"se the better days"

händelserik dag idag.
alltför händelserik för att hinna blogga om allt.
Är dukigt utmattad efter de närmsta två dagar som gått... har varit uppe sen sextiden båda dagar..
Sucka... vilka spån det finns...
Tapetseraren fick juh helt plötsligt för sig att här ska det målas?!
Sagt o gjort så börja han måla tak o fönster trots att de var ok...
-varför det? undrade jag.
-lika bra när man ändå är igång, svarade han.
Ok, tänkte jag - shysst inställning liksom... fram till klockan tolv då han säger att han är klar för da´n.
What?!
Jo för färgen måste juh torka också.. detta var på tisdagen...
När fasiken ska han hinna tapetsera undrade jag för mig själv...
Nästa dag satte han upp tapeterna...
Det som skulle tagit två-tre dagar tog sammanlagt 8 timmar totalt! thats it!
Han var klar kring elva.
Gött! tänkte jag o passade på att fråga om jag fick börja flytta in möblerna redan nu.
Han gav mig en blick a la är du dum i huvudet... o sa: du får inte röra väggarna på 24timmar.
Jag spärrade upp ögonen o gav samma sorts blick tillbaks gånger TIO!
-du är medveten om att det kommer en pianoleverans om ett par timmar va?! blev mitt förtvivlade svar tillslut.
Och han såg skräcken i mina ögon, försökte lugna mig med att fortsätt:
- Ja men se bara till att inte trycka in möblemanget mot väggarna ännu.
Jag andades ut liiite granna o försökte tänka ut hur i allsin da´r vi skulle lyckas o trycka till pianot mot väggen själva sen...
Det är fortfarande inte gjort...

Och pianograbbarna kom o gick. Stackarna! De får minsann dagens ros så duktiga de var! Tänke er o bära ett piano nerför tre trappor o sen uppför tre trappor!
Det otäcka var då den ena killens ÖGA poppar ut ur hålan medans de bar ner pianot! Huh! Creepy!


Funderar starkt på att öppna en blogg till med matlagningstips o recept... Vad tycker ni?
Sen är jag sugen på att göra en snusk-blogg a la Maddis... Lösenordsskyddad såklart! Vad tycker ni om den idén???



Idag hör jag värsta skumma ljudet från hallen... Det prasslar för kung o fosterland o tillslut hör jag en rejäl smäll - som visade sig vara brevlådeluckan som small igen...
På hallgolvet ligger ett svart paket som bara BER om att öppnas!
Det var en svart halternecksklänning, ett svart pannband med döskallar på och ett svettband med en döskalle på - som jag beställt av Babbi!
Glad blev jaaag! ;)



För övrigt var det ääääntligen dags för en morgonstund med söta Saya!
Bröt vanor o provade på panini med pesto! Mumma!
Och en Chai-Latte som nu är vinterns accersoir! don´t leave home withoutit!!
Var såå skönt o välbehövligt o snacka med Saya o varva ner ordentligt. Behövdes verkligen efter dessa senaste dagarna.


Slutsålt inför Takidakonserten o jag ska dit!
 Utan Sabina visserligen, synd att biljetterna var slut idag. Skulle blivit mysigt o se den med dej. Another day i guess... Lite ödet att du inte ska se dem? :P

Alex-bilder bjuder jag på o sen säger jag natti! ;)
Peace!


Kommentarer
Postat av: sara

Sweeties! vi ses i morgon =)
och jag röstar på en sådan blogg, bara jag för lösenordet till den ;-)
sov gott!

2007-11-01 @ 19:58:47
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: Gabriella

Härligt att allting passade! Det såg jättefint ut på dig :) Har sett Takida 2 ggr live, de är juh uppifrån där jag är, en bit därifrån. De är kanon!

2007-11-01 @ 20:11:11
URL: http://babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0