morr!

Pissdag idag, både vädermässigt och för övrigt.
Gick opp med en glaaad alex idag.
Men mycket annat började hopa sig.
Satt och störde mej på att tapetgubben Arne fortfarande inte ringt trots att han LOVAT i torsdags! För jäkligt när proffsigt folk lovat en sak men skiter i vilket.
Jag hade dessutom erbjudit mej o ringa honom, men nejdå - det skulle han göra.
Så jag ringde o talade in ett irriterat meddelande på hans svarare där jag bl.a. också bad om att få tapeterna själv så skulle jag själv sätta upp dem - av den enkla anledningen att det går snabbare, jag väntar ett piano på onsdag (enligt tapetgubbarna så skulle tapetseringen ta två till tre dagar o jag vägrar ha de springandes när pianot också ska komma, litar inte på dem!) och villman ha ngt gjort så...
Hursomhelst ringde Arne mej strax igen och jag skällde ut honom efter noter!
Rätt som det var så frågade han om han fick komma imorgon, - jo, sa jag men frågade i samma mening om det kommer o ta två till tre dagar?
-nej, svarade han för de skulle skynda sig o vara klara till onsdag! Vips! WTF liksom, hur gör man ett snabbare jobb bara sådär? Oh well, skönt o se att det LÖNAR SEJ ATT SKÄLLA UT O VARA EN BITCH!

Sedan så hjälper jag även mormor med hennes lägenhetsbyte och då har Helsingborgshem fått för sig att bytet ska ske den 1/1!!! det är ju för bövelen NYÅR! lycka till o hitta en flyttfirma som flyttar på nyår!
Så jag fick ta o ringa där med o ha mej! tråkigt nog snackade jag säkert med fem pers innan jag fick reda på vem som höll i ärendet! - någon som känner igen sig?? sucka!

Sedan som grädden på moset lyckades jag tappa en skål tidigare idag samtidigt som jag höll alex i famnen. Skålen gick sönder. Alex blev rädd vilket resulterade i nästan en timmes gråt! Stackarn.

Så utmattad satte jag mej till sist vid datorn då jag slutligen fick Alex o somna en stund. Och då var klockan bara tre... snacka om späckad dag.

Nu kommer det jobbiga med vinterhalvåret med - mörkret! man tror juh för fasicken att kl. är tolv på natten och är det inte ens kvällstid. Dags o bunkra upp med värmeljus tror jag...

Nej gott folk, nu är det storhandling som gäller och sedan räääkningar! kul! Följt av tidig läggtajm då tapetnissarna kommer kl. 06.45!!! suck och dubbelsuck!

Peace!


Kommentarer
Postat av: sara

vilken pissdag gums...
men sen när pianot är levererat, då ska vi äta frulleee!!
pusss

2007-10-29 @ 18:41:38
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: sara

hur gick det med tapeterna och pianot?

pusss

2007-10-31 @ 11:27:12
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: saya

you made my day honey!

2007-11-01 @ 13:40:16
URL: http://mrsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0