Knapplås VS. Alkolås

Jag läste häromdagen i Metro att amerikanska ungdomar vädjar till mobiltelefonbolagen att införskaffa alkolås på sina mobiler. - d.v.s. att man blåser i den innan man får ringa ett samtal t.ex. Har man då för promillehalt låser telefonen sig.
Why?
Först och främst tycker jag att det ligger i allas ansvar att inte dricka så förbaskat mycket att man ringer pinsamma samtal till exet eller dylikt.
För det andra funderar jag på vad de skulle ta sig till om de nu låt oss säga blåst i denna makapär och den faktiskt låser telefonen - tänk om de behöver ringa efter ambulans eller skjuts?
What then?

Tacka vet jag knapplås. Jag minns min allra första lur, en stor och klumpig Ericsson (det var före Sony Ericssons tid) och den så gudomligt bra att ha.
Men jag hade då ingen aning om funktionen knapplås. Jag ringde mången samtal och pengarna försvann snabbare än snabbt surt nog!

Men sen så uppenbarade sig denna himla fyndiga funktion! Då fick jag äntligen behålla pengarna på simkortet och inga pinsamma samtal uppstod.

Men ve och fasa för de som inte kände till denna uppfinning - jag heter juh Alma och hamnade alltid överst på folks kontaktlista och blev allt som oftast uppringd mångt och mycket!

Ibland var det fruktansvärt störigt men ibland var det tur i oturen - som den gången en f.d. vän råkat ringa upp mig medan han satt i en bil som en gemensam vän till oss körde och snackade skit för fulla muggar om just mig.

Jag satt länge och väl och lyssnade till samtalet och när jag väl hade fått nog la jag på och ringde den andre vännen, han som körde bilen.
Jag bad honom hälsa till min nu f.d. vän att jag hört allt och att han kunde allt ta o radera mitt nr.

Där passade det fint och vara den han råkat ringa upp.

Men som sagt, jag är nog den mest vana att bli uppringd titt som tätt, senast i förrigår ringde T´s mobil upp mig och det enda jag hörde i bakgrunden var hårdrock och hur han nynnade med hihi!

Van som jag är så har jag nog mer förståelse för när sånt händer och fattar snabbt hur det ligger till...
Tycker bara att det är synd på det faktum att när jag väl råkar göra det misstag som folk har gjort i åratal och jag ber om ursäkt två gånger får jag fortfarande ingen respons.
Synd bara, that´s all.

Peace gott folk och glöm inte knapplåset! ;)

Kommentarer
Postat av: Veronica

åh, vad bra!Perfekt för folk som jobbar hela dagarna i sträck.. :)

2007-12-16 @ 14:30:40
URL: http://humlisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0