Otur i turen?

Så här ligger det till:
Jag är hyfsat vidskeplig av mig.
I mitt gamla hemland så sägs det att om man trampar i skit t.ex. så betyder det tur.
Idag fick jag torka upp kiss, blev träffad av en bajsblöja som gled ner längs benet på mig (myyys) och blev kissad på under babysimmet.
Varpå min mormor kommenterar att jag verkligen borde köpa en lott idag - hänvisning till vidskepligheten.
Jag minns att jag tänkte på det under dagen men glömde helt enkelt bort att köpa ngn lott.
Och så när kvällen närmade sig mot sitt slut frågade T om jag skulle köpa en men jag kände mig så trött så jag belsöt mig för att hoppa över det.
Men så hände det att jag satt och surfade förbi några bloggar i farten och i en utav dessa visade sig en bild på hur en tjej skrapar en trisslott.
That´s it! tänkte jag och tog detta genast som ett tecken.

Så jag beslöt mig för att snabbt skynda bort till macken borta vid oss.
Klockan var vid det här laget halv tolv - d.v.s. att dagen ännu inte var slut tekniskt sett.
Men tror ni att när jag väl var framme att de sålde några som helst lotter???? ICKE!

Och så kände jag mig nere och bestämde mig för att köpa ett packet cigg, hade dem sorten jag rökte? Nix.
Så där gick jag, rökte en cigg jag inte ens ville ha, kräkte av mig för S och MOBILENS BATTERI DÖR.

Vad vill karma säga mig? tänkte jag...

Väl hemma var kl. kvart i tolv...

T kläcker sedan ur sig i tröstande ton att jag kanske kan skrapa en lott på nätet?
Sagt o gjort och jag sken faktiskt upp lite.
Vinst efter vinst steg mig lite åt huvudet och jag förlorade lite.
När det väl var dags att inkassera vinsten så får man som svar på tal att man skall FAXA in sitt banknr och yadda yadda bara för att få vinsten! WTF!
Att FÖRA ÖVER PENGAR till spelkontot var inga problem och gick förvånansvärt snabbt, men när man väl vill ha sina stålar.... argh!
SUCK!

läxa - skam den som ger sig? I don´t know...

Peace

Kommentarer
Postat av: mats

Läxa: Trampa inte i skit...

2008-04-08 @ 07:29:27
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: mats

Haha, med flit. Nej det verkar lite... udda!? Ha en bra dag i skitvädret när vi ändå snackar skit :)

2008-04-08 @ 09:15:53
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Sara

ja det tycker jag=)

2008-04-08 @ 13:37:16
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Nina

Mhm!Jag också..Som fasen.. :)
Puss

2008-04-09 @ 12:04:06
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: missmaddis

Jag vill SÅÅÅÅÅÅÅ gärna träffa din mormor.
Be henne spå nått om mig!

2008-04-10 @ 11:25:38
URL: http://missmaddis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0