Kändes...

helt rätt med "matsidan" med tanke på vilken mästerkock jag blivit under min graviditet hihi!

Nu börjar det kännas att man är gravid.
Ska försto främst tacka och vara sååå glad över att jag haft det så gött hittintills.
Har inte mått illa o spytt om morgnarna. Inte haft ngn foglossning förrän nu och inga bristningar på magen... förrän nu.
Och så har jag fått världens hy! Den där omtalade gravid-strålningen har jag om mej ;) och är oftast på riktigt glatt humör.
Är faktiskt inte jätteledsen över bristningarna på magen, men lite surt är det.
Men nu så, nu börjar det kännas ordentligt i ryggen och det är väll inte så konstigt med tanke på att jag gått upp ca25 kg sen jag blev med barn(!), men jag tycker personligen inte att jag sett vidare tjock ut faktiskt.
Men som sagt, nu börjar det kännas. Får ta fart om jag ska upp ur soffan, jag prioriterar vad som ska plockas upp från golvet t.ex. osv.
Foglossningar har börjat kännas av men det är uthärdligt. Jag slår mej bara ner ett tag o varvar ner när det känns.
Fötterna svullnar, kan ej ta av mej min ring. Det bultar i njurarna. Det är svårt att andas. och järnvärdet är ok, men blodsockret är åt helvete - har förvånansvärt nog (med tanke på min släkts ökända diabetes) lider jag av alltför lågt blodsocker så nu måste jag se till att småäta hela tiden.
Det bästa med min graviditet har varit mina sug - grönsaker o frukt har regerat till 90 procent!
Har mått kanon.

Slet som ett djur med mina uppgifter, läxor och uppsatser som lämnats in i sista minuten.
Nu är det en stackars liten uppgift kvar, sen är det över.
sköööönt!
Det är välbehövt med ledighet - och den kommer inte en sekund för tidigt den 25:e maj!
Den dagen skall jag även på föräldrainfo, kolla ungen o förhoppningsvis ultraljud med ;)

Ibland, när man går runt o tänker på att en sak aldrig kommer att inträffa - så gör den det. Typ två sekunder efter den tanken och man blir alltid lika tagen på sängen fast man just tänkte intensivt på det.
Skumt egentligen..
Värsta kändisdagen idag.
Träffade på både den ena o den andra som man just tänkte på....
weird.. hur ödet nästan lyssnar på en just i det ögonblicket.

Oh well. det gick väldigt bra iaf, inte alls som hade väntat mej och inte stelt heller. skönt. lättnad följt av saknad.

Nej nu ska jag spöa grabbarna i ishockeyspel :P




                       
senaste bilden på mig... och min mage (v.31)




Mormors vackra inslag i hennes miniträdgård i köket ;)
Min mormor är bäst har jag även kommit fram till :P
I love her with all of my heart!




T, Snuttan och Whiskey har somnat i den nya soffan. Så söta :P



Och slutligen, BananApan är tillbaks från gammla "OJ!" - snacka om barnminnen den ger hahaha!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0