I need a hero!

ja vart har alla män, RIKTIGA män tagit vägen?
Idag är den dagen då jag faktiskt skriver öppet om att det finns inga riktiga män i världen längre - dem har sakta men säkert bytts ut mot riktiga gnälliga morsgrisar och jag är en av de MÅNGA kvinnor som fått nog av skiten!

T har sakta men säkert börjat maska allt mer här hemma o de senaste dagarna har jag allt mer sagt ifrån o rytit!
I den befängda och naiva tron om att det faktiskt gav resultat backade jag lite och gav andrum. Jag är för fanken trots allt ALEXANDERS mor och inte T´s!
Och nu när jag anländer hem, trött och har en trött Alex att bada, natta och mata... vad kommer jag hem till? en svinstia!
Detta efter att ha städat som dårar (den enda dåren var dock jag eftersom jag gav T mer kred för vad han gjort än det han förtjänat har jag märkt i efterhand då han bara gömt sig i rummet han ska ha städat men bara mesat o röjt undan till hälften - why liksom?) och himla tjat från T att NU minsann får vi se till o HÅLLA det rent med efter oss.
Yeah right!tänker jag innerst inne och morrar inombords, men säger inget för att behålla husefriden.

Men no more! Det har gått så långt att jag ikväll tänker insistera på att vi bor isär i nån vecka så han får ta o fundera fram sina prioriteringar samt jag slippa sköta hushåll för TRE helt själv!

Are you a man or a mouse?

Taggad men trött som fanken. Ser mig omkring... suckar... Hade verkligen sett fram emot att få sätta mig ner efter en lång dag och bara känna ro.. men det ända jag känner är ångest o frustration just nu...
för det är allt annat än harmoniskt här hemma...

Kommentarer
Postat av: Nina

Förstår dej gumman..I´m here for you..Day and night..
Håller med dig,ibland undrar man om dom är födda utan hjärna.suck..Puss

2007-11-15 @ 20:44:01
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: sara

finner inga ord faktiskt.. det är vuxna människor vi snackar om, ändå verkar de ensadt besitta kunskaper från en 10-åring.. Nej en 10 åring hade faktiskt hjälpt till!

Finns här alltid för dig
Puss

2007-11-15 @ 21:33:25
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: sabina

I totally know the feeling. Som vi pratade om innan, sedan när är det givet att vi ska leva för 2 personer? För att sköta om ett hushåll och ta sitt ansvar som vuxen människa är trots allt en del av livet och när den andra inte gör det, vad gör man då..? Och i ditt fall har ju du Alex också..

I hope it works out for the best, hun.
Puss

2007-11-15 @ 21:45:51
URL: http://staravenue.blogg.se
Postat av: Alexandra

Tack, tack! (Och vad gäller ovanstående ämne, så handlar det om att visa hänsyn för varandra. Tråkigt att man inte ska kunna lita på att den andre gör vad den ska när det gäller att hålla ihop hemmet.)

2007-11-15 @ 21:47:50
URL: http://airhead.webblogg.se
Postat av: Veronica

ja precis skorna e verkligen bokstavligt ett par killer heels.. Haha, frågan e om man nånsin skulle kunna gå i dom, som o gå med skridskor utan skydd. Rena rama livsfaran om man halkar(Vilket man stroligen kommer göra) o råkar träffa ngn med foten..
haha..

Ah, I se. Det är du som Är A som Sara skriver om :) Frukostkompisen :D Kikade igenom din blogg, fick man se Lite mer bilder på Sara, annars e det mest Elsa :P Ang. inlägget, känner igen mig men lide rmed dig som också ska sköta ett barn..

Fyy!

2007-11-15 @ 22:03:13
URL: http://humlisen.blogg.se
Postat av: Veronica

ah bra att man ser vad jag skrivit: Jag känner igen mig, men lider med dig som också ska sköta ett barn - dessutom...

2007-11-15 @ 22:04:47
URL: http://humlisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0