idag...

Blev en händelserik dag.
Hade feber o halsont igår, tog mej igenom min redovisning om japanska teceremonier och hamnade sedan hemma hos min mormor o blev ompysslad så det hette duga.
Mådde betydligt bättre idag då jag gick upp trots bestående halsont.
Så jag bestämde mej för att haka på skolans aktiviteter idag, vi skulle ju "bara" till Lund o hälsa på vår lärarinna och dessutom stod det att vi skulle klä oss bekvämt - vilket bara kunde betyda en sak med tanke på omständigheterna och lärarinnan ifråga: att vi förmodligen skulle meditera.
Det kan juh inte vara så ansträngande direkt... tji fick jag för den tanken!

Det var otroligt rogivande att bara åka bil, med en vettig förare d.v.s. och bara titta på rapsfält efter rapsfält. Gul matta efter gul matta. Hypnotiserande.
Faktum är att jag älskar att åka bil genom fina landskap, men det tragiska är att det ska inte mycket till för att jag ska bli åksjuk. :S
Åksjuka slapp jag helt idag, Stort tack till Åsa! ;)

Så var vi framme vid I´s hus. Det första jag möttes av var en härlig blandning av curry i en syrlig och uppfriskande blandning av orientaliska dofter dansande rätt in i näsborrarna på en o rätt upp i skallen. Som sedan spred sig vidare ut i kroppen och gjorde en sådär oförklarligt glad. Var väll på ett sådant humör med tror jag...
Ett sånt där "allt-är-frid-o-fröjd-njut-av-det-så-länge-det-varar-humör.

Måste bara tilläggas att en viss klasskamrat lyckades hamna i MALMÖ(!), så vilse lyckades hon... hehe! :D

Sen så skulle vi bege oss till ngt kallat för Zen-Dojo. En lokal som drivs av zenbuddhistiska mediterande personer helt ideellt.
Det trista var att vi skulle gå vad som i mina gravidben uppfattades som EN BRA BIT! Och snabbt skulle det gå!

Yeah right liksom!

Fick duktigt med håll och var helt slut när vi väl var framme.
Själva upplevelsen i sig var intressant o häftigt! Men ack så nära jag var att somna haha!
Hittade nog den där avslappningspunkten lite väl bra :P

Men sedan skulle vi ju lik förbaskat gå fort som attan igen!
Och ta vara på alla sightseeingtillfällen nu när man ändå var här. Jisses! Om jag vetat vad jag gett mig in på hade jag nog inte gått, men då hade jag ju missat en massa. Och dessutom kände jag mej duktigt vid slutet av allt som hade gått så mycket ;)

För att inte tala om hur många gravidpikar o skämt blandade med folks överpysslighet gentemot mej, himla skoj blandning hihi! Jag hade kul :P

Bl.a. hamnade vi i domkyrkan, fick höra E´s studentminnen och slutligen hamnade vi hos I igen där vi fikade riktigt gott!

Mysigt och varmt på något sätt.

Nu ska jag försöka göra något vettigt, FÖRSÖKA var det ja hihi!

Peace!






Åsså lite smått & gott som inte lagt upp här ännu:





och knasbollen själv, det är ett under att hon ens kom in. Ännu mer att det BÅDA fick plats ett tag sen haha!




Kommentarer
Postat av: Sara

jag är med på biild jag är med på bild :-)
allt väl med dig nu? själv kommer jag nog inte till skolan alls denna veckan.. ev på fredag. min moder ska bara övertygas om att jag klarar av att bo själv from i morgon och inte behöver bli ompysslad var 5:e minut.. (vilket i och för sig är skönt, men så fort man piggnar till så tröttnar man..)
lust att ses över en fika på fredag? Vaniljlatte? ;-)
Take care!

2007-05-09 @ 18:46:11
URL: http://dajsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0