Alexanders dop.

I helgen, närmare bestämt i lördags döptes Alexander.



Det gick fint och hyfsat som planerat. Jag är jättenöjd med dagen och att allt gick som smort ;)
Började dagen fint eftersom vi förberett massvis och allt var i stort sett klart o redo.
Mot fredagskvällen kom dessutom vår lilla 08:a på besök - Fredrik då :P
Mös med mariocart o massa godis.
Sov gott o som sagt, nästa dag var det dags för dop och fest.



Alexanders SJU faddrar var på plats och dopet gick fint.



Dock lyckades Alex att hamna närmast orgeln och blev då skitskraj varje gång det skulle sjungas en psalm stackarn. Inte lätt o trösta en liten när han blir jätterädd och dessutom har på sig en hal dopsklänning.
Och varmt blev det.
Hade MÄKTA träningsvärk i armarna därpå ska tilläggas!
Att han sedan somnade och blev väckt av att prällen skvätte kallt vatten i skallen på honom var ingen hit heller som ni misstänker... hrm! :P
Farmor,Farfar och Gammelmormor stod med tårar i ögonen. Alla mina närmsta vänner (jag verkligen ÄLSKAR er ska ni veta) var där.
Men det jag inte alls hade räknat med och var NADA beredd på var alla som skulle fotografera en till tusen!
Jisses! Skulle ICKE vilja vara kändis. Det var jättejobbigt och ha alla omkring sej, en ledsen Alex, blixtar överallt, alla som frågar i mun på varann om de får hålla i Alex, stå si och stå så - titta hit! o.s.v.
Det var MEGAjobbigt.
Saya var dålig men kom iaf som jag uppskattar jättemycket! stackarn.
Sedan bar det av till lokalen där det var höstligt dukat ;)
det låg både nypon, kastanjer, ekollon, höstlöv och doftljus på borden. Bordsplaceringarna klarade sig i typ två sekunder. Sedan var folk framme o ändrade trist nog.
Sedan var alla på Alex och skulle fortsätta o fotta o.s.v.
Fredrik fick uppgiften att passa honom och inte låta NÅGON plocka upp honom.
Två sekunder råkade vi vända ryggen till... och guess who var framme på just två röda o ryckte opp en gråtandes Alex.
För jäkligt tycker jag.
Men personen i fråga gick även tidigt så det blev lättare o vakta :P
Tipsrundan var på sin plats o det var skönt med ett avbrott.
På det stora hela var jag helnöjd med dagen och jättetacksam för allt fint som Alex fick(bilder på presenterna kommer sen) och jag är glad över att alla kom :) (även Saya, krya på dej).

Resten av kvällen spenderades med Becky, Fredrik, Catarina, Jan & Ingela spelandes TP och en sovandes Alex.
(jag o becky vann med en avgörande tennisfråga :P)



Morgonen därpå var vi HELT slut! Efter ett par frasiga våfflor (NOT!) blev det avfärd för Fredrik.



Fler bilder kommer, promise ;)

Kommentarer
Postat av: Nina

Det va en helt underbar dag gumman :-)
Allt flöt på så damn good..
Pussa mitt fina gudbarn :-D
Loove / S

2007-10-22 @ 19:27:49
URL: http://ninafallstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0