supermom and... superdad?

Idag var en mycket händelserikdag och trots att klockan inte ens är fem på kvällen är vi helt slut redan!
Det kanske verkar bekant för andra småbarnsföräldrar... men inte för oss... inte mig iaf.

Gick upp i ottan av att ha drömt värsta skumma "HarryPotter"-drömmen där jag till min stora förtret inte kunde hitta min trollstav då Voldemort närmade sig allt mer haha!
Skumt!

Duschade gjorde vid mig och packade ihop allt som skulle behövas under dagen - det blev en mäkta stor ryggsäck ska jag tala om för er och då hade jag inte ens packat ner T´s grejer, dem fick han ta själv.

Stressade på oss kläder osv och kilade sedan bort till Ramlösa station, T gjorde en avstickare på vägen och skaffade frukost medans jag fixade tågbiljetter.
Sedan bar det av till Ängelholm.
På vägen satt vi och mumsade på varsin baguette och sörplade KalvinChokladmjölk medans en familj på på tretton pers (!) satt o tittade på... Liiite jobbigt...

Väl framme hos Danne snackade vi lite skit och sedan skred vi till verket - och så här blev resultatet som jag för övrigt blev jättenöjd med!



Sedan gick vi en runda på sta´n och kikade efter en cd-skiva till T som han letade frenetiskt efter och fann till slut till hans stora lycka.
Det blev en lååång och obekväm bussresa hem, nästa gång blir det bara tåg som gäller.
In på Knutpunkten - som jag för övrigt HATAR nu, det har blivit så himla äckligt!
Tog något snabbt att käka på stående fot och skyndade sedan vidare till bussen som skulle ta oss till Babysimmet.
Eftersom jag var nygaddad och det var den tiden på månaden för min del så blev det inget simmande från min sida utan jag fick snällt sitta och titta på.
Passade dock på att knäppa några bilder:



Plus att det blev premiär för Alex att sitta i en babystol som för övrig gick hur fint som helst ;)



Det sköna med att inte vara med på simmningen idag var att vi var klara snabbare än blixten själv!
Gött!
Sedan var det bara till att lunka tillbaks till busshållplatsen och vänta in vår hemskjuts.
Väl på bussen degade vi ihopa och jag flöt snabbt in i ett grummligt dagdrömmeri, såg sedan att vi snart skulle av så jag skyndade med att förbereda för att hoppa av... Just som vi hoppat av får vi syn på vår buss som vi skulle byta till och springer för kung och fosterland och hinner minsann ifatt den!

- Det där var bara för bra för o vara sant! pustar T fram och jag inser just som han avslutat den meningen att ja så sant som det var sagt... för på den tidigare bussen vi nyligen steg av från låg fortfarande min ryggsäck!!!
Full med vattenkameran, Alex kläder, nappflaskor... You name it!
Min ögon blir stora som tefat i paniken och T erbjuder sig att hoppa av på nästa hållplats och försöka jaga ifatt den tidigare bussen..
Sagt och gjort.
Under tiden åker jag och Alex hemmåt och stannar till inom Lidl för att handla hem lite gott.
På vägen mot lyan ringer T och talar om att han lyckats hitta ryggsäcken! Wohoo!
Så nu sitter man här, känns inte ens som man har fast mark under fötterna och är seriöst helt SLUT!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Carin

Go morron.
Kul att du gillar min blogg,
du är välkommen tillbaka när du vill :)
JÄTTEFIN tatuering,
jag har oxå tänkt gadda lillemans namn men det har inte blivit av ännu men vem vet det kan ju kanske få bli en julklapp till mej själv.
Så mysigt de har i vattnet :)
Ha en finfin dag.

2007-12-12 @ 06:41:03
URL: http://cojjoj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0