Här följer en...

resumé av dagens eskapader:


Först o främst har den här kvällen kunnat sammanfattas som en massa frivilligt och ofrivilligt klämmande på mej o bebisen - jag SKALL skaffa en "rör inte min mage"-tröja!! (tack T, du är en klippa!)

Var på släktmiddag juh... och den var.... intressant... som det iofs alltid blir i slutändan.
Efter en del drinkar så var det igång... mer än någonsin... Det är som om världen plötsligt insett att jag är gravid... jisses...

Åkte sedan hem om lite snabbt o tog med en kavaj och bytte skor, sen var det iväg igen som gällde.
Åkte på vad som skulle varit sexparty hos N, fick dessutom höra att S (nej, inte sanna) också hade blivit inbjuden och varit mäkta skeptisk (vilket jag förstår, kände likadant - eh, jaha... påtvingad lösning från andra brukar sluta illa misstänker jag) men det är lugnt S, ifall du läser detta d.v.s. -  man gick inte direkt miste om värsta sexpartyt för värdinnan ringde först o meddelade om en försening som resulterade till en halvtimme bara för att sedan informera om ytterligare försening... PÅ EN TIMMA! Yeah right liskom.. hrm.

Fast jag måste dock lägga till att jag tror att det hade blivit en intressant kväll om S hade kommit..?

Sara dök upp.








Rosé, need I say more? ;P
Ut på stan.
Hamnade på Dahlbergs... där Sara skulle ha en frozen daquiri *avis och bjöd på en fejkdrink.
Där stöter vi på två medelålders, på tok för fulla... ja, gubbar i våra ögon.
Kom snabbt in på att jag var i sjunde månaden (tänk om jag fick betalt för varje gång jag besvarade på den frågan? :P fast jag måste medge att det är rätt kul oftast :D) och denna disskussion fick följande riktning:

Ena gubben:
- Ursäkta, får jag lov att säga något utan att du blir sur?
- Mja, vi får väll se. svarade jag
- Du liknar hon som vann melodifestivalen. fortsatte han och tillade strax därpå ett: "förlåt..!"

Huh?
Why?
Tack för den...


Ett tag senare haffade jag honom och tillade:
- Och jag tycker att du ser ut som en penis med glasögon och öron.
- Ursäkta? svarade han och blev tämligen förnämad.
Han ändrade sin historia snabbt till att han hade sagt att han tyckte att jag var tusen ggr SÖTARE är hon som vann melodifestivalen (ja, jag vet att det heter eurovision. Men gubben var duktigt nitad haha!)
Så hade jag då slutligen lyckats få två fyllos på halsen snabbt o lätt för kvällen haha! Förlåt Sara!


Inte ser jag ut som en kort, tjock, leb som sjunger schlager? eller?




Så vi sörplade i oss våra drinkar o gick vidare.
Fick tag på en mäkta full M och då vi frågade var hon o gänget var blev svaret:
- Vi är på Tempel, men vi ska försöka komma in på Harrys så jag ringer er när vi kommit in på Cardinal!


BAH! :D


Träffade hursomhelst upp B o M slutligen utanför Cardinal.
Jag stod bredvid kön o höll de sällskap o det var tänkt att Sara också skulle in.
Efter en låång väntan, men jag hade riktigt kul ska tilläggas, så visar det sig slutligen att töserna inte kommer in. Hihi!

Så vidare till Harrys.
Stod där totalt i en timma med samma resultat där med hihi!
Men där lyckades jag träffa en MASSA gamla skolkamrater som jag stolt visade opp magen för :P
En gissade på att jag skulle få två barn i  mitt liv och att det första var en pojke.
Det var runt den här tidpunkten som nästan pik dök upp.
Ännu en ålderskrisare var lite smågrinig och hade väll förmodligen inte fått bajsa sen nittonhundrafrösihjäl :P
Med någon pik mot att jag tydligen var för ung för att komma in på stället (vilket jag inte är) till att jag munhögg på skoj tillbaks till att hans ålderdomshem säkert sökte efter honom till att han kom med slutklämmen:
- Jag har kort, vill du ha ett?
Jag står kvar som ett frågetecken... funderar en stund... nope, still doesn´t make sense så jag frågar vad jag ska med det till, varpå ahn förklarar (som att doh, det fattar väll alla) att han syftade på ett gymkort...
Smartass.
Javisst, sa jag till slut. Om du föder ungen under tiden.
The end of that story. :P (inte för att jag tror att jag satte honom på plats dock..)

Slutligen håller vi på att få nog, kl. är två och töserna är rastlösa.
Jag ringer T och kollar om de fortf. festade men nix, de var på väg in till stan med.
Och den andra efterfesten blev aldrig av.
Som jag tidigare sa: Jag tror att detta blir en kväll då allting händer men ingenting händer. ;)







Och så blev det.
Töserna smet vidare in på Crom, nej SNAPS kommer alltid vara för mej :P
Jag väntade på bussen hem, får till slut tag på A, T´s vän bara för att få reda på att de nu var vittnen till ett rejält slagsmål på Söder.... Polis var redan på plats Jadda Jadda Jadda...

Så nu sitter jag här.
Och väntar på min kära sambo.
Och säger godnatt till er därute.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0