uppdatering av veckan.

Då ska vi se om jag kan uppdatera vad som missats... Hum..
Var hemma o va smådålig i onsdags men lyckades dock få lite mer gjort o fixa mer hemma, känns som om jag jämt har ngt med hemmet o fixa... antar att det blir så när man ska flytta?
Och så lyckades jag göra PERFEKTA pannkakor, låtger kanske löjligt men min dag blir lyckad om jag fixar fina pannkakor :P
Så kom pågen hem o vi mös lite o jag sjöng för honom - hann fyllde juh åååår! :D
Skolan nästa dag.. segt... skola idag, ännu segare he! Var juh bara sååå trött idag! Känns som om jag skaulle kunne sova en hel månad!
Vet dock varför... Har haft en himla fin graviditet hittills men jag var hos min barnmorska igår/torsdags och skulle lyssnar på bebbens hjärtljud  -  vilket va himla coolt! Fick dock JAGA ifatt den och barnmorksan gav till slut upp o lyssna med hjälp av navelsträngen :P "det blir en riktig piggelin det här så passa på o vila nu" sa hon hehe!
Sen så fick jag reda på att mina tidigare helt SUPERBT goda blodvärden hade sjunkit hastigt, MYCKET hastigt! Så Nu sitter jag vid datorn efter en shot av "Blutsaft" - ett järntillskott varpå jag ska tala om för er även SMAKAR JÄRN! Bläh liksom! Men men, sånt får man ta.  Jag ska inte klaga för jag har mått kanon utöver det o tröttheten! *glad för

Så idag var det visning av min lägenhet - min kära mormor hade helt enkelt gått upp en trapp, knackat på och sagt att jag o T skulle flytta o lägenheten skulle stå fri om ngn var intresserad (i mån om att vi skulle slippa dubbla hyror som hade gått på 18000 totalt! Jisses!)
Sagt o gjort så hörde ngn av sig under kvällsfikat med B i onsdags och vi satte upp en tid.
Besökarn sa ja på direkten o vi blev övrelyckliga. Det coola är även att en minikändis kommer att bo i vårt gammla. Nämligen en idrottkille som tränas av ingen mindre än Johan Vissman! Coolt! :P

Så nu är även inflyttningsdatumet satt - första april! haha!
Det är rätt skönt för då känns det som om jag får chans att ta farväl av min lilla ordentligt... Hon ska juh avlias trist nog och det gör så ont att jag helst inte vill tänka på det... Har haft henne i snart över 16,17 år! Hon har varit bästa vän under alla stunder och jag älskar henne såå! Men har dock märkt att hon blivit lite knasig på sistonde... ledsen o nedstämd... trött o tjurig... Och jag ska vara ärlig o säga att jag litar inte på henne i närheten av ett litet (kommande) barn... Dessuton tror jag inte att hon orkar med ännu en flytt... Jag tröstar mig iaf med dessa tankar.

Mormor fyller år idag o jag smet iväg och köpte Jane Fondas bok till henne :)
Sedan så fikade jag med Z, en gammal klasskamrat till mig som ej sett på eeevigheter och som också väntar smått. Kändes skönt o få prata av sig om allt man tänkte o funderade på... Gött o få snacka av sig sitt baby-snack lite :P

Sitter vid den ljusa datorskärmen nu och insåg att jag saknar egentid...Saknar att va lar med både läxor och sysslor o bara sitta o läsa...slurpa te eller kaffe.. saknar att ta den där filosoficiggaretten... Saknar o få vara i ett lugnt o tyst rum.. Nåväl, får väll lyssna till mina behov men det får ligga på hyllan idag.

Ska strax på till mormor o äta mat o sen iväg till ett sexparty haha! :P

Massa kramar på er alla och hoppas ni får en bra helg!

Har blivit lite av en tradition att knycka Saras härliga listor! de piggar upp! :D

För att komma på bättre humör

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
2

Vilken svordom använder du mest?
F*a

Äger du en iPod?
nope

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
0700 o snoosar till 0730
Hur många resväskor äger du?
alldeles för många! :P

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Nej, har inte hunnit komma i klimakteriet haha!

