Lista, härliga lista!

Ja, jag fullkomligt ÄLSKAR dessa listor, trots att förmodligen ingen läser dem :P


- Vad tänker du om


1. KÄRLEK:

Skulle inte kunna leva utan det, är inte hel om jag inte får och ger kärlek.
2. SEX:
? vad sa du det hette? Det lät bekant... :P
3. LIVET:
Är vad man gör det till. Att LEVA är meningen.
4. ALKOHOL:
Oj så gott, men ack så lite jag tåler nuförtiden ;)
5. VÄNNER:
Lika viktiga som livet självt!
6. FAMILJ:
Dito... Men för mig är vännerna en del av min familj. Familj är den jag väljer att vara inte blodsband.
Familj är ngt man förtjänar och får jobba ihop.
7. TONÅREN:
Haha! Ojoj... blandade känslor, tornado, kärlekar, nya erfarenheter, hjärtesorg, vänner och MYCKET MYCKET goda och dåliga minnen ;)
8. FILM:
Har jag fått nog av. Endast acceptabelt i rätt sällskap o rätt rulle ;)
9. SKOLAN:
Kommer nog alltid finnas i min omgivning ;)
10. RELIGION:
Att det är en buffé att välja o vraka bland. Kanske behöver vi tro lite mer på oss själva innan vi riktar det mot annat?
11. DIG SJÄLV:
Att jag är mellan två gränser just nu, att jag står framför många vägval just nu. Sitter på min resväska o filosoferar om vilken väg att välja.



- Vad är..


1. DET VÄRSTA DU HAR VARIT MED OM:
Oj.. den frågan var svår.. måste faktiskt bli avlivningen av min P. DET var hemskt.
2. DET OLAGLIGASTE DU HAR GJORT:
Hum.. äggade en tatoostudio efter en MEGAmisslyckad piercing. Gör det än när jag fyllan och ilskan faller på.
3. DET PINSAMMASTE DU VARIT MED OM:
OMG... hela jag är pinsam haha! Det finns massvis, hade nog kunnat starta en separat blogg om det.. hum, ska hålla det i åtanke nu när jag tänker på det faktiskt. :P
4. BÄSTA KVÄLLEN DU MINNS:
Kvällen efter jag födde A, jag låg med honom slumrandes i min famn, kikade lite då o då på mitt lilla knyte och såg ut genom fönstret och såg fyrverkerier. Passande eller vad? (Det var Helsingborgsfestivalen ifall ni undrar ang. fyrverkerierna)
5. DET ROLIGASTE DU VET:
Att se på Shrek med T, höra A skratta med ett flin som når från öra till öra, umgås med vännerna och roa. Och läsa en riktigt bra och efterlångtad bok.
6. GODASTE DU VET:
Ja, måste säga som Maddi - kaffe. Min nya favorit är latte med karamellsmak.
7. DET FÖRSTA DU TÄNKER PÅ MORGONEN:
MÅSTE KISSA! strax följt av: MAT!!!
8. DET DU LÄNGTAR EFTER NU:
HarryPotterboken, MaudMangolds böcker, frukosten imorrn och varje dag helt enkelt.
9. DAGENS HIT:
Daughtry - Home
10. DET SOM DU NJUTER MEST AV ATT GÖRA:
Pyssla med mina projekt.



- Vad gör du när...


1. DU ÄR LEDSEN:
Tystnar, tänker tänker och åter tänker. Kanske pratar ut om det och skriver om det.
2. DU ÄR GLAD:
Ler hela dagen o lyser ;)
3. DU KÄNNER DEJ ENSAM:
Beror på, njuter eller blir melankolisk. tror att ensamhet spär på mitt dåvarande känslotillstånd?
4. DET ÄR HELG:
No differense. rätt skönt, varje dag är en helg... samtidigt som det kvittar om det är helg eller inte, my work never ends.
5. DU HAR PENGAR:
Köper pysselgrejer, inredningsgrejer, fyller på fika-kortet :P
6. DU ÄR PÅ KROGEN:
"Dricker shots och/eller cider. Pratar med mina vänner och är spydig mot odrägliga fulla killar med lama ursäkter om varför de står där framför mig." väljer Maddis svar där som passar mej alldeles utmärkt!
7. DET ÄR SOMMAR:
Njuter, njuter och åter njuter.
8. DU VAKNAR:
Går på toa, fixar käk till A, byter om på honom, gör mig själv i ordning och sen sticker jag hemifrån ;)
9. DU KOMMER HEM FRÅN SKOLAN:
Då jag brukade komma hem från plugget brukade jag först o främst slänga mej i soffan o varva ner en liten stund framför dumburken, sen plockade jag fram eventuella läxor om jag pallade och sedan drog jag ut o träffade vännerna ;)

- Vem..


1. RINGDE DU SENAST:
Saya
2. RINGDE DEJ SENAST:
T
3. TRÄFFADE DU SENAST:
T och hans päron och hans bror.
4. TÄNKER DU PÅ:
Massor...
5. VILL DU TRÄFFA NU:
Hum.. min mormor.
6. VILL DU LEVA RESTEN AV DITT LIV MED:
Oj... Vill omringa mej med alla som står mig kärt. Duger det som svar?
7. ÄLSKAR DEJ MEST:
Det vet jag inte faktiskt.
8. SVEK DEJ SENAST:
Min far.
9. BLEV DU ARG PÅ SENAST:
T, han får ofta ta emot ilskan.
10. GRÄT DU ÖVER SENAST:
Det behåller jag för mig själv.




- Vad gör dej...


1. ARG:
Oärlighet. Klyschigt men ack så sant.
2. LEDSEN:
När det ej finns mer för mej att göra.
3. BESVIKEN:
Folk som inte vågar annat än lova en massa för att göra en till lags.
4. NÖJD MED DEJ SJÄLV:
När jag ser A. När jag avslutat ngt/ klarat av mina mål (har varit väldigt dålig på det)
5. GLAD:
All the little things. När T tex tagit disken. när man får en liten godisbit av en vän, när man kommit på ngt man grubblat över o får den där efterlängtade AHA-upplevelsen
6. TRÖTT:
Vradagen när den väl bara består av rutiner o allt annat glöms bort.
7. SPRALLIG:
Kaffe
8. ALLVARLIG:
räkningar.
9. GRÅTFÄRDIG:
När man gett allt o lite till utan resultat.
10. ENERGISK:
Nya projektidéer!



Thanx Mads for the list! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0