Supermom does it again!

Vaknade tidigt idag trots att T lovat dyrt och heligt att han skulle ta Alex i morse så att jag skulle få lite sovmorgon - detta utan att jag ens bett om dt... Men han sov så gott så, hörde inte alls babylarmet... men det gjorde jag - man har väll för faen mammainstinkter!

Dä jag möttes av en superglad Alex kan man knappast vara grinig. Det blev nyttig frulle och sedan bar det av till gammelmormor.
Väl framme var jag med under en elbesiktning och hjälpte henne beställa diverse tilläggsval till den nya lyan.
Sedan bad hon mig sätta upp hennes tre ljuskronor.
Sagt och gjort så satt jag igång medans Alex höll på att slumra sött i hennes soffa. Perfa timing liksom.

Men inga av elkontakterna passade i uttagen så jag var så teknisk att jag faktiskt klippte av gammla sladdar och skruvade ihop nya el"hanar" som det heter (d.v.s. stick-kontakter) helt själv utan större problem faktiskt - bara lite pilligt.
Efter ett par timmar fick jag upp alla ljuskronor och pillade vidare med alla prismor som skulle på i sätt mönster.
Käkade och sedan bestämde vi oss för att nu skulle vi klippa Alex.
Mormor fick sitta med honom i knät och jag satte igång trimmern.
Jag lät honom titta, lyssna och känna på den ett bra tag för att han skulle vänja sig och låta mig trimma håret...
Men icke, det var hur läskigt som helst tyckte han...

Men då hade jag redan klippt av en rejäl lock (ont gjorde det i mig då ska ni veta hihi) och det var bara och ta fram saxen istället...

Vet ni hur svårt det är att klippa en sprallig unge på 4 månader samtidigt som han sitter i ens egen famn????
Skitsvårt!
Det blev rätt hackigt och mohikanfrissen var juh bara att glömma.
Men jag gjorde det bästa av saken och det blev rätt hyfsat i slutändan.

Efteråt stack vi till ÖB där jag plockade på mig en massa.
Sedan Jysk och provade ut ny säng till mormor och sedan vidare in till Willys där jag plockade på mig dubbelt så mycket fler grejer.

Så där var jag på väg hem, smockad med tunga varor och med en barnvagn och spöregn på det.
YES! not...

Oh well, efter att ha fått krascha på soffan ett slag så är jag fit for fight igen ;)

Ska göra vid Alex bad och sedan nattning.
Sen ska jag sätta mig ner med Latteglass och en rejäl skiva Brieost och se på "Lemony Snickets"..!

  
före                    efter

Peace!

Kommentarer
Postat av: Nina

awww,såå söt han blev i nya frillan :-)
Pussar

2007-12-07 @ 18:59:07
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

han e lika söt som innan trotts en klippning ;_)

puss på er!

2007-12-07 @ 19:10:19
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

tack vad glad jag blev av att höra det, gillar att testa nysa saker, bara inte kryddorna är för starka..
puss!

2007-12-08 @ 22:06:05
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: Sofi

Jag har länkat dig i min blogg.. Ok va??

2007-12-09 @ 11:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0