmor och farfar.

Är vi inte lika här så säg?

Sedan en snabbrunda hos mormor och sedan var äntligen tiden inne. Tiden inne för att luta sig tillbaka, slappna av och skratta bort bekymmren för ett slag.

Och så blev det.
Förfest hos lillkloka Emma (gudarna ska veta att jag önskar jag hade hennes vishet vid hennes ringa ålder - 17 år när jag var sjutton.)
Nina, TerrorTina (sorry för det nya smeknamnet :P) och Emma, alla satt vi i hennes föräldrars uterum och hade just påbörjat var sitt glas.
 - Nina i full färd med att berätta ngt och TerrorTina lyssnar troget och koncentrerat ;)

 - Emma
Sedan trillade Marie in och inte sent därpå dök även Linda upp.

 - Marie

 - Jag och Linda

Det skrattades massvis och snackades så där som bara vi tjejer kan pladdra när vi har uppriktigt kul.
 - Jag i egen hög person i hemmagjorda Kinatoppen ;)
Emma bjöd på himmelskt gott tilltugg, vinet flödade och snacket likaså.

 - Gudomligt gott

Ida dök också upp under kvällen och är nu officiellt invigd in i systraskapet skulle jag nog våga påstå ;)

 - Ida

 - en stackars långben hamnade en aning för nära lågan...

 - och på tal om lågan...
 - så fick jag ju självklart för mig att trixa med hårsprayen...

 - pyroteknik på amatörnivå :P

Musiken blev minst sagt nostaglisk och efter himla mycket skratt och en lagom skön berusning lade sig över stämningen så hjulade vi tjejer ute på gården - då är man bra rund under tofflorna ;)

 - här spårar det ur av att dömma från bildkvalitén och allt bredare leenden ;)

Det dansades och mer därtill.
Det anförtroddes och filosoferades.
En kväll att minnas och en kväll jag värderar högt.

Vid ngt tillfälle dök frågan upp: "Vad är det dyraste ni någonsin köpt?" och alla svarade tills frågan kom till mig och det fanns endast ett ärligt svar som lämnade min mun: "Mina vänner för dem har jag betalat med mitt hjärta".
Ett "aaaawww" spred sig följt av hjärtligt skratt.
Och för ett ögonblick fanns inget hemskt i mitt liv.
Guld värt.

Vi bestämde oss sedan för utgång.
Jag och Ida lämnade huset ngt tidigare i jakt på mat! :P

En varmkorv och hamburgare sedan möttes vi upp av systraskapet igen och alla var taggade.
Försökte oss på att få in Emma men med ett par misslyckade försök blev Bishops Arms nya målet.
Nina och Linda smet inom Cardinal för att ta varsin stämpel i god tid och på så vis slippa allt eviiigt köande som lätt kan slå hål på partybubblan för en annars.

Sagt och gjort.
Väl inne på Bishops och en smygutköpt cider åt Emma satt vi och väntade in Linda och Nina.

Plötsligt insåg Ida en sak som snart skulle visa sig stämma...

Under kvällens gång hade Linda nämnt ngn fest nära Cardinal men senare sagt att hon ej kunde få med oss alla in på den.
Ida insåg att Linda hade fått med sig Nina till festen och dumpat oss andra.

En big no no inom oskrivna lagar av systerskap.
Om hon hade förklarat läget och frågat om det var ok att sticka dit iaf hade ingen av oss töser stoppat henne eller blivit sura.
Men nu är det så att ärlighet står allra överst på listan och strax efter ligger lojalitet.

Hon hade ej varit ärlig och nu fattade jag tag i min mobil och började ringa till både Nina och Linda.
Vi fick tag på en förvirrad Nina som knappt hade hittat ut ur stället men ingen Linda svarade, lägligt nog.

När Nina väl kom till Bishops kom även sanningen fram, så som Ida misstänkt.
Och Nina, en medlem av systraskapet hade snällt nog hängt med Linda och trott hennes historia utan att ana planen bakom förrän väl där.

Jag blev arg och gick raka vägen till festen, där jag stötte på en himla förvånad och minst sagt påkommen Linda.
Jag ställde henne mot väggen, fick en ursäkt, förklarade för henne att så gör man bara inte och att hon inte är välkommen bland systraskapet förrän hon löser sitt först.

Snällt men bestämt.
Och såsom tidigare förvarningar visade sig Linda stämma in på varningarna med.
Men chanser fick hon. Och sumpade dem i ren osäkerhet och rädsla.
Det står jag för, för jag står för vad jag tror på.

Hursomhelst slutade kvällen i mingel, gamla bekanta och en pommestallrik senare var jag och Tina på väg hem i en taxi.

Tack tjejer för en helskön och välbehövlig kväll ;)

Peace!


Dagens läxa: ödlsa inte din tid på folk eller saker som varken förtjänar eller uppskattar det. Det tjänar ingenting till.

Kommentarer
Postat av: mats

Tjohej! Och godmorgon!

2008-08-11 @ 07:39:11
URL: http://matspalats.blogg.se/
Postat av: Emma Wiberg

Du är! Tack för en underbar kväll vännen, snart en re-do? ;)

2008-08-11 @ 15:02:29
URL: http://wibergemma.blogg.se/
Postat av: sara

lita alltid på magkänslan!

2008-08-11 @ 21:41:34
URL: http://hemmafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0