Takida ruled eventhough they stank!

Oh yes, så var det lördagkväll och man var på väg in mot stan efter att ha varit på släktkalas o även fått sig en o annan förfriskning.



Pussade Alex och T hejdå och ställde mig i JÄTTEKÖN!
frågade förskräckt om det var kön även för dem med biljetter varpå jag fick svaret att det var kön för ENBART de med biljetter! Jikes!

Stod snällt, rökte en halv cigg som smakade sådär och släckte den hyfsat snabbt med avsmak.
Kön gick förvånansvärt snabbt, detta förmodligen p.g.a. att vi befann oss på plats inför insläpp redan ngn kvart innan.

Möts av vakten som ställer den ultimata frågan, jag står då givetvis redan i position beredd med både pass o biljett med en leende.
- Hur gammal är fröken?frågar han
- Gissa! svarar jag med glimten i ögat
- Hm... sexton? svarar han.
- Jag tackar! flinar jag o sticker fram passet i hans stora näve.
-Ojdå! 23! Det trodde jag inte! skrattar han.

Fortsätter in, hänger in jackan o beställer en öl sedan bänkar jag mig vid baren.
Sitter o smuttar på min öl.
Alltfler odrägliga småglin väller in...
Jag har inget emot fjolliga fjortisar, har juh själv varit en inte alltför länge sen men när de är uppnosiga och högfärdiga - DÄR drar jag gränsen.

När en ung tjejja på MAX 18 bast knycker på hästsvansen o stapplar fram på sina högklackade fram till baren, beställer en enkel cider och sedan säger behåll växeln, kollar mot vänninan och skrattar falsk: "Småpotatis!"
Ska tilläggas att växeln var en jämn femtiolapp...
Pappas plånbok?
Hursomhelst, DET får mig att se rött och får mig att tänka om min blivande uppfostran av min son!

Malin, Johan och "Dogge"(fråga mig inte varför han heter, trevlig kille faktiskt) står o hänger utanför den ännu växande kön medans jag tryggt sitter kvar i mina "dagens-tonåringar-funderingar" o smuttar vidare på ölen.



Bandet Takidas framträdande blir totalt en halvtimma försenat o småglinen blir alltmer otåliga och förfriskade.
I den tillslut fullsmockade Tivoli hinner gänget in, kissa, beställa och Takida komma fram på scen.

Alltsomallt var de grymt bra! enormt mycket bättre live än på skivorna och de lyckades få fram den där magin på scenen!
Dock brast bubblan då alla småglin får för sig att NU ska jag börja ränna framotillbaks för o beställa, säga hej till andra, hångla framför MITT huvud o.s.v.
SUCK!!! WTF?

Det framgår strax därpå att det var TRETTONÅRSGRÄNS! Meh!

Får tillslut nog på att bli inträngd och vidareknuffad och tar tag i Malin o smiter fram till scenen. Längst fram, i ett avskiljt hörn men med perfekt utsikt över den resterande showen.

Men vi hinner inte njuta länge förrän en annan besvikelse inträffar...
En otroligt vedervärdig STANK träffar våra näsborrar som en rejäl käftsmäll.
Fruktansvärt!
Jag rynkar kvickt på näsan, tittar mot Malin o vi båda misstänker att ngn helt enkelt släpp en elak liten sak.
Men ICKE, kikar vi då vidare mot publiken märker vi strax hur en efter en märker av stanken, som en epidemi.

Tittar till slut upp mot sångaren och märker att även han har en suspekt uppsyn och ser ut att vilja kräkas på scen.
Han sjunger tappert vidare klart sin sång och RUSAR i panik av scenen så fort sista tonen var spelad!

Jag misstänker en kort sekund att något avlopp kanske brustit, vilket är himla surt för både Tivoli och hela showen.
Men blir strax tillrättavisad att det är rökmaskinerna som ställt till uppvaknandet av mången fyllesvin och stackars sångarn som stått MITT I SKITEN!
Dagens ros går till honom för att ha stannat o sjungt klart.

Det vädras ordentligt och snabbt - Himla snabbt o kvickt! även det imponerande.
Sedan springer bandet upp igen o avslutar konserten!

På det hela var deras framträdande imponerande och bra men bubblan brast p.g.a. av småglin!



Trängde mig diskret fram till garderoben, tog min jacka o tackade för mig.
Väl ute hamnde vi vid närmsta SevenEleven o tog en LATTE!
Sen var jag så pass tråkig att jag faktiskt tog mig hemmåt för jag var seg och saknade mina två grabbar.




Kommentarer
Postat av: sara

du fick se takida=)
hörde att klippangänget med elg mfl var där med :-P

2007-11-04 @ 16:41:26
URL: http://mrsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0