först NU...

sätter jag mig ner ordentligt idag. Inte för att jag vill påstå att jag varvat ner direkt :P
Så vad hände under dagen sen då?
Jo vi stack iväg o träffade mormor, fixade med ett ärende och sedan bar det av till babysimmningen där vi kom in (jag skojar inte) EN MINUT innan vi skulle börja! *svettigt!*
busschaffisen släpte oss en hållplats för tidigt.
Anyways så gick det fint och Alex somna rätt snart därefter.
Mätt o belåten :P
Sedan åkte vi in till stan, in en snabbis på OJ! som om jag inte fått nog av o handla idag haha!
Där inhandlade vi kycklig, potatis och TVÅ "Ben´n´Jerrys"-glassar! mmm!
På bussen igen, hoppa av halvvägs för o plocka upp ett paket som var nådigt otympligt.
Han skälla på en otrevlig gubbe i kön, för att sedan stå o lyssna på en ung tjejs skitsnack om jag får citera henne att "det bara bor blattar och utvecklingsstörda här!" - detta för att hon inte fick lov o plocka ut ett paket utan sitt legg som hon blivit av med under helgen...
Jag hade sån god lust o säga så här: "Jajemensann, du anar inte så rätt du har - just därför borde du knipa käft för man vet aldrig hur många galna kusiner blattar har kring hörnet" men bet mig tungan ist (jag har dragit ner på attityden sedan Alexander kom till världen eftersom jag inte längre bara har mig själv o tänka på).
Men väl på bussen så brast det!
Det stod en klunga med folk precis där barnvagnarna ska parkeras.
Jag stannade till nära ingången o tänkte att jag skulle ändå av snart, men blev tillsagd av chauffören o ställa vagnen på sin plats.
Sagt o gjort så plirade jag undrande mot skaran som nu var hiiimla upptagna med att titta överallt utom mot mitt håll.
En tant gjorde ett lamt försök och skruvade på sig dryga två centimer.
jag suckade och såg mig mot närmsta plats o parkera.
Där satt EN kvinna och jag bad henne flytta för det hade blivit jobbigare o be FYRA pers flytta ist.
Som svar fick jag ett irriterat "Men kan du inte ställa den nån annan stans?!"
WTF!
Jag svarade syrligt tillbaks: "Skaffa barn så ska vi snacka" varpå hon krängt kräker ur sig att hon faktiskt är gravid i sjätte månaden!
Sket völ jag i och gav tillbaks med: "Aw, stackars dej då! Jag stod upp när jag var gravid..." i sarkastisk ton.
Hon knyckte på nacken o ställde sig upp.

Sen kom stunden då hon skulle av... Då SPOTTAR hon tre gånger på min barnvagn o går!!!!!
(I sydligare delar är detta en grov förolämpning - klart det är det i själva spottandet. Men det betyder att man lägger en "förbannelse" på personen i fråga - i detta fallet MITT BARN!)

Jisses vilket folk det finns... och i det ögonblicket fick jag medlidande med den tidigare nämnda tjejen som snackade trash om blattar...
Nej, nu väntar glassen på mej :P

Peace!

Kommentarer
Postat av: Nina

WTF!! Att du inte gav henne en fet omgång..Jisses..Jag har fått ett BF,big time!
Idiot som spottar hejvilt..suck..
Snart dax att korka upp flarran ;-)
Puss

2007-11-26 @ 19:36:48
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: sara

jävla brd att spotta!!

ses i mrogon gums!

2007-11-26 @ 21:26:07
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: Åsa

Haha, tack för tipset :)

2007-11-27 @ 12:20:50
URL: http://ausa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0