började gårdagen med...

En SUPER surig Alex!
Skitungen har minsann lärt sig att storböla så fort han ligger stilla.

Plockar man då upp honom så blir han tyst på SEKUNDEN!
Skulle man sedan få för sig att lägga ner honom ynka två minuter för att kunna själv dona o trixa inför avfärd får man snabbt ångra det bittert då han sätter igång igen omedelbart för full hals!
Nya rekordet från sängen till ytterdörren är nu TOLV MINUTER!
Jisses! Snacka om snabba ryck!
Och för ovanlighetens skull så var det jag som var tidig till frukosten igår, yes mina vänner, ni läste rätt - jag var tidig!
Detta tack vare min sons heta temperament visserligen hrm...



Så medan jag stod inne på vårt vanliga ställe o skulle beställa det rutinmässiga - gudomligt god frukostmeny så fick jag minsann o da´r underhållning på köpet haha!
För in kommer det nämligen ett helt gäng grabbar, som jobbade för Wihlborgs avslöjade tröjorna, och ställde sig strax bakom mig.
De började genast diskutera vad de skulle ha och medan jag stod o väntade in mitt så hör jag "Ledaren" (d.v.s. killen som hade god smak haha!) säga ngt i stil med:

-Eh, jag vill ha en sån där kaffe med sån där vanilj i.
Detta med rätt ansträngd röst då han försöker upprätthålla sin manlighet samtidigt som jag o kassörskan svarade i kör: "en vaniljlatte?"
Eh, ja..? svarade han.
-Vad är det för "hittepå"? Är det gott? frågar en ur gänget på breee´skånska.
Jag o kassörskan utbyter menande blickar o flinar till :P
Jag plockar till mig min bricka samtidigt som jag hör hur alla ur gänget stämmer in glatt över att alla få prova den "vaniljlatten".
Jag plockar till mig sugrör, sked, socker och en smörkniv på min bricka o går förbi grabbagänget som i sin tur rå-stirrar på min bricka och följer den med hungriga blickar, undrar en kort sekund om jag borde öka takten på stegen o skynda mej ifall att haha!
Strax därpå hör man en annan ur gänget fråga kassörskan vad det på brickan var o vad det skulle kosta.
Frukostmenyn förklarar hon och i nästa ögonblick bestämmer sig än en gång alla för att det ska dem minsann prova!



De lät som överförtjusta fjortisbrudar haha!
Jag o kassörskan kunde vid detta laget ej hålla inne det mer av artighetsskäl o flinade nu ännu bredare!
Kassörskan frågar om de vill ha grovbröd eller vanligt och på ännu bredare skånska hör man nu än av grabbarna fråga om det är nyttigare (och låter nu vid det här laget som en femtioplusare som är rädd om figuren inför bikinisäsongen haha!)
 -Mja det tror jag svarar hon. och jag börjar nu brista ut i flabb men det märker ej grabbarna för samtidigt ställs nästa fråga, nämligen om de vill ha smör eller creme cheese som pålägg och de höjer på ögonbrynen samtidigt som de uttrycker ett ytterligare förtjust: Oooh!
-Krajm tjise! blir svaret, haha!
De sätter sig mittemot och kikar nyfiket på sina brickor och snart hör man:
-Det här var juh gott juh!
Och sen, SEN MINA VÄNNER ska alla män i världen få sej en liten knäpp på näsan för när de väl börjat käka så kom SKVALLRET!
Oh yes! Manliga män my ass! Ha!
De skvallrade j*lar i det!

Oh well...

S kom till slut bort till oss, för omväxlinghetens skull så  kom jag tidigt o hon sent hihi! :P



Sedan mötte vi upp K och hennes Yanna och hamnade på Graffitti Café och jag köpte vad som visade sig vara världens dyraste juice: 40 förbaskade spänn haha! (Dessutom såg vi megastor "chokladboll" för 69kr)
Men som underhållning hade vi Björn Gustafson bakom oss... A.K.A. "DynamitHarry" i "Jönssonligan" eller A.K.A. "Alfred" ur "Emil i Lönneberga" haha!
Ville vara artig o vända mej om o be om lov o ta en bild men då jag vände mej om så hade de precis börjat käka så jag vad fräck nog o smyga fram en bild istället hehe!



Hälsade på gammelmormor som ska flytta btw.
Och där... ja där.... fick min kvinnliga sida ännu ett snille... jag blev utsatt för moder naturs grymma spratt! Pust stånk o stön..!

Och appropå ingenting så glider jag på Mad´s lyxläsare som jag uppskattar mycket mycket!
Hon länkade nämligen till min blogg och det märktes vill jag lova... 135 läsare på två timmar! Det du! Inte illa pinkat! Så fick man smaka på kändisskapet OCH skryta hihi! :P
Peace!


Kommentarer
Postat av: sara

woohoooo

2007-10-04 @ 09:23:30
URL: http://mrsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0