en o annan lista ;)

Har jag knyckt ;)
Frullade med Saya idag och det var lika mys som vanligt ;)
Smakade dessutom på hennes gudomliga ChaiLatte samtidigt som jag störde mej på att de på E.H. hade missat o smaksätta min latte...
Snackade av mej och vandrade rundor på stan, fick dessutom chans o prova lite outfits - tack babe!
Hann med ett perfekt byte med perfekt timing då Saya skulle vidare och Catarina dök upp! ;)
Hann dessutom snacka med Sessan ett slag om den kommande lördan då det ska bowlas :P
Med tanke på min dåvarande koffeinkick som bidrog med mitt snabbsnackande a la Bina insåg jag att en kaffe på Ebbas inte låg på sin plats - en halonsoda it is! haha!
Fick världens gulligaste present från Catarina (bild kommer sen)!
Sedan bar det av till stadsbiblioteket där dagens läxa infann sig, nämligen att biblioteket har värdelösa skötrum därmed basta! skandal!

Det flummades vidare till barnavårdcentralen där vi mötte upp min kära T för att få moraliskt stöd inför Alexanders vaccination - borde det inte vara tvärtom, att JAG ska trösta Alex, inte sitta o va svimfärdig?
Anyway.
Jag o Catarina begav oss vidare till närmsta apotek och på vägen blev flummigt... riktigt flummigt! sådär almaocatarinaflummigt! "Hos and toes!" blev dagens citat följt av olämpliga samtalsämnen haha!
Väl hemma blev det käk och glass med cocktailbäääär.
Sömnigt värre efteråt och en förvirrande busshistoria :P
Nu tänker jag checka ut och städa undan härhemma o sen är det minsann soffan som gäller - tråkig eller vad?

Peace!




10 favoriter:
Färg: säger som Saya - LILA!!!
Mat: Just nu är det stekta räkor med grönt, uncle bens - sweet´n´sour och ris till
Band: Daughtry
Film: Oändliga historien två vill jag seee! (men det skulle blivit Insomnia med Catarina)
Bok: Andarna dansar, Maud Mangold och snart Harry Potter - sjunde boken!!!!
Sport: Ish! vill inte hööööra ngt om sport nu. Annars är det konståkning och tyngdlyftning som gäller :P
Årstid: Vår
Veckodag: Fredagar
Glassmak: Det blev vanilj idag, annars brukar det vara massor av choklaaad
Tid på dygnet: Håller Saya där än en gång, förmiddag. Fast efter 20.00 är också rätt skönt, då har Alex somnat ;)

9 för tillfället:
Humör: Seglivad men nöjd ;)
Smak: Chailatte! kan ej beskriva dt bättre än så :P
Kläder: Svart svart svart
Bakgrund: Nada, njuuut av stillheten ;)
Nagellack: SÅNT har man dock ej tid med när man har barn, måste juh vara beredd ifall han gråter ju!
Tid: just nu, tio i åtta.
Omgivning: Stökigt vardagsrum som väntar på att bli undanröjt.
Irritationsobjekt: Hum... Det skulle vara tapeterna i barnkammarn och för lite tid på dygnet ;)

8 första:
Bästa vän:
Sabina
Screen name: Que?
Husdjur: Pärlan a.k.a. "bajsen"
Piercing: Första egenbestämda (morsan piercade öronen på mej) var tungpiercingen tror jag.
Förälskelse:Han hette Ronald, österrikare. Vi var tre bast och två tollar höga. Fick jämt godis av honom. Han grät när jag bytte dagis och talade aldrig med mej igen.
Musik: Det måste ha varit ngt klassiskt.
Bil: Har fortfarande aldrig ägt en ;)
Kyss: Michel, blev otroligt nog av med oskulden till denne innan jag fick min första kyss. Omvänt eller vad?

7 senaste:
Cigarett: 29/9
Mat: Nu, vid datorn.
Dryck: Catarinas flädersaft
Biltur: Till dopet i lördags
Kyss: T, innan han stack till repningen
Spelad låt: oj... hum, måste varit "camisa negra" på mp3:an på väg till frukosten imorse.


6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: yes, vi lever ihop idag och har ett barn ;)
Brutit mot lagen: Jepp
Blivit arresterad: Jepp
Badat naken: Jepp
Varit med på TV: Jepp
Kysst någon du inte känner: Jepp
sådärja, sådana frågor skall man inte ställa mej och DÄR har vi anledningen till varför jag oftast blir sten-nitad när man kör "jagharaldrig-leken"

5 nej tack:
Kläder: Magtröjor
Mat: Hah! finns inget nejtack där inte :P
Musik: Väldigt blandat, hänger på humöret ;)
Dryck: LATTE!
Personlighetsdrag: Högfärdighet kan jag inte med.

4 saker:
Du gjorde igår kväll:
oj... hum... tröstade Alex, nattade honom, städade, hängde upp tvätt, diskade.. det gamla vanliga ni vet.
Du kan höra just nu: Dator-surr och mitt knapprande på tangentbordet.
Du inte kan leva utan: Mormor,Alex,T,vännerna och mina drömmar.
Du gör när du har tråkigt: Hinner aldrig ha tråkigt. Finns alltid ngt att göra ;) (och sen har jag juh alla mina projekt)

3 personer:
Du kan berätta allt för: Det finns ingen som jag berättar ALLT för, berättar vad som är lämpligt beroende på personen i fråga.
Du tycker om: Mina närmsta helst enkelt.
Du inte gillar: oj, dem är många.

2 val:
Kaffe eller te: 
Hallåja, vad är det för dumbassquestion till mej? :P
Vår eller höst: Vår.

1 önskan: Att förbli lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0