Var köper du dina matvaror ifrån?
Maxi, Willis och ibland OJ

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Nej, ääälskar o ta bilder på skumma grejer! Har ett öga för sånt :P

Har några av dina vänner barn?
Oh ja!

Har någon någonsin kallat dig lat?
Haha! Ja, men bara äldre.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
hum, reagge -skiva tror jag.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
CHOKLAAAD! Gärna Jimmy´s :D

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Jepp

När var senast någon stötte på dig?
För drygt en månad sen. Ingen bra raggningsfras ska tilläggas med...

Vad åt du till middag?
Mormors kotletter, potatis o hollandaisesås plus tååårta! :)

Använder du huvtröjor?
Ja, alltmer nu hehe!

Kan du vissla?
Jajemensann!!

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Mjae... tror inte dt iaf.

Vem var den sista som ringde dig?
Thomas

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Det finns en på Tivolit i Helsingör - spindeln tror jag den heter. ÄLSKAR den.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Självklart!

Vilket riktnummer befinner du dig i?
042

Tittade du på tecknat när du var liten?
Haha! visste inte att smurfarna var blå förrän jag kom till Sverige :P

Hur många syskon har du?
Ojoj...fem tror jag.

Är du blyg inför det andra könet?
Never! Dock skulle jag aldrig klara o kissa inför min andra hälft :P

Äger du några band t-shirts?
Yes, Guns´n´roses t-shirt!

När flög du senast?
den 28:e oktober!

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
inga kring köksbordet, men två i vardagsrummet.
Läser du för skojs skull?
Jajemen!

Pratar du några andra språk?
Allt som är besläktat med latin och svenska.

Diskar du din egen disk?
Japp, flyttade hemifrån för lääänge sen juh haha!

Har du gråtit offentligt?
Alldeles för mången ggr.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, och tror tyvärr att jag snappar upp det med :P

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Alltid!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, det är sak samma.

Kan du kasta macka?
ja

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, men vill såååå gärna!!!

Vad har du med dig in på bion?
snusklubban!!!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Psykologi o gympa. Och prya.

Gillar du att flyga flygplan?
Har inte bestämt mej på den biten än...

Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlig.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Oh ja. Går mer igång på personlighet.

När sov du senast på golvet?
nyårsafton 2004

Gillar du din boende situation?
mja, svår fråga nu...

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
beror på hur kul jag har när jag offrar mina sovtimmar.

Äter du frukost dagligen?
Nu gör jag dt.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Oftast

Vilken är din favoritfrukt?
Körsbär o vattenmenlooon!

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
23, tack för påminnelsen..!

Tror du på liv på andra planeter?
Tja, vatten är ett sorts liv så redan där har vi juh besvarat frågan någorlunda...

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Haha! den eeeeviga frågan!
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Mamma gillade att det stod för själ på spanska.. De döpte mej eftersom det är ett vanligt smeknamn på små små barn i Rumänien - typ "lilla själen", ungerfär som lilla dockan i Sverige. Därav namnet Alma - själ på spanska.

Gillar du senap?
Jaa!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Självklart!

Sover du på sida, mage eller rygg?
Är en magsovare annars, men nu är det sidan som gäller... endast vän. sida.
Tycker du om att krama folk?
Japps!!! Jättemycket!

Skulle du säga att du är trendig?
Haha! tja... jag är originell..?

Äger du en digitalkamera?
Nope, ääälskar mobben!

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Den var svår... Chubacca?
Tycker du att du är attraktiv?
Inte just nu... tack för påminnelsen än en gång...!

Vad är du allergisk mot?
Björk, Getingar o Bin.. Viss antibiotika tror jag...

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nope, ingår i livets cirkel...

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ojoj... vet inte... Kom dock precis på att jag hade kanske hetat Beatrice när päronen funderade ut namn...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0