Labbråttan på IKEA...

Ja, idag gjorde jag det jag jag allra minst ville och hade juh undvikit så himla fint om det inte vore för T.
Jag är klar med mina klappar sen ett bra tag tebax, dock kan man inte säga detsamma om honom - så jag åkte snällt mot Väla, där jag stannade till på Maria Park o frös en stund bara för att hoppa på en proppfull buss vidare.
Väl inne kände jag stressen dallra i luften, men berördes inte av den då det faktiskt bara var presentkort som skulle inhandlas och vetskapen om att jag var klar och inte behövde oroa mig blandat med fikan med Saya från igår som idag gjort mig alldeles lugn och tom - på ett bra sätt var mitt stöd genom Väla...
Det var skönt att snacka och komma bort igår plus att jag fick mina aningar om att Saya inte alls det är svensk - inte till matkulturen iaf blev bekräftade ;)

Nåväl, handlade vad jag skulle och styrde sedan stegen mot IKEA där jag bestämt mig för o inhandla en babystol till Alex.
Men nu var det som så att IKEA infört ett experiment på oss stackars julhandlande - de hade byggt om halva stället lagom till julförvirringen och INGA genvägar fanns att hitta.

Det var bara till att gå igen hela kitet.
Man var som råttor i en labyrint. No Kidd´n!
Fick vad jag skulle och efter den milslånga kön gick jag med raska steg mot busshållplatsen bara för att hinna se den gula bussen åka sin kos.
Vände på klacken och inväntade tvåans buss... motvilligt.
Väl på den satt ett par ynglingar med sneda kepsar, häng i brallan yadda yadda yadda..
Det har funnits mången tid då jag stört mig ofantligt på diverse passagerare men knipit.
Mest för Alex skull men också för att jag helt enkelt inte pallar....
Men idag blev det andra bullar.

Dessa snorungar var droppen...

Mest flams men de bara stod och öppet ignorerade en stackars liiiten liiiten tant som höll i sig för kung och fosterland för att inte falla omkull på den smockade bussen.

Snäll och artig som jag var - för lite vett har man väll! så reste jag mig upp och masade på killarna och undrade om damen ville sitta.

Nu kommenterade jag något syrligt till en av grabbarna som snabbt gav svar på tal att han vägrade flytta. För här ville han minsann stå.
Just som han yttrat orden och sneglade provokativt mot mig steg ytterligare två barnvagnar på och jag såg min chans.
Jag gormade åt honom att det SKET JAG FULLSTÄNDIGT I för nu kommer det fler och passade även på att poängtera att dessa som nu steg på måste varit FAEN SÅ MYCKET BÄTTRE MAMMOR ÄN HANS bara för att sticka kniven djupare nu när jag ändå var igång med att låta honom få sota för varenda skitunge och jobbig passagerare jag någonsin mött (och Gud vet att DET är många!) varpå han frågade korkat om jag snackade skit om hans mamma.

Ja! fortsatte jag och förklarade att hon har gjort ett sjuhelsickes jobb med hans uppfostran och som grande finale lade jag till ett: Och du är juh inte svensk, då är det första du skall ha lärt dig att man ska RESPEKTERA de äldre!
och efter jag nu fullkomligt vrålat detta i huvudet på honom (samtidigt som jag gjorde mig bered på en fajt och såg ut att kunna mörda nästa som kom i min väg) blir det plötsligt tyst....
riktigt riktigt tyssst...

De tre längsta sekunderna i historien passerar och han backar långsamt mot den bakre delen av bussen samtidigt som han håller blicken fäst på mig som om jag vore en hungrig puma och han en stycke saftigt kött och sätter sig sedan snällt längst bak.

Sekunden efter detta scenariot låter jag mina axlar sjunka ner igen, jag drar ett andetag, vänder mig mot Alex (som fortfarande leker men sin Bamsebok obekymmrat) och ler.

Just i det ögonblicket börja HELA bussen tacka för mina ord.
Små hejaord, bravo och små nickningar i samma veva med en blinkning utdelas från alla håll och det är precis som om man släppt en propp och alla passagerarare passar på att kommentera hur mycket dessa grabbar stört alla.

Respekt.

Det var skönt... RIKTIGT skönt..!



Kom till slut hem och tog faktiskt en cigg.
Lagade mat, matade Alex medans B dök upp.
Vi åt, snackade lite och matade Alex.



När det väl var badtajm för honom passade han då på att kissa i det nyupptappade badet så det blev inget bad här inte.
Jag var sjukt utmattad och nattade honom för dagen.
En cigg till.
Lite mer snack.
Sen kom T hem.
Film.
Sen gick jag in på min blogg och påbörjade min vanliga kvällsläsning av diverse bloggar jag följer.
Varav Zofis blogg där jag även upptäckte att jag nu står med som kontakt hihi! coolt!

Nej gott folk, ta det lugnt nu i dessa rusar-dagar och varva ner.
I mean it! annars kommer jag o skäller ;)

Peace!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vi morsor måste ju "stick together"!! Eller hur??!!

2007-12-22 @ 09:35:30
Postat av: Nina

That´s my girl!
Bra gjort med snorungarna gumman..Jag kan se det framför mig när du skäller ut dom efter noter..Haha..
Puss love..

2007-12-22 @ 11:53:12
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Nina

That´s my girl!
Bra gjort med snorungarna gumman..Jag kan se det framför mig när du skäller ut dom efter noter..Haha..
Puss love..

2007-12-22 @ 11:53:21
URL: http://ninafallstrom.blogg.se
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

du ska verklign ha creed för det du gjorde på bussen! jag är stolt över dig!

puss

2007-12-22 @ 12:35:07
URL: http://mrsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0