Hör och häpna!

Ja lyssna nu noga här... eller läs rättare sagt :)

Igår skulle jag till Landskrona och träffa Emil, nu kommer följande historia låta himla omständig men i mina ögon kunde det varit betydligt värre och dessutom skrattade vi mest åt saken, hur som helst:
Jag ställer mig vid Ramlösa-station och inväntar ett tåg som skall åka 18.30, med god marginal hinner jag med både cigg och biljettköp utan vidare stress.
Med Sabina i luren samtidigt så märker jag hur de digitala skyltarnas text ändras... och ändras bara för att åter ändras igen.
Samtligt folk inklusive mig ståendes på perrongen såg ut som levande frågetecken hela högen.
Till slut uppfattas det som att tåget är en kvart försenat och det skulle åka på spår två.
Jag blir smått stressad och medans jag pratar med Sabina åker ett tåg in, precis som det skulle, mot L.A. i den angivna tiden och allt.

Jag hoppar på men så fort jag satt mig på en plats får jag en olustig känsla och passar på att fråga en utav passagerarna om tåget stannar i Landskrona med, i samma stund rullar tåget.

Mja det tror jag svarar en man, och det hade faktiskt stämt i vanliga fall, men just i detta fallet vänder sig en yngre tjej mot mig och skakar på huvudet medans hon tillägger att icke då - detta tåg åker till Gantofta och Kävlinge!!

Jag känner hur jag blir stel och mumlar ett hackigt "Jag ringer dig sen" till Sabina.

Jag tittar förskräckt mot henne och undrar vart tåget stannar igen och vart jag ska bli av om jag vill till Landskrona.

Tjejen i fråga förklarar att närmsta hållplats är Gantofta men rekommenderar att jag stannar i Kävlinge och byter tåg där som skall åka rätt till min destination.

Och så dyker en tågvärdinna upp jag förklarar läget och skall mest bara dubbelkolla.

Hon tillägger att skyltarna hade krånglat massvis och att t.o.m. hon hade hamnat på fel tåg och skulle egentligen påbörjat sitt skift i just Landskrona.
Jag blev lite lugnad och kände mig mindre dum.
Jag hade redan vid detta laget ringt Emil och förvarnat att jag hamnat på fel tåg osv.
Jag frågade värdinnan vart jag skulle hoppa av och hon menade på att jag skulle hoppat av "för länge sen" men det hade endast gått ca 10 minuter sedan jag ens hoppat på tåget från allra första början.

Hon råder mig därefter att hoppa av på plats eftersom tåget just stannade till för en annan hållplats, sagt o gjort hoppade jag av i ren panik bara för att upptäcka att jag hoppat av i Vallåkra!!

En man som hoppade av samtidigt och hört hela historien lade dessutom till att jag inte skulle lyssnat på värdinnan utan hoppat av i Gantofta, så som den yngre tjejen sagt från början.

GAH!
Vid detta laget gav jag upp och ringde taxi.
Men trots ca 300 spänn senare och en kvarts väntan i spöregn så släppte han av mig fel, han hade släppt av mig vid ett GAMMALT tågstation vilket resulterade i att jag i slutändan fick ta en buss och möttes finally upp av Emil PÅ bussen..!

Pheu!! vilken färd, sedan dess är jag nu officielt anti all form av transportmedel som tåg och buss!
Men ärligt talat, som tidigare nämnt så tog vi det mest med en klackspark :)

Nu knyter jag tråden för er som undrat över titeln - förutom transportmissödet... håll i er nu... (trumvirvel)....

Så skedde inget negativt i hela 24 timmar!
Jag har god lust att rita till ett rejält kors i taket så mäkta förvånad jag är över att ett helt dygn gått utan ngt knäppt, jobbigt eller annat trassel skett!
Otroligt!

Hur går det med godiset tjejer? Här går det finfint, tips är popcorn - gott och skamfritt ;)

Peace för nu ska jag slänga mig soffan och njuta av min öl ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

INGET POPCORN HELLER!!



jag har avstått från en KLADDKAKA!! hemabakad!! som mams gjorde igår. FATTA vilken BEDRIFT! jag har tränat idag, i söndags och ska träna imorgon! JAG ÄR BÄST! JAG KOMMER VINNA!



mohahah.. grr.. morr.

2008-09-09 @ 19:44:32
URL: http://wibergemma.blogg.se/
Postat av: Sara

Det går bra här. Inte ens ätit mörk choklad ännu :-D

Hade lite besvär när jag var i affären hos mamma.. sååå myckt godis... men jag tog inget :-D

2008-09-10 @ 11:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0