so far...

Gick upp förbaskat tidigt imorse.
Alexs tänder gör entré och därför blir insomning och uppvakning rätt oregelbundet o kinkigt.
Men tack vare sabinas tips om tandborstning så verkar det finnas en ljuspunkt ;)
Så efter frukost och lite vila blev det snack om att ut o gå - jag, Alex och Sabina.

T bad igårkväll om sovmorgon inför idag.
Jag gick med på detta med ett villkor - hjälp i hemmet.
Jag hade redan slitit som ett djur igår och var redan lite vrång över att få ha städat allt själv.
Men det blev en lååång sovmorgon och alla gårkvällens löften var som bortblåsta.
Han duschade lääänge och totalignorerade det faktum att jag bad om hjälp innan han skulle till jobb och fick T´s egna godkännande...
Han rakade sig länge o väl.
När jag och Alex stack ut i det fina vädret satt han och åt frukost - detta tio minuter innan han skulle börja jobba. Detta ledde till misstänksamhet från min sida om att kanske var han inte helt ärlig med sina arbetstider, då hans gensvar var "att det inte var så noga"...

Hursomhelst hade vi det jättemys i solen alla tre, det åts gott, snackades om både det ena och andra och vi rundade av med en glass.

Väl hemma ställde jag mig trött framför diskhögen som växt och inte hade T underlättat ett dugg.

Och så under tiden som jag matade Alex tänkte jag på vad en god vän till mig nyligen sagt: "du måste tänka drastiskt, du kommer nog på nåt..!"

Och så, under tiden som jag betade av disken och svetten avdunstade från min rosenrasande panna och ilskan bara byggdes på för varje fat och glas så fick jag en idé!

Jag knyckte T´s älskade Playstation och gömde den i säkert förvar och lämnade följande lapp i utbyte på Playstationets f.d. plats:


image847

Får se om han flyger i taket eller om det hjälper :P

Peace!

 - blomma i närbild ;)
 - en glad Alex


Kommentarer
Postat av: mats

Mja, det där kommer inte att fungera!

2008-04-26 @ 18:28:19
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Nina

NÄÄÄÄ..Gjorde du det??
Så grymt..hahaha..

2008-04-26 @ 18:58:18
URL: http://ninafallstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0