SHITDAY.

Ja jisses vilka dagar som flugit förbi.
Har hamnat i en kurva/period där allting stör mej, irritationen står mig upp i halsen o bubblan bara väääntar att få brista ordentligt.

Mest småsaker, men sådana där som hopar sig o gör livet pest för en.

Exempelvis kom jag hem till mormor och såg att en liten stackare till hund stod högst upp på taket (!) och gnydde hjälplöst vid en fönster.
Polisen stod utanför så jag frågade nyfiket om va som stod på. Hundstackarn hade stått på taket i över fyra timmar!
Fåglar hade hackat på den.
Den skällde o gnydde och spatserade fram o tillbaks på taket och var nära o falla flera ggr. Självklart kunde jag inte sluta titta. Det slutade gott till slut då ägarn kom hem o plockade in hunden. Det mest frustrerande var då det visade sig att grannarna varit hemma o både hört o sett hunden på taket (ja det är nog ingen vardagli syn då man bor på fjärde vån.) utan att bry sig eller ta in den!! Sucka...



Än finfin scen senare under dagen är då jag kommit hem med T, han har bestämt sig för o handla pizza och pyser iväg.
Jag går in på toa, möts av en knock-out-stank som hette duga då det ligger en hääärligt fin nybajsad blajja I DUSCHEN!! Tittar bort mot den splitternya kattsandlådan (som btw kostade trehundra och hade kolfilter o heeela köret bara för o slippa sand överallt och framförallt slippa stanken) och inser att luckan som vi tejpat upp för att katterna ska vänja sig vid den slagits igen med tejpbiten som resultat av att de inte ens kunde komma in!
Vänder mig om för att ta toapapper.... och inser att ngn... HRM.... förmodligen tappat rullen i golvet och snurrat ihop den igen som ett förbaskat garnnystan!!!! GRRRR! lycka till o plocka upp skit med tandtråd typ!!
GAH!


Har svullnat något OTROLIGT idag dessutom, det är så flipflopsen skär in i foten... DET är illa... Vad som mer är illa är att jag har gått från att ha haft 39:or i skorna till 42!!!!

Och inte nog med det så har svullnaden bjudit på en snarkande Alma med, fråga bara T, vars öronpropppar avslöjar honom...



Oh yes, det var skönt o gnälla av sig..!
Positivare inlägg följer inom snar framtid för nu ska jag ta ett iskallt fotbad ocg relaxa big time!




Några ljuspunkter:
Hämtat K´s babypacket (Oh yes baby, så slå en pling när du vill ha dina gratisprylar :P)
Bakat med S
Knepiga djur! :D


SvenskMobilTjänst-chefen på en urlöjlig reklam haha!'


Köpt helgrymt tyg som jag ska rita plagget till o underbara mormor ska syyy, i loove! ;)


Och visst är de goa när dem inte knycklar ihop sista toapappret eller bajsar i duschen (Kattern då, papperspiken gäller för T haha!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